Wrócił do sali z kilkoma gratami pod pachą i wyrzucił je koło fortepianu, po czym rozejrzał się po obecnych, by się upewnić, że powrócili z tej trudnej batalii wszyscy, którzy się na nią wybrali.
-
No dobra, to skoro obywatelski obowiązek szkolnego niewolnika wyrobnika spełniony i śmieci posprzątane, spróbujemy z nich dziś zrobić coś pięknego. - uśmiechnął się jak pies i podrapał po brzuchu, obrzucając niemrawym spojrzeniem te ich żałosne zbiory -
Ja pierdole, ta szkoła to jednak jest ewenementem na skale świata... - mruknął pod nosem ledwie dosłyszalnie, może jedynie dla kilku osób stojących najbliżej.
-
Mam przygotowane takie wzory, żebyście nie musieli pocić swoich pięknych głów nad pomysłami. - machnął różdżką, przywołując pergaminy z rycinami i rozpisanymi szablonami -
Trzeba teraz z tych śmieci wydobyć jak najwięcej przydatnych składników, a potem zabrać się za montaż, obróbkę i skrawanie... - powiedział tonem lekkim, jakby mówił o jedzeniu kanapek -
jakby coś, to wiadomo, służę pomocą. @Aiyana Mitchelson nie krępuj się pytać, masz tu wiadro i encyklopedię... - oddał małej puchonce kilka swoich gratów, by miała na czym poćwiczyć, bo zauważył, że przyszła z niczym.
Zadanie Koła Magicznych Wyzwań - etap II
Każdy przedmiot, w zależności od gabarytu i materiału ma swoją wartość - składniki podstawowe - by wykonać ozdobę z szablonu, musimy dodać taką ilość przedmiotów, by spełnić wymagania dane w szablonie. Znaleźliśmy łącznie 20 przedmiotów, kazdy może podejść do rozkładania swojego przedmiotu na składniki pierwsze, jednak w zależności od swoich umiejętności musi brać poprawkę na to, że wymaga się od niego więcej.
Rozkładanie przedmiotu na składniki:
Stopień I
- Kuferek 0-10:
Rzucasz zaklęcie Convigo. Jest ono z kategorii wyżej, niż Twój kuferek, więc jeśli uda Ci się je rzucić poprawnie 2 razy, dostaniesz je do kuferka.
Musisz rzucić 2k6 i otrzymać wynik w skali rosnącej, np. 2,3 lub 1,5
Poprawne rzucenie zaklęcia pozwala Ci zdobyć 2 x składniki pierwsze przedmiotu, który transmutujesz.
Stopień II
- Kuferek 11-20:
Rzucasz zaklęcie abcivo. Jest ono z kategorii wyżej, niż Twój kuferek, więc jeśli uda Ci się je rzucić poprawnie 2 razy, dostaniesz je do kuferka.
Musisz rzucić kość litery i wylosować samogłoskę.
Poprawne rzucenie zaklęcia pozwala Ci zdobyć 2 x składniki pierwsze przedmiotu, który transmutujesz.
Stopień III
- Kuferek powyżej 21-30:
Rzucasz zaklęcie proteusza. Jest ono z kategorii wyżej, niż Twój kuferek, więc jeśli uda Ci się je rzucić poprawnie 2 razy, dostaniesz je do kuferka.
Musisz rzucić 2k6 i otrzymać wynik w skali malejącej, np. 5,4 lub 4,1
Poprawne rzucenie zaklęcia pozwala Ci zdobyć 2 x składniki pierwsze przedmiotu, który transmutujesz.
Stopień IV
- Kuferek powyżej 31:
Rzucasz dowolne zaklęcie. Musisz wyrzucić dwie parzyste na 2k6 by się powiodło.
Poprawne rzucenie zaklęcia pozwala Ci zdobyć 2 x składniki pierwsze przedmiotu, który transmutujesz.
Modyfikatory:Za udział w lekcji Transmutacji w tym roku oraz odrobienie PD z transmy 1 przerzut za każdą.
Za postać młodszą niż 5 miesięcy 1 przerzut.
Za specjalizacje kuferkową z transmutacji 1 przerzut.
Za napisanie samonauki z transmutacji w tym roku szkolnym 1 przerzut za każdą.
Za wadę dwie lewe różdżki: transmutacja, by nauczyć się zaklęcia, trzeba wyrzucić je poprawnie 3 razy.
Czas: w zależności od tego ile czasu kręciliście się po szkole w poszukiwaniu gratów, taki macie stopień zmęczenia.
Poniżej 30: 2 przerzuty
Pomiędzy 30 a 60: 1 przerzut
Powyżej 60: -1 przerzut
Graty
Najfajniej byłoby tak się dobrać, by porobić razem tak, żeby wyszło wszystkim, ale wiadomo, nic na siłę. Można, jeśli się chce, iść znów poszukać jeszcze jakichś gratów - nie trzeba już rzucać na to, jakich, można sobie wybrać, ale trzeba tego posta napisać w jakiejś innej lokalizacji i dopiero wtedy z nim wrócić.
- Spis przedmiotów i ich składniki podstawowe:
Bańka na mleko (metal, 2)
Cacuszko (dowolny materiał, dowolna wartość!)
Dziurawe wiadro (metal/drewno, 2)
Stolik (drewno, 3)
Cukiernica (szkło, 1)
Uszczelki (dowolny materiał, 1)
Harfa (drewno, 4)
Ikona (tkanina, 2)
Encyklopedia (tkanina, 1)
Przedmioty do stworzenia
Ozdoba I
- Szkieletor:
Szablon 1: tkanina, drewno, 4
Szablon 2: drewno, metal, 5
Ozdoba 2
- Duchy :
Szablon 1: tkanina, 2
Szablon 2: drewno, 4
Ozdoba 3
- Potwór z bagien:
Szablon 1: drewno, metal 5
Szablon 2: tkanina, szkło 3
Ozdoba 4
- Smok:
Szablon 1: szkło, drewno 4
Szablon 2: metal, tkanina 4
Po wybraniu ozdoby i szablonu, zachęcam do kreatywności w wykorzystywanych zaklęciach (nie muszą być jedynie transmutacyjne! Wg. mnie mogą pasować nawet te z magii leczniczej
) by poskładać materiały i stworzyć swojego stwora!
- Kod:
<zg>Rozkładanie przedmiotu</zg>
<zgss>Ilość przysługujących przerzutów:</zgss> ilość wykorzystanych/ilość dostępnych
<zgsz>Rzut kości:</zgsz>
[url=LINK]wynik rozkładania przedmiotu 1[/url] +modyfikatory | sukces/porażka
[url=LINK]wynik rozkładania przedmiotu 2[/url] +modyfikatory | sukces/porażka
<kf>Składniki:</kf> zebrane składniki z Twoich przedmiotów po rozłożeniu ich
<zg>Tworzony przedmiot</zg>
<kf>Przedmiot:</kf> który wybierasz | który szablon
<kf>Zaklęcie:</kf> jakiego zaklęcia używasz?
Kółko zamykam w niedzielę 27.10 o 20:00
- ping: