Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 Poczta Pattona Craine

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Strona 4 z 4 Previous  1, 2, 3, 4
AutorWiadomość


Patton Craine
Patton Craine

Nauczyciel
Dodatkowo : zaklęcia bezróżdżkowe
Galeony : 175
  Liczba postów : 516
http://czarodzieje.forumpolish.com/t3264-nauczyciele-fabularni
http://czarodzieje.forumpolish.com/t10965-poczta-pattona-craine
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Specjalny




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyNie Cze 14 2015, 21:56;

First topic message reminder :

***
Powrót do góry Go down

AutorWiadomość


Lockie I. Swansea
Lockie I. Swansea

Student Slytherin
Rok Nauki : III studencki
Wiek : 23
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 192
C. szczególne : zawsze długi rękaw, nosi bransoletkę z ayahuascą, zapach cytrusowo-drzewny, piżmowy, ziemisty, jest *duży*, mówi z akcentem
Dodatkowo : prefekt gej
Galeony : 1586
  Liczba postów : 2314
https://www.czarodzieje.org/t22245-lachlan-innocent-swansea#731964
https://www.czarodzieje.org/t22255-jakko-sowa-locka#732448
https://www.czarodzieje.org/t22244-lockie-i-swansea-kuferek
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyCzw Wrz 26 2024, 15:29;


   
   
   
      

Szanowny Profesorze Carine,   
   
Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji

Jest to zasada dotycząca wyczarowywania stworzeń za pomocą magii. Sugeruje ona, że stworzenia przywołane lub transmutowane (zmienione) za pomocą magii nie są prawdziwymi istotami, ponieważ są wytworami magii, a nie naturalnie istniejącymi bytam.
Terminologia: Sztucznie (wytworzone za pomocą magii) Stworzona (ożywiona przez czary) Quasi (pozorna, mogąca sprawiać wrażenie żywej) Dominacja (posiadająca zasady i ograniczenia, wpływające na wyczarowane stworzenia). Zasada podkreśla różnicę między prawdziwymi istotami a tymi stworzonymi przez czary. Stworzenia przywołane mogą mieć swoje własne zachowania i cechy, ale ich natura jest inna niż istot żyjących w rzeczywistym świecie. Stworzenia te mogą być dominowane przez określone wyniki lub efekty, co oznacza, że ich zachowanie i interakcje z otoczeniem są ograniczone przez magię, która je stworzyła. Może to również oznaczać, że są bardziej podatne na wpływ czarodzieja, który je przywołał lub zmienił.
Jest to bardzo interesujący temat dotyczący etyki i filozofii magicznej, dywagujący o różnicach między prawdziwymi, a sztucznymi bytami wywyołyywanymi zaklęciem, oraz na oggraniczenia, które ta sztucznie wyczarowana część posiada.
Na podstawie zasady sztucznej quasi-dominacji możemy także wnioskować i obliczać, dlaczego niektóre przyzwania żywych zwierząt moga pójść źle w tak wielu aspektach, np. dlaczego szczury transmutowane w kielichy czasami pozostają owłosionymi kielichami z ogonami, a próby tworzenia hybryd prawie zawsze kończą się niepowodzeniem.
       

   

   Lockie Swansea
   

       
Powrót do góry Go down


Fern A. Young
Fern A. Young

Uczeń Slytherin
Rok Nauki : V
Wiek : 16
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 1.71 m
C. szczególne : długie kręcone włosy, pieprzyki po lewej stronie twarzy
Galeony : 624
  Liczba postów : 340
https://www.czarodzieje.org/t23262-fern-a-young#792710
https://www.czarodzieje.org/t23266-szarlotka#793299
https://www.czarodzieje.org/t23261-fern-a-young#792707
https://www.czarodzieje.org/t23268-fern-a-young-dziennik#793302
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyCzw Wrz 26 2024, 17:51;





Szanowny profesorze Craine,

Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji — to magiczne prawo w świecie czarodziejów, które mówi o całkowicie przewidywalnym wyniku wyczarowania istoty żyjącej z niczego, inaczej mówiąc, jest to tworzenie istoty żywej z powietrza, czyli z eteru. Sama transmutacja to gałąź magii zajmująca się przeistoczeniem postaci lub wyglądu danego obiektu, często poprzez zmianę jego struktury molekularnej. Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji dotyczy przede wszystkim elementarnego przymusu rekonstrukcji na poziomie komórkowym. Zaklęcia tworzące są dla transmutacji kłopotliwym obszarem wiedzy dotąd nie do końca zrozumiałej, ani nie do końca zbadanej.
Wyjaśnia ono, dlaczego wiele rzeczy może pójść nie tak, kiedy z niczego są przywoływane istoty żyjące. Jest to obszar magii działającej pod wpływem aberracji. Sama zasada oznacza stworzenie czegoś sztucznego, "quasi" - pozorny pod wpływem "dominacji", jakiegoś nieznanego przymusu, odchyleń magicznych czy wypadków, zwłaszcza gdy zabieramy się za stworzenie istot żywych, które nie mają prawa zostać stworzone, ponieważ zawierają zbyt wiele elementów odżywczych, dlatego, chociażby nie można wyczarować jedzenia, a stworzenia wychodzące spod Zasady Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji mutują się, nakładając na siebie dwa gatunki, które są zaprzeczeniem natury, chociażby ssak połączony z gadem; fretka z odnóżami żaby i skrzelami. Odcięta głowa kota czy niespełna stworzone drzewo w formie pniaka. Wszystko jest to zdominowane, określonym wynikiem.
Dwoma rodzajami stworzeń, które są łatwiejsze, to stworzenia z niczego są ptaki i węże, które być może nie mają tak dużej ilości cząstek odżywczych, jak chociażby ssaki o bardziej skomplikowanej budowie, co może prowadzić do powyższych aberracji. Musimy sobie zadać elementarne pytanie, czy przyroda, jak magia potrafią stworzyć coś z niczego? Zawsze wychodzi bardziej coś niż nic, a jednak sztuka stwarzania to kontrowersyjna dziedzina, gdy przychodzi do zaawansowanej magii, przywodzi na myśl coś, co opiera się całkowicie naturalnemu porządkowi rzeczy i nie miałoby mieć prawa żadnego bytu, a jednak ma, w jakieś szpetnej, niezrozumiałej formie, jakby spod ręki szaleńca wychodziły twory oderwane od normalności. Ma to jednak odzwierciedlenie w istotach żywych, być może w powietrzu, eterze jest za mało cząstek odżywczych, które mogły pozwolić na stworzenie istoty żywej w prawidłowej formie. Czy gdyby nie istniała Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji, moglibyśmy być bogami? Tworzyć istoty żywe z niczego? Czy jest to w ogóle możliwe? Widocznie przeczy to prawą magiofizyki lub nie znaleziono odpowiedniego, stałego czynnika, który sprawiłby, że magia nie uciekałaby się do takich chaotycznych odchyleń.


Fern A. Young, klasa V, Slytherin






Kostka: parzysta
Powrót do góry Go down
Online


Ike Skylight
Ike Skylight

Student Slytherin
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 19
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 187
Dodatkowo : metamorfomag
Galeony : 58
  Liczba postów : 287
https://www.czarodzieje.org/t23229-isaac-skylight#790556
https://www.czarodzieje.org/t23292-astra#794285
https://www.czarodzieje.org/t23234-ike-skylight#790794
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyCzw Wrz 26 2024, 17:54;





Magiczne prawa świata czarodziejów – Prawo Gampa

Prawo Gampa ma swój początek już w starożytnej alchemii. Podstawowe prawa alchemii zawsze mówiły, że w przyrodzie i w życiu, wszystko, co uzyskamy musi zostać uzyskane takim samym poświęconym kosztem. Tzw. wtedy nazywane “prawo równorzędnej wymiany” w transmutacji. Tylko jeśli coś poświęcimy, możemy uzyskać coś innego w zamian. To właśnie podstawowe prawo w alchemii, która później podzieliła się na pokrewne dziedziny magiczne – eliksiry, zaklęcia, czy transmutację.

Dlatego elementarna transmutacja w przyrodzie zawsze powstaje za sprawą równowartościowej wymiany. Chcąc uzyskać puchar, musimy w niego przetransmutować np. istotę żywą, lub inny obiekt martwy, o podobnych gabarytach i właściwościach. Im różniejsze są to właściwości i im trudniejsza jest równowarta wymiana, tym większego wysiłku i umiejętności transmutacyjnych (czy też transfiguracyjnych, jak nazywa się je w krajach dalekiego wschodu) musimy włożyć w przemianę.

Prawo Gampa zakłada, że taka przemiana, przy spełnieniu tych warunków będzie możliwa. Nawet jeśli wydaje nam się, że coś wyczarowujemy “z powietrza”, zawsze spełniamy odpowiednie kryteria wymiany. Tlenu, cząsteczek w powietrzu, żywiołów – w wymianie na zaklęcia, związków chemicznych w eliksirach. Każda dziedzina ma swoje wartości wymienne w naturze.

Ale istnieją wyjątki od tych przemian. Dokładnie 5.

#1 Jedzenie i picie – trudno uzyskać równowartą jego wartość z otoczenia, ponieważ jedzenie nasyca i niesie wartości odżywcze, których nie da się uzyskać “z powietrza” właśnie, bo wymiana nie jest wtedy równowarta.

Woda – syci i gasi pragnienie. Jest także podstawowym elementarnym źródłem wszystkich innych przemian, nic więc dziwnego, że nie da się jej zastąpić magią. Można wyczarować pucharek z wodą na przykład, ale nie ugasi ona pragnienia, ani nie wypełni żołądka, a tylko na chwilę oszuka umysł i podniebienie.

Co do kolejnych wyjątków czarodzieje są niezgodni, ale zaproponuję podział, który mi, jako użytkownika transmutacji wydaje się najbardziej wiarygodny i podparty badaniami.

#2 Przemiana zwierzęcia w człowieka – można zastąpić elementy wizualne człowieka i zwierzęcia, ale dusza ludzka i zwierzęca jest niezastąpiona. Podobnie, jak animag w swojej zwierzęcej formie duszą pozostaje człowiekiem, tak samo zwierze po potencjalnej przemianie w człowieka pozostałoby dalej zwierzęciem. Dodatkowo, wszelkie próby przemian zwierząt w ludzi kończyły się tragicznie, ponieważ przemiana nie następowała za sprawą magicznej ingerencji zwierząt i ich woli. O traumatycznych wypadkach, jakie skutkowały po tych próbach można by napisać osobny esej.

#3 Przemiana niczego w cokolwiek – hipotetycznie, próżni nie zamieni się w nic, bo łamie zasady wymiany.

#4 Przemiana nierównych wartości – łamie podstawowe prawo równości i ma katastrofalne skutki.

#5 Przywracanie życia – życie, z zasady jest bezzwrotne. Nawet najwięksi czarodzieje nie wynaleźli dosłownego Eliksiru Życia i lekarstwa na śmierć. Można je fałszywie przedłużyć, jak zrobił to Nicolas Flammel, ale to dalej tylko kupowanie lat, a nie przeciwdziałanie śmierci. Kamień Nieśmiertelności – to bajka, bo jak już znamy przypadki w historii, nie jest dosłownym podniesieniem zza grobu, a przeniesieniem duszy, która jeszcze nie udała się na tamten świat. Horkruksy – tak samo.

Ike Skylight
II rok studencki
Slytherin




Kostka: nieparzysta
Powrót do góry Go down


Imogen Skylight
Imogen Skylight

Student Gryffindor
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 19
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 169
C. szczególne : Dużo piegów, kilka małych tatuaży
Dodatkowo : Metamorfomagia
Galeony : 821
  Liczba postów : 401
https://www.czarodzieje.org/t23182-imogen-skylight#787067
https://www.czarodzieje.org/t23189-ares#787443
https://www.czarodzieje.org/t23183-imogen-skylight#787069
https://www.czarodzieje.org/t23270-imogen-skylight-dziennik#7934
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyPią Wrz 27 2024, 12:21;





Prawo Gampa

Prawo gampa dotyczy elementarnej transmutacji innymi słowy odnosi się do podstaw wykorzystywania magii w życiu codziennym. Mówi o tym, co można wyczarować, a czego nie. Prawo Gampa stanowi, że aby magia została dokonana prawidłowo, musi posiadać "bazę", dzięki której może zostać wykonana. Nawet najmniejsza materia może zostać transmutowana w inną, jednak jest pięć wyjątków, które stanowią o tym, co nigdy w tej dziedzinie magicznej się nie uda.

Pierwszym i najważniejszym wyjątkiem jest brak możliwości wyczarowania wartościowego pożywienia z nicości. Oznacza to, że żaden czarodziej nie wyczaruje pełnowartościowego posiłku, nie mając żadnej podstawy, która mogłaby być w tym przypadku wykorzystana. Czarodziej będzie mógł stworzyć nieszczególnie odżywcze substancje takie jak wodę, sos czy wino, jednak nic ponadto.

Drugi wyjątek od prawa gampa mówi o różdżkach. Różdżka nie może zostać wyczarowana przez czarodzieja, musi ona być wykonana przez różdżkaża. Wynika to z faktu, że różdżki posiadają pewnego rodzaju samoświadomość, która nie może być w żaden sposób stworzona przez czarodzieja.

Trzebi wyjątek mówi o pieniądzach. Nie ma możliwości wyczarowania z nicości prawdziwych pieniędzy, które można potem wykorzystywać w taki sam sposób jak chociażby prawdziwe galeony.

Czwarty wyjątek mówi o składnikach eliksirów magicznych. Aby posiadały one faktycznie swoje magiczne właściwości, muszą one być zebrane, nie stworzone poprzez magię. Magia nie ma możliwości "skopiowania" innych magicznych zdolności czegokolwiek.

Piąty wyjątek mówi o przywracaniu ludzi zza grobu. Nie można ożywić człowieka, ponieważ wraz ze śmiercią ciała, następuje śmierć niematerialnej części duszy, która nie może zostać przywrócona, a stanowi jestestwo człowieka. Dlatego też jedyne, co czarodziej jest w stanie "wyczarować", to inferiusy które są zaledwie namiastką człowieka, ponieważ nie posiadają swojej własnej świadomości i swojego własnego jestestwa utraconego w momencie śmierci.
Imogen Skylight,
II rok studiów
Gryffindor


Kostka: 5
Powrót do góry Go down
Online


Faye Felorn
Faye Felorn

Student Hufflepuff
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 180 cm
Galeony : 23
  Liczba postów : 53
https://www.czarodzieje.org/t23345-faye-felorn#799402
https://www.czarodzieje.org/t23352-faye-felorn-poczta#799791
https://www.czarodzieje.org/t23347-faye-felorn-kuferek#799404
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptySob Wrz 28 2024, 13:23;





Szanowny Panie Profesorze Craine,

Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji to magiczne prawo, wyjaśniające dlaczego przywoływanie i tworzenie istot żywych z pustki, może nie wyjść zgodnie z naszym założeniem. Jest to spowodowane faktem, że żadna z takich istot nie jest faktycznie żywa, a jedynie stanowi wytwór magiczny.
Sama zasada zawiera się już w nazwie prawa : Sztucznie (wytworzone za pomocą magii) Stworzona (wytworzona/ożywiona przy użyciu zaklęć) Quasi (pozorna, mogąca sprawiać wrażenie żywej istoty) Dominacja (posiadająca zasady i ograniczenia, wpływające na wyczarowane stworzenia i odróżniające je od prawdziwych przedstawicieli). Istnieją dwa rodzaje stworzeń, które zdecydowanie łatwiej jest przywołać i nie popełnić przy tym błędu. Są to węże, na przykładzie zaklęcia serpensortia oraz ptaki, na przykładzie zaklęcia avis. W przypadku, gdy czarujący popełni błąd, lub jest niedoświadczonym czarodziejem, może dojść do przekształcenia materii tworzonej istoty i dojść do stworzenia swoistej abominacji. W ten sposób powstaje podręcznikowy przykład hybrydy żabo-królika, czy też kura bez głowy lub sama kurza głowa.


Z wyrazami szacunku,
Faye Felorn
I rok studiów, Hufflepuff
Powrót do góry Go down


Adela Honeycott
Adela Honeycott

Student Gryffindor
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 19
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 175
C. szczególne : Piegi, blizny na rękach
Galeony : 1679
  Liczba postów : 1043
https://www.czarodzieje.org/t22851-adela-honeycott-w-budowie#769055
https://www.czarodzieje.org/t22858-karmelek#769490
https://www.czarodzieje.org/t22857-adela-honeycoot
https://www.czarodzieje.org/t22859-adela-honeycott-dziennik#7694
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyNie Wrz 29 2024, 13:27;





Profesorze Craine,

Prawo Gampa, nazywane również Prawem Gampa dotyczącym elementarnej transmutacji jest jednym z najważniejszych praw w tej dziedzinie magii. Prawo to mówi o tym, że przetransmutować można większość obiektów znajdujących się w przestrzeni, dowolnie je modyfikując lub zmieniając ilość i rozmiar. Prawo to zawiera również określone wyjątki zastosowania.
Przykładem takiego wyjątku jest oczywiście kwestia jedzenia: możemy zwiększyć ilość jedzenia lub zmodyfikować je za pomocą magii, nie istnieje jednak opcja, by przemienić jakiś element niezwiązany z jedzeniem w jedzenie. Czyli w dużym skrócie: jeśli mam 3 jajka, nie będę miała problemu, by wyczarować z nich jajecznicę, jednak nie będę w stanie transmutować 3 kamieni w 3 jajka.
Innym wyjątkiem w Prawie Gampa jest transmutacja przedmiotu w metal szlachetny, a co za tym idzie – w pieniądze. W teorii da się stworzyć monetę, jednak może być ona przekonująca jedynie z daleka jako element dowcipu, nigdy nie będzie ona jednak zgodna z wyglądem prawdziwej waluty, a co za tym idzie – nie nada się do płacenia. Innym przykładem jest tutaj złoto Leprokonusów, które po jakimś czasie znika.



A. Honeycott
II rok studiów, Gryffindor
Powrót do góry Go down


Maurice Howells
Maurice Howells

Student Slytherin
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 18
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 188 cm
C. szczególne : niezdrowo blada cera; nieprzyjemne spojrzenie; zapach wody kolońskiej i papierosów
Dodatkowo : Wężoustość
Galeony : 124
  Liczba postów : 113
https://www.czarodzieje.org/t23301-maurice-howells
https://www.czarodzieje.org/t23305-lear
https://www.czarodzieje.org/t23300-maurice-howells
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyNie Wrz 29 2024, 15:20;





Szanowny Profesorze Craine,

Prawo Gampa jest jednym z podstawowych praw magicznych dotyczących transmutacji elementarnej. Określa ono zasady magicznych  możliwości przemiany, a także idące z nimi w parze ograniczenia. Pierwszym i najważniejszym aspektem Prawa Gampa jest konieczność poświęcenia: aby otrzymać jedno, musimy w zamian zaoferować coś innego. Najprostszym przykładem jest przemiana drobnych zwierząt w przedmioty codziennego użytku i odwrotnie. Drugim jest transformacja materii składającej się z kilku podstawowych elementów nazywanych żywiołami, mogących przechodzić w siebie. Trzeci z kolei nakreśla nam, że każdą substancję możemy rozłożyć na prostsze czynniki jedynie do pewnego stopnia, a najprostszy czynnik każdej substancji nosi nazwę pierwiastka.  
Równie ważnym co samo Prawo Gampa są obowiązujące od niego wyjątki. Najbardziej związanym z codziennością odstępstwem od reguły jest ten dotyczący żywności. Pożywienie nie może być wytworzone „z niczego” (z powietrza, ziemi lub innych podstawowych żywiołów). Kolejnym spośród wyjątków jest niemożliwość sztucznego stworzenia ludzkiego życia, ale należy pamiętać, że jedne istoty żyjące mogą być transmutowane w drugie. Idąc dalej: nie można za pomocą zaklęć transmutujących przemieniać czyiś emocji, wiedzy czy posiadanych informacji. Nie można również przywrócić utraconego życia, ani zwiększać ilości eliksirów magicznych, co zagwarantowałoby uzyskanie z jednej fiolki nieskończonych zasobów danej mikstury.

Maurice Howells
Slytherin, I rok studencki


Kość: nieparzysta
Powrót do góry Go down


Clementine Bardot
Clementine Bardot

Student Gryffindor
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 18
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 173
C. szczególne : Ubrania umorusane farbą olejną; włosy w artystycznym nieładzie i uśmiech - naprawdę zachwycający
Dodatkowo : metamorfomagia
Galeony : 723
  Liczba postów : 310
https://www.czarodzieje.org/t23203-klementyna-tworzy
https://www.czarodzieje.org/t23230-vesper#790680
https://www.czarodzieje.org/t23204-clementine-o-brien#788279
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyNie Wrz 29 2024, 16:05;





Profesorze Crane,

w dzisiejszym wypracowaniu postanowiłam poruszyć temat Prawa Gampa, które obowiązuje w czarodziejskim świecie w zakresie transmutacji. Oczywiście należy tutaj wyszczególnić pięć wyjątków, które poruszę w dalszej części mojej pracy.

Prawo Gampa mówi między innymi o tym, że przetransmutować można każdą dowolną ciecz, ciało stałe bądź gaz znajdujący się w otaczającej nas przestrzeni. Oznacza to, że wszelkie przedmioty ruchome i nieruchome można z łatwością podać zabiegom transmutacyjnym, jak choćby zmieniając kubek w talerz na obiad. Warto też pamiętać, że w przypadku transmutacji ludzi, gdzie czarodziej przyjmuję postać zwierzęcia, sztuka ta określona jest wyższą wiedzą wtajemniczenia, a także szerokim wachlarzem umiejętności, które nie powinny zagrażać rzucającemu inkantacje.

Wspomniane przeze mnie Prawo Gampa porusza także aspekt kilku wyjątków, których nie należy łamać i jest to:
- tworzenie jedzenia z niczego;
- transmutowanie galeonów;
- transmutacja w nicości;
- zakaz transmutowania metali szlachetnych;
- nie można dokonać podwójnej transmutacji na jednym przedmiocie;

Powyższego należy szczególnie przestrzegać, wszak niesubordynacja karana jest przez sędziów Wizengamotu.

Clementine Bardot
I rok studencki, Gryffindor


Kość: nieparzysta
Powrót do góry Go down


Daniil Egorov
Daniil Egorov

Uczeń Slytherin
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 18
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 182
C. szczególne : rosyjski akcent, postura tancerza
Galeony : 322
  Liczba postów : 360
https://www.czarodzieje.org/t22487-daniil-artyom-nikola-cirilowicz-egorov#746222
https://www.czarodzieje.org/t22550-poczta-daniila
https://www.czarodzieje.org/t22486-daniil-egorov-kuferek#746221
https://www.czarodzieje.org/t23324-daniil-egorov-dziennik
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyNie Wrz 29 2024, 16:30;







Szanowny Panie Profesorze,


zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji jest jedną z kluczowych zasad w magii dotyczących przywoływania i transmutacji żywych istot. Dotyczy ona tego, dlaczego przy tworzeniu zwierząt z niczego mogą występować liczne problemy. Zasada wyjaśnia, że stworzone w ten sposób istoty nie są prawdziwymi organizmami, a jedynie iluzją prawdziwego życia. W rezultacie są one podatne na różnorodne błędy i zakłócenia, co prowadzi do powstawania zmutowanych lub niekompletnych form.
Przykładem działania tej zasady jest próba przywołania zwierzęcia, która może zakończyć się stworzeniem niepełnej istoty, takiej jak zwierzę z oderwaną głową lub nieokreślonymi częściami ciała. To zjawisko wynika z tego, że stworzone istoty nie są prawdziwymi organizmami i brak im pełnej struktury żywej materii. Innym przykładem jest powstanie hybryd zwierząt, np. żabo-królik, gdzie nieudane przywołanie prowadzi do powstania niestabilnej mieszanki cech różnych gatunków.
Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-dominacji pokazuje, że magia nie jest wszechmocna i wymaga precyzji oraz odpowiednich umiejętności, by uniknąć tworzenia anomalii w magicznie przywołanych formach.

Daniil Egorov

link do kostki
Powrót do góry Go down


Terry Anderson
Terry Anderson

Uczeń Hufflepuff
Rok Nauki : VI
Wiek : 16
Czystość Krwi : 0%
Wzrost : 173 cm
C. szczególne : mocny szkocki akcent, piegi na całym ciele, kilka pryszczy na twarzy, niedawno przeszedł mutacje
Dodatkowo : prefekt
Galeony : 1230
  Liczba postów : 877
https://www.czarodzieje.org/t22400-terrance-anderson#739510
https://www.czarodzieje.org/t22405-poczta-terry-ego#739699
https://www.czarodzieje.org/t22401-terrance-anderson#739613
https://www.czarodzieje.org/t22440-terry-anderson-dziennik#74317
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyNie Wrz 29 2024, 18:32;





Szanowny Panie Profesorze,


Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-Dominacji to jedno z podstawowych praw magicznych, związanych z dziedziną przywoływania. Powstało jako wytłumaczenie, dlaczego tworząc istoty żywe za pomocą magii zdecydowanie częściej można spotkać się z nieoczekiwanymi efektami niż ma to miejsce w przypadku innych dziedzin transmutacyjnych. Ze względu na skomplikowaną naturę zaklęć mających na celu stworzenie istot żywych (które same w sobie stanowią organizmy o skomplikowanej budowie) zdecydowanie częściej dochodzi do mutacji i błędów, rezultatem których są twory zmutowane, zmodyfikowane. Przewaga tych "niedoróbek" spowodowała wysnucie teorii, jakoby w przypadku transmutacji istot żywych pewne rezultaty dominowały nad innymi - stąd nazwa prawa.
 
Zakłada się, że jest to spowodowane niedokładnością procesu przywoływania i tworzenia, który nie jest w stanie idealnie odzwierciedlić równowagi organicznej organizmów. Tworzony byt podlega prawom magicznym i transmutacyjnym, dążąc do osiągnięcia stabilności w inny sposób niż jego naturalne odpowiedniki. To właśnie ta różnica w dążeniu do równowagi prowadzi do częstych mutacji, deformacji i nieprzewidywalnych efektów końcowych. W rezultacie powstałe twory mogą posiadać specyficzne cechy dominujące, takie jak zwiększona odporność na wpływy magiczne lub zmienne formy fizyczne.

Zasada Sztucznie Stworzonej Quasi-Dominacji wskazuje, że aby skutecznie tworzyć nowe istoty żywe, należy nie tylko zrozumieć ich naturę, ale również uwzględnić specyficzne odchylenia energetyczne, które wynikają z samego procesu kreacji - tylko w ten sposób można zminimalizować ryzyko powstania zmutowanych form i uzyskać bardziej przewidywalne rezultaty.
Z wyrazami szacunku
Terry Anderson



Powrót do góry Go down


Anna Brandon
Anna Brandon

Student Hufflepuff
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 18
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 156
C. szczególne : Odznaka prefekta naczelnego na piersi i bransoleta Urqharta na ręce
Dodatkowo : prefektka naczelna
Galeony : 247
  Liczba postów : 768
https://www.czarodzieje.org/t22217-anna-luna-brandon#730807
https://www.czarodzieje.org/t22223-korespondencja-panienki-anny-luny-brandon#730916
https://www.czarodzieje.org/t22222-anna-luna-brandon#730888
https://www.czarodzieje.org/t22397-anna-brandon-dziennik#794695
Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8




Gracz




Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 EmptyNie Wrz 29 2024, 19:32;






Szanowny Panie Profesorze

Prawo Gampa jest prawem obecnie funkcjonującym w czarodziejskim świecie i tyczy się ono elementarnej transmutacji. Według tego prawa, transmutacji można poddać każde ciało stałe, ciecz, a nawet gaz, znajdujące się w przestrzeni. Możliwym zatem staje się wpłynięcie na wielkość obiektów, czy samą ich ilość, o ile osoba czarująca nie znajduje się w idealnej próżni. Głównym założeniem tego prawa jest zatem to, że nie można stworzyć czegoś, bez wykorzystania znajdującej się w pobliżu materii. I nawet jeśli niektóre z zaklęć, zdają się nie wykorzystywać niczego w zamian, wciąż są rzucane w warunkach, w których czarodziej ma dostęp do powietrza. Za przykład może posłużyć tutaj zaklęcie dorabianego ogona. Z perspektywy zwykłego obserwatora, żaden element ciała czy odzieży, nie jest wykorzystywany do wykonania tego zaklęcia. Mamy tu zatem do czynienia z użyciem obecnego w pobliżu powietrza. Podobna zasada zachodzi w przypadku Oppleo, które zwiększa ilość płynu w zbiorniku. Tutaj z kolei mamy do czynienia z czarem powielającym, w tym przypadku ciecz. Warto jednak zaznaczyć, że Oppelo nie działa na eliksiry.
Gamp, pomimo utworzenia solidnego zbioru praw, rządzących transmutacją, nie był osobą nieomylną. Od przedstawionych przez niego zasad, istnieje pięć wyjątków.
1. Różdżki nie mogą zostać stworzone za pomocą transmutacji.
2. Jedzenia nie można wyczarować z powietrza, choć można powielić już istniejące.
3. Prawdziwych pieniędzy nie można pomnożyć czarami
4. Składniki alchemiczne muszą zostać pozyskane naturalnie
5. Niektóre uszkodzenia ciała są nieodwracalne

Anna Luna Brandon

1 rok studiów, Hufflepuff



Kostka: 1
Powrót do góry Go down


Sponsored content

Poczta Pattona Craine - Page 4 QzgSDG8








Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty


PisaniePoczta Pattona Craine - Page 4 Empty Re: Poczta Pattona Craine  Poczta Pattona Craine - Page 4 Empty;

Powrót do góry Go down
 

Poczta Pattona Craine

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 4 z 4Strona 4 z 4 Previous  1, 2, 3, 4

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: Poczta Pattona Craine - Page 4 QCuY7ok :: 
akcesoria postaci
 :: 
poczta
-