A tak już całkiem poważnie to wychodzę z propozycją, by rozgrywki miotlarskie (oficjalne mecze quidditcha, obejmujące całą szkołę spotkania towarzyskie, bludger etc., ale treningi, czy wątki z nauką już niekoniecznie) otrzymały w dziale Losowań własny wątek, przede wszystkim dla przejrzystości kolejnych wyników i możliwości łatwiejszego śledzenia przebiegu spotkań.
Rozumiem pomysł i mam wrażenie że to jedna z tych rzeczy, której nie da się do końca z rzeczywistości przełożyć na forum. Bo jednak właśnie - w rzeczywistości każdy w dowolnym momencie może zrezygnować ze studiów i iść na nowe, albo nawet po ukończeniu iść na kolejne, a wydaje mi się, że to niekoniecznie jest coś co chcemy mieć na czaro w dużej ilości (tu znak zapytania, ale jednak weszły te opłaty za niezdanie itp). Jeśli chodzi o samo zastosowanie tych kierunków poza takim fabularnym smaczkiem, to nie jestem pewna jak to widzisz, bo domyślam się, że jest parę opcji. Jak chcesz być aurorem, to musisz od początku iść na dobry kierunek i żeby się przekwalifikować musisz zrobić całe 3 lata studiów od nowa? Wiem, że tak wygląda rzeczywistość, ale kurcze z perspektywy forum wydaje mi się to trochę niepraktyczne, bo jednak zmieniamy te nasze koncepty na postacie i trzy lata grania żeby zmienić komuś zawód to strasznie, strasznie dużo. No i też nie jestem pewna o co chodzi z obowiązkowością, bo jeśli chodzi o taką obowiązkowość fabularną, to nie wiem czy to aż tak wiele zmienia, a jeśli mechaniczną, to wydaje mi się, że to niewypali i jednak już trochę za dużo narzuca. No i zgadzadzam się z Shawnem co do tej mnogości kierunków - ona byłaby sensownym wyjściem z tego pierwszego problemu, ale jak to tak rozciągniemy to koniec końców nikt tak naprawdę nie będzie wyspecjalizowany.
Hariel Whitelight
Rok Nauki : III studencki
Wiek : 25
Czystość Krwi : 90%
Wzrost : 184
C. szczególne : podobny do Camaela, wręcz myląco gdyby nie oczy i pieprzyk nad górną wargą | pachnie perfumami z nutą sosny | nosi super buty, które tworzą za nim kwiatkowy korowód | zawsze ma kolorowe okularki na nosie
W zasadzie Emily powiedziała wszystko do czego mamy zastrzeżenia, jeśli chodzi o wprowadzenie kierunków. Nasze argumenty są dokładnie takie same jak te powyżej. Dodatkowo - kierunki były kiedyś wprowadzone, mieliśmy trzy i zrezygnowaliśmy z nich, bo zwyczajnie nie było sensu ich trzymać, każdy nadal chodził na lekcje, które chciał. Do tego tylko pozwalał studentom na wieczne chodzenie do Hogwartu i tylko w ten sposób to wykorzystywali. Za to z pewnością każdy student może założyć, że chodzi na większą ilość zajęć z przedmiotów, które go interesują.
Calypso Outterridge
Wiek : 30
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 173
C. szczególne : naderwany płatek prawego ucha, większa blizna na prawym ramieniu, blizna przecinająca spód dłoni, niski, lekko zachrypnięty głos, zmęczone spojrzenie, piżmowa woń wymieszana z delikatnym zapachem dymu papierosowego
a ja chciałam zapytać o sandboxy, planujecie dodanie nowych lokacji tego typu? albo edycje już istniejących, bo uważam, że jest dużo na forum z dobrym potencjałem do takiej zabawy, a to bardzo fajna jest opcja - można by było wymyślić takie klimatyczne wstępy do gierek, bo to dobre ułatwienie dla nowej postaci do nawiązania relacji z pupki chociażby te istniejące takie są... niezbyt ciekawe, a niektóre kostki no trochę są mało magiczne przynajmniej według mnie, więc można by było coś więcej w tym temacie
Camael Whitelight
Wiek : 29
Czystość Krwi : 90%
Wzrost : 185
C. szczególne : tęczówki w kolorze oceanu; bransoletka z morskiego szkła i syrenia bransoleta; zapach Lordków i drzewa sandałowego; tatuaż z Oazy Cudów na łopatce; pierścień kameleona
Na ten moment niespecjalnie widzimy potrzebę, by dorabiać wiele takich lokacji, za to zachęcamy także do korzystania ze zwykłych lokacji kostkowych. Jest w tej chwili dużo rzeczy, w które można się zaangażować, takich jak ścieżki kariery dla dorosłych, kółka pozalekcyjne dla uczniów i studentów, które co miesiąc są odświeżane o nowe zadania; odkurzyliśmy też wątki masowe i planujemy je kontynuować, więc zapraszamy do czynnego udziału; niedługo rozpocznie się kolejny event fabularny. Niemniej jednak będziemy mieć to na uwadze!
______________________
She couldn't care less, and I never cared more, so there's no more to say about that.
Boris Zagumov
Wiek : 42
Czystość Krwi : 90%
Wzrost : 177 cm
C. szczególne : Blizny po gniciu na szyi, klatce piersiowej i górze brzucha, rytualny krwawy znak na małym palcu prawej ręki, naszyjnik Ariadne zawsze zawieszony na piersi oraz mocno zmęczona twarz z widocznie podkrążonymi oczyma, które wydają się zapadać w sobie
Ja chciałbym tutaj zgłosić propozycję zmian dotyczących lekkiego zbalansowania punktowego, co tyczyć się ma tego jakie poziomy można osiągnąć w danym przedziale wiekowym, niezależnie od tego ile punktów ma się w kuferku. Miałoby to na celu wyrównanie poziomu pomiędzy dorosłymi i tymi, które zaczynają, a całą resztą.
Uczniowie I klasa - jedno złożone, jedno proste, brak limitu na wczesnoszkolne II klasa - jedno złożone, jedno proste, brak limitu na wczesnoszkolne III klasa - dwa złożone, jedno proste, brak limitu na wczesnoszkolne IV klasa - dwa złożone, jedno proste, brak limitu na wczesnoszkolne V klasa - trzy złożone, jedno proste, brak limitu na wczesnoszkolne VI klasa - trzy złożone, dwa proste, brak limitu na wczesnoszkolne VII klasa - jedno zaawansowane, dwa złożone, trzy proste, brak limitu na wczesnoszkolne Studenci VIII klasa - jedno zaawansowane, trzy złożone, brak limitu na proste i wczesnoszkolne IX klasa - dwa zaawansowane, trzy złożone, brak limitu na proste i wczesnoszkolne X klasa - jedno specjalne, dwa zaawansowane, dwa złożone, brak limitu na proste i wczesnoszkolne
Dorośli 21 - 30 lat - jedno specjalne, trzy zaawansowane, brak limitu na złożone, proste i wczesnoszkolne 31 - 40 lat - dwa specjalne, trzy zaawansowane, brak limitu na złożone, proste i wczesnoszkolne 41 - 50 lat - trzy specjalne, trzy zaawansowane, brak limitu na złożone, proste i wczesnoszkolne 51 - 60 lat - cztery specjalne, trzy zaawansowane, brak limitu na złożone, proste i wczesnoszkolne
Ruby Maguire
Rok Nauki : III studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 160
C. szczególne : golden retriever energy | irlandzki akcent | duże oczy | zapach cytrusów
Nie wydaje nam się, żeby to było konieczne. Taka zmiana znacznie ograniczyłaby przydatność punktów kuferkowych, od których zależy dotychczasowa mechanika. Nie widzimy też powodu, dla którego mielibyśmy ograniczać umiejętności postaci, która rozwija się na fabule i zdobywa punkty, umożliwiające jej korzystanie z bardziej zaawansowanych zaklęć. Obecnie i tak użycie zaklęć zaawansowanych i specjalnych przez uczniów i studentów jest ograniczona nauką fabularną i progiem kuferkowym!
Proszę o przywrócenie mi rangi aktywnej postaci :)
Doireann Sheenani
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 158
C. szczególne : Jest drobna i wygląda zdecydowanie młodo. | Na lewym barku ma blizny po Sectumsemprze, a pomiędzy łopatkami ma tatuaż. | Posiada kolczyk w nosie. | Końcówki włosów pofarbowane są na żółto.
Hejho, piszę w sprawie Mechaniki Zielarstwa. Proponuję pozwolić na to, aby zbiory owoców wszystkich naszych posiadanych i zasadzonych roślinek można było opisać w jednym poście. Teraz mając np. 3 rośliny muszę napisać 3 posty, gdzie każdy na 1000 znaków minimum, a w sumie dużo wygodniej i lepiej by to wyglądało, jakby to był jeden post na 3000 znaków. Później adekwatnie, jak będę opiekować się 5 roślinami w miesiącu... a znając mnie i zbyt wielkie ambicje to pewnie będę xD Odpowiednio wszystko oznaczam, więc nie da się pomylić, który fragment jest do której rośliny. Moim głównym argumentem jest po prostu wygoda oraz estetyka. Ofc, jak ktoś chce zebrać tylko jedną roślinę w tym miesiącu to po prostu pisze ten krótki post.
Bee May Valentine
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 0%
Wzrost : 177cm
C. szczególne : Słodki zapach - miód, kwiaty i owoce;
@Ariadne W. Wickens hej hej, przepraszamy za tak późną odpowiedź! Przedyskutowaliśmy sprawę bardzo dokładnie i na pewno w wolnej chwili wprowadzimy zmiany w mechanice, by właśnie też umożliwić robienie więcej niż jednej akcji w jednym poście. O szczegółach poinformujemy, kiedy uda nam się zrobić odpowiednie zapiski - mamy nadzieję, że dzięki temu też obecne zasady mechaniki zielarstwa będą jaśniejsze
Mulan Huang
Wiek : 21
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 176cm
C. szczególne : niewielki tatuaż z przodu lewego barku, zmieniający kolor poruszający się tatuaż chińskiego smoka na niemal całe plecy, runa jera na lewym boku na wysokości żeber, ślad po zaklęciu Agere na prawym przedramieniu, często zmienia kolor włosów oraz korzysta z magicznych i barwiących soczewek
przychodzę z drobną propozycją do spisu cech eventowych. Mianowicie cechę eventową "silna psycha" mamy rozbitą na dwie kategorie i myślę, że dobrze byłoby gdyby analogicznie to samo zrobić z cechą "słaba psycha".
Opis słabej psychy prezentuje się następująco:
Bardzo szybko ulegasz wpływom innych i nie potrafisz postawić odpowiedniego oporu w kontaktach z ludźmi, kiedy ktoś próbuje Cię do czegoś namówić, bądź przekonać.
W rzeczywistości jednak to wygląda, że w opisach różnych kostek i mechanik cecha ta jest tożsama bardziej ze strachliwością, popadaniem w panikę czy też po prostu traceniem rozumu przy bardziej drastycznych scenach. Dlatego proponuję następujący dodatkowy podział:
słaba psycha (wrażliwy) - łatwo wpadasz w panikę lub jesteś bardziej wyczulony na drastyczne sceny i czyjąś krzywdę. W takich sytuacjach dużo trudniej jest ci skutecznie działać i racjonalnie myśleć.
słaba psycha (nieasertywny) - łatwo ulegasz czyimś wpływom oraz jesteś podatny na manipulację. Dosyć prosto można cię nakłonić do pewnych rzeczy lub narzucić czyjeś zdanie.
Camael Whitelight
Wiek : 29
Czystość Krwi : 90%
Wzrost : 185
C. szczególne : tęczówki w kolorze oceanu; bransoletka z morskiego szkła i syrenia bransoleta; zapach Lordków i drzewa sandałowego; tatuaż z Oazy Cudów na łopatce; pierścień kameleona
Dzień dobry! Jako że jestem teraz właścicielką Borgina i Burkesa to mam parę pytań. Jak wielką mam kontrolę nad tym miejscem? W sensie, mogę je zmieniać jak mi się podoba czy raczej tylko mniejsze rzeczy? Czy może nic nie zmieniać? Jakbym chciała usprawnić lokal, przemeblować go, dodać coś od siebie, albo na przykład sprzedawać coś więcej niż te wymienione przedmioty? Albo dodać opcję kupowania trucizn spod lady? I jak się to ma w świetle prawa? Czy ten sklep jest legalny tak czy siak czy może aurorzy mogliby mi zrobić najazd, a jeśli mogliby to czemu do tej pory tego nie zrobili? Czy po prostu dlatego, że Nokturn jednak ma prawo istnieć, przynajmniej oficjalnie dopóki nie zobaczą stricte łamania prawa? Czy mogę na lokal rzucić zaklęcie ochronne itd? Tam w opisie w kostkach jest też wzmianka o pracujących skrzatach; czyli mogę założyć, że jakieś dla mnie pracują? Z góry dzięki za odpowiedź, przyda mi się jak najszybciej to wiedzieć.
Christopher Walsh
Wiek : 35
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 183
C. szczególne : Blizna u dołu brzucha oraz niewielka blizna na ręce, blizny na piersi po jadzie akromantuli, ciemnogranatowe blizny na lewym ramieniu; obrączka z czarno-zielonej muszli; runa agliz na lewym nadgarstku
Cześć! Odpowiadając na twoje pytanie w pierwszej kolejności podkreślam, że lokal jest taki, jaki został zakupiony, obłożony zaklęciami ochronnymi, posiada swoje zdjęcie w temacie i tego zmieniać by nie wypadało. Nie istnieje również żadna mechanika remontu lokali użytkowych, tak jak ma to miejsce w przypadku mieszkań na wynajem. Jeśli zaś w opisie tematów jest mowa o pracujących tam skrzatach, to fabularnie można przyjąć, że w istocie dalej tam pracują, najpewniej sprzedane razem z całym przybytkiem. Dodanie opcji sprzedawania innych przedmiotów, niż te wymienione w lokalu, zahacza już wyraźnie o kwestie fabularne, posiadanie odpowiednich ludzi, którzy by te trucizny i całą resztę dostarczyli do lokalu. Zahacza również o twoje kolejne pytanie, a mianowicie o naloty Ministerstwa. Do tej pory takich nie było, ponieważ nikt się "nie wychylał", a zatem nie prowadził działalności, która mogłaby ściągnąć jeszcze większą uwagę Ministerstwa, które przecież wie i toleruje to, co dzieje się na Nokturnie. Jednak, jak łatwo się domyślić, wszystko w granicach rozsądku.
______________________
After all these years you still don't know The things that make you
beautiful
Carmen Seaver
Rok Nauki : IV
Wiek : 14
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 167
C. szczególne : Na ramieniu ma znamię w kształcie kompasu. Wiecznie uśmiechnięta. Duża szrama na całe plecy.Często można ją zobaczyć z fioletową torbą przewieszoną przez ramię..
Carmelek chce wyjść na małe zakupy tutaj KWIACIARNIA jak nie ma podanych cen to czy mogę wpisać do kuferka są mugolskie i magiczne jak to wygląda chodzi mi o te w donczkach.
Aleksandra Krawczyk
Wiek : 22
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 162cm
C. szczególne : Podłużna blizna przy prawym obojczyku; pierścień Sidhe na palcu;
Hej! Przede wszystkim Carmen jest uczniem i co za tym idzie nie może iść sama do Doliny Godryka i do tej kwiaciarni. Jeśli znajdziesz takie miejsce w Hogsmeade, możesz fabularnie je odwiedzić i później śmiało zgłosić po roślinę w odpowiednim temacie. Proszę również, aby następnym razem pisać w temacie z pytaniami, bo to on jest od takich rzeczy, tutaj gracze zgłaszają swoje propozycje i uwagi ;)
Marcus Deverill
Wiek : 31
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 1.85 m
C. szczególne : czarna kredka pod oczami, magiczne sygnety na palcach, pomalowane paznokcie i niewielka blizna na policzku, którą maskuje zaklęciami, niestety czasami bywa, że czar szwankuje, smród alkoholu i papierosów
Widziałam kiedyś na jednym forko rubryczkę w profilu tiggery lub czego nie chce się w sesji, co nas osobiście triggeruje lub zniechęca do pisania. Nie wiem czy ta propozycja jest warta uwagi, ale myślę że to dobra koncepcja, aby ktoś wiedział czego nie lubimy lub nie chcemy w wątku. Nie każdy to mówi wprost, ja osobiście lubie brutalność i wszystkie pojebane akcje, ale na przykład nie piszę hide'ów mimo, że moja postać jest rozwiązła. Wiem, że niektórzy mogą mieć problem z jakimś słownictwem, scenami. Fajnie byłoby to zakomunikować w profilu. Chociaż no nie wiem czy jest to niezbędne co Wy na to? Wiem, że niektórzy nie mówią wprost czego nie tolerują, a taka rubryczka mogłaby pokazać czego dana osoba nie chce. Oczywiście mam na myśli sesje prywatne bo jakieś wielkie misje z MG to już zgodę wyraża się poprzez udział w wydarzeniu. Jeśli to nieodpowiedni temat do tego typu rzeczy przepraszam lub jeśli najebałem dużo błędów. Piszę z telefonku i na nie wszystko zwracam uwagę, zwłaszcza na przecinki.
Teddy Rex
Rok Nauki : VII
Wiek : 17
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 186cm
C. szczególne : Zawsze ma kilka pierścionków i naszyjników; kolczyki w uszach; niesamowite i bardzo zadbane włosy; poszarpana blizna naokoło prawego przedramienia
Hej @Marcus Deverill, dzięki za propozycję i tak, to jest dobry temat na to! Przemyślałyśmy sprawę i prawdę mówiąc, nie wydaje nam się niezbędne takie pole w profilu - mamy ich i tak sporo, więc takie triggery nie rzucałyby się wcale w oczy. Przede wszystkim jednak uważamy, że zwykle mimo wszystko wątki są omawiane przed ich napisaniem bądź w trakcie ich prowadzenia, do tego też chcemy bardzo zachęcać: do rozmów, by gracze między sobą ustalali co im pasuje. Podobnie wygląda sprawa w przypadku sesji z MG, ponieważ tam pomimo faktu, że trzeba się liczyć z możliwością wystąpienia nieprzewidzianych akcji/konsekwencji, zwykle ta rozmowa występuje. Zawsze można poinformować, jeśli ktoś chce unikać konkretnego tematu, w zgłoszeniach o ingerencje MG również znajduje się pole na wpisanie swoich preferencji/uwag. Podsumowując, uważamy, że na chwilę obecną dodatkowe pole na wpisywanie swoich preferencji/triggerów nie jest potrzebne, ale zachęcamy do omawiania tego prywatnie. Weźmiemy też pod uwagę na przyszłość wprowadzenie punktu do regulaminu, który może podpowiedziałby jakie oznaczenia warto stosować w postach i jak dokładnie może wyglądać użycie funkcji hide
Lockie I. Swansea
Rok Nauki : III studencki
Wiek : 23
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 192
C. szczególne : zawsze długi rękaw, nosi bransoletkę z ayahuascą, zapach cytrusowo-drzewny, piżmowy, ziemisty, jest *duży*, mówi z akcentem
Zastanawiam się, czy nie rozważyłybyście wprowadzenia, raz na jakiś czas, pojawienia się "straganu" z jakimiś przedmiotami z eventów/wycieczek. Jest ich naprawdę mnóstwo (szczególnie w porównaniu z tymi ogólnodostępnymi) i są mega fajne! Szkoda, żeby istniały tylko w spisach, bo myślę, że niejedna osoba chciałaby mieć/poużywać/pograć z jakimś przedmiotem, który niestety był do zdobycia pięć lat temu podczas wakacji.
Taki stragan mógłby się pojawiać czasowo, z jakimiś wybranymi przedmiotami, kostką na możliwość kupienia albo ograniczoną ilością, czy innymi ciekawymi wymaganiami (konieczność przeprowadzenia skomplikowanego rytuału targowania się jak stara baba ze sprzedawcą), można by w eventach zdobyć do niego jakieś zniżki, można by wymienić w nim jakiś swój posiadany przedmiot na inny przedmiot. Jest dużo fajnych opcji, które taki stragan by mógł oferować, szczególnie jeśli pojawiałby się tylko co jakiś czas na jakiś czas!
Rozumiem, że przedmioty eventowe/wyjazdowe są specjalne, bo o to chodzi, by ludzie pojechali na wakacje i je sobie tam kupili, ale nie każdy był na forum przy okazji wszystkich możliwości i myślę, że szkoda potencjału fajnych przedmiotów i fajnych rozgrywek, żeby tak kurzyły się w spisach.
Marla O'Donnell
Wiek : 21
Czystość Krwi : 25%
Wzrost : 168 cm
C. szczególne : szeroki uśmiech, koścista sylwetka, bardzo ekspresyjny sposób bycia, irlandzki akcent, często wplata kolorowe apaszki we włosy
Przedmioty eventowe nie będą możliwe do zakupu, ponieważ były tworzone pod konkretny event i mają być po prostu profitem dla tych, którzy brali w nim udział. Z kolei czasem pojawiają się w loteriach czy jako nagroda w ścieżkach kariery!
Jeżeli chodzi o przedmioty z wyjazdów to są one dostępne i możliwe do zdobycia:
16. Czy mogę podróżować poza granice Wielkiej Brytanii? Tak, subforum „reszta świata” jest w pełni do dyspozycji graczy. Znajdują się tam zarówno pojedyncze lokacje zagraniczne, jak i znacznie bardziej rozbudowane miejsca, w których w ubiegłych latach odbywały się wyjazdy na wakacje i ferie. Można odwiedzać stworzone tam tematy oraz kupować w lokalnych sklepach (jeśli robicie to listownie, należy do ceny przedmiotu doliczyć +20 galeonów!). Należy jednak pamiętać, że aby korzystać z profitów płynących z lokacji kostkowych, ich zwiedzanie nie może odbywać się za pomocą pojedynczego posta – musi być to wątek.
Trochę mnie to męczy i chciałam na to zwrócić uwagę. Chodzi o cechy eventowe gdzie Cole, widocznie chciał w cechach wziąć cechę dwie lewe różdżki (uzdrawianie), ale jak wiemy w dostępnych są dwie lewe różdżki (zaklęcia, transmutacja lub niewerbalne); No dobra nie byłoby nic w tym dziwnego, w końcu gracz mógł się pomylić, ale DeeDee ma ceche magik żywiołów (powietrze), została jej ona przydzielona mimo że nie ma jej w spisie, tak więc nie chce na nikogo wskazywać palcem, ale fajnie byłoby, jakby spis uzupełniono o możliwość wyboru magik żywiołów (ziemia, woda, powietrze, ogień), czy też nawet dodanie do dwie lewe różdżki (uzdrawianie), bo czemu by nie? W końcu można być beznadziejnym w zaklęciach, w transmutacji, ale już nie można w uzdrawianiu? To taka moja propozycja, a jednocześnie zwrócenie uwagi na tą niejasność. Oczywiście nie chce tutaj robić problemów, ani nie zabierajcie DeeDee powietrza! Bo umrę z poczucia winy XD
Siemanko, mnie do przemyśleń natchnął post Nico w ingerencjach MG. Zaczęłam się zastanawiać nad skrzatami domowymi i rzeczywiście trochę nie do przyjęcia jest kupienie inteligentnej istoty w sklepie. Mamy 2024 rok, chyba już nawet czarodzieje przez te 30 lat od czasu akcji z książek rozkminili, że niewolnictwo może i jest dla nich wygodne, ale kiepskie pod względem moralnym.
Moja propozycja jest więc taka, żeby zmienić sklep ze skrzatami domowymi na agencję, w której się je zatrudnia. Jeśli znajdzie się na to lepsze słowo niż agencja, to super.
Generalnie chodzi o to, żeby nie dało się skrzata kupić, ale odpłatnie zaprosić go do siebie długoterminowo. Uważam, że powinno być to miejsce zarządzane przynajmniej w części przez wolne skrzaty, które umożliwiałyby innym skrzatom zdobycie dobrze płatnej pracy na bezpiecznych warunkach (skrzaci kapitalizm, hurra!). W takim miejscu wybierałoby się skrzata i podpisywałoby się z nim umowę na czas nieokreślony. Zatrudniony skrzat mieszkałby u czarodzieja i tradycyjnie służył mu jak najlepiej, różnica polegałaby na tym, że gdyby działa mu się krzywda, nie musiałby się na to godzić, a zerwać umowę i odejść w siną dal.
Mechanicznie nie zmieni to nic (zachowalibyśmy płatność z góry jak w przypadku wynajmu mieszkania, a zawsze można założyć, że pensja wypłacana jest co miesiąc. Można też przyjąć, że agencja pobiera pieniądze z góry, a potem wypłaca je skrzatom sama), fabularnie - wszystko. Myślę, że gdyby zostało coś takiego wprowadzone, można byłoby to potraktować jako przełom w magicznym świecie, wspomnieć o tym w proroku itp.
Pozwolę się odnieść do wypowiedzi @Holly E. Wood, bo sam pomysł na wyzwolenie skrzatów jest fajny, ale trochę nie podoba mi się sprowadzenie fabularnie tak ogromnego przełomu w świecie czarodziejów do "wspominki w proroku". Żaden przełom nie dzieje się z dnia na dzień, szczególnie biorąc pod uwagę niewątpliwy opór potężnych rodów, które mają skrzaty od pokoleń, a także całe relacje pomiędzy magicznymi istotami, które jak wiemy z serii i różnych pobocznych źródeł typu Pottermore - były bardzo skomplikowane i sięgały po dyskryminacje także wobec innych istot rozumnych (m.in. trytonów, goblinów i centaurów).
Wątek wyzwolenia skrzatów, protesty w tej sprawie, działania aktywistów i potencjalny opór samych skrzatów to materiał na całą fabułę. Uproszczenie tego do zmiany kilku terminów na forum, to strata ciekawego potencjału. Poza tym dużo realistyczniej byłoby, gdyby w ogóle zacząć od wprowadzania jakichś obostrzeń dotyczących posiadania skrzatów, nie zaś od razu robić rewolucję - tak jak to działa w prawdziwym świecie i realnym prawodawstwie.
Warto mieć na uwadze, że wszystkie skrzaty w kanonie poza Zgredkiem byly przerażone wizją wyzwolenia (depresja i alkoholizm Mrużki, a także inne skrzaty w Hogwarcie, które przestały sprzątać dormitorium Gryffindoru, bo obrażały je czapeczki Hermiony i próby wyzwolenia ich wbrew jej woli). Trudno mi uwierzyć, by przez 30 lat ich podejście zmieniło się diametralnie - jestem w stanie uwierzyć, że część skrzatów się wyemancypowała, jednak na pewno wiele z nich wciąż uważa brak właściciela za tragedię.
Wolfgang Aniston
Wiek : 31
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 189
C. szczególne : zapach czilli-pieprzowy z papierosów, eleganckie garnitury
@Laurent I. A. Rise oczywiście musimy powiedzieć Deedee dla jej dobra, bo inaczej nie miałabym żadnych plusów nigdy za nieistniejącą cechę : D. To jakieś niedopatrzenie modowe, które rozwiążemy. Co do innych żywiołów jest oczywiście powód dla których ich nie ma - osoba, która będzie dobrze pływać i np. trafi do sytuacji w której będzie musiała sobie poradzić z tym żywiołem - wykorzystując tę cechę szybciej się z niej wydostanie. Ziemi - będzie lepiej odnajdywać się w lesie wśród natury. Powietrze i ogień nie mają dobrych zastosowań. Ktoś szybciej rozpaliłby ognisko albo mniej się poparzył przy incendio? Nie są to rzeczy na które postacie miałyby realnie wpływ. Znaczy na rozpalanie miałyby, ale kto tu krzesi ogień mugolskimi sposobami : D. Powietrza też raczej żaden człowiek nie może okiełznać, więc cechy te raczej byłyby bezużyteczne i mało zrozumiałe. Zaś cecha dwie lewe różdżki (uzdrawianie) to coś co powinniśmy jakoś wprowadzić na dniach! Dzięki!
@Holly E. Wood rozumiem na czym polega problem i też fakt że odrobine kiepsko wyglądać może z tej perspektywy, ale te 30 lat temu w książkach oprócz dwóch skrzatów wcale nie zanosiło się na specjalną rebelię, dlatego to coś co nie możemy po prostu zmienić teraz od tak jednym artykułem w proroku. Może faktycznie jak mówisz @Louise Finley-Sherman to mogłoby być podstawą do czegoś większego, ale muszę tu trochę ukrócić temat, bo nie będziemy się tym zajmować na pewno w tej chwili, przed wakacjami, w trakcie egzaminów. Za to pamiętajcie, że to nadal po prostu forko, w której sami możecie próbować coś zmienić. Jeśli czujecie, że wasze postacie cierpiałyby przez niesprawiedliwość wyrządzaną skrzatom, możecie sami coś spróbować zrobić.
Cześć, propozycja do administracji, ale też MG @Xanthea Grey. Czy byłaby szansa, żeby poprawić w lokacjach wakacyjnych temat wizyty u szeptuchy w razie urazu?
Wydaje mi się, że w sytuacji, gdy gram z inną postacią mającą ponad 30 punktów w Uzdrawianiu, to praktyczniejszym i bardziej sensownym fabularnie byłoby gdyby ta osoba mnie uleczyła fabularnie bez konieczności pisania u szeptuchy. Proponuję, żeby wizyta u szeptuchy była obowiązkowa, tylko gdy nie ma kto uleczyć postaci w danym wątku.
Marla O'Donnell
Wiek : 21
Czystość Krwi : 25%
Wzrost : 168 cm
C. szczególne : szeroki uśmiech, koścista sylwetka, bardzo ekspresyjny sposób bycia, irlandzki akcent, często wplata kolorowe apaszki we włosy