Jak używać kości?
Na początku kostki mogą się wydawać dziwne i nieprzyjazne, ale szybko przekonasz się, że to nic strasznego. W tym poradniku dowiesz się jak krok po kroku wykonać rzut kością, a także czym jest przerzut i co kryje się pod nazwami poszczególnych typów kostek.
Instrukcja
1. Wybierz odpowiedni temat do rzutu:
- „Kostki” – służy do większości rzutów, np. w lokacjach, na lekcjach, eventach itd.
- „Losowanie rdzeni, drewna i długości różdżki” – tu na początku przygody z forum losujemy swoją różdżkę
- „Kostki - gry miotlarskie” – używane przy wszelkiego rodzaju miotlarskich oficjalnych eventach: meczach, rozgrywkach bludgera itd.
- „Kostki - hazard” – oficjalne, ale też prywatne rozgrywki gier karcianych i planszowych, np. dureń, gargulki, theria, krwawy baron.
- „Kostki - pojedynki” – kiedy z kimś się pojedynkujemy.
- „Losowania na egzaminy i oceny” – przydatne na koniec roku oraz dla postaci dorosłych, które w retrospekcji rozgrywają swoje owutemy.
2. Na dole strony kliknij „odpis”, który przeniesie Cię do edycji nowego posta.
- Obrazek:
3.Wpisz treść posta, nawet pomimo rzutu kośćmi nie można wysłać go pustego. Treść powinna jednoznacznie wskazywać, czego dotyczy rzut, np „Kurs na barmana, etap I”.
4. Rozwiń zakładkę kości.
- Obrazek:
5. Wybierz odpowiedni typ kości (najczęściej jest to kość k6).
- Obrazek:
6. Jeśli potrzebujesz więcej niż 1 kości, możesz zwiększyć ich ilość, wpisując ją w okienko. Możesz też dodać kolejny rzut, klikając plusik na białym tle.
- Obrazek:
7. Możesz wysłać posta, zostaniesz automatycznie przekierowany do swojego posta (czasem zdarza się, że wynik przeskakuje na kolejną stronę).
*8. Czasem zdarza się, że po otwarciu okna odpowiedzi drugi gracz rzuci kośćmi przed nami. Wtedy pojawia się okienko z ostrzeżeniem, że w międzyczasie pojawiła się nowa odpowiedź. Należy wtedy kliknąć
„modify” i na nowo ustawić kości według swoich potrzeb, bo niestety wracają do stanu zerowego. Jeśli wyślesz posta bez modyfikacji, kości się nie wylosują.
Pamiętaj, że w większości przypadków należy podlinkować swój rzut w poście fabularnym
Przerzuty
Na Czarodziejach mechanika np. lekcji bardzo często oparta jest na tzw. przerzutach. Jeśli masz możliwość przerzutu (np. dzięki punktom z kuferka, wszystko zależy od zasad ustalonych przez autora kostek), możesz rzucić kością jeszcze raz jeśli jesteś niezadowolony z pierwszego wyniku. Jeśli dysponujesz większą ilością przerzutów, możesz tą samą kością rzucić kilka razy (chyba że zasady danego wydarzenia mówią inaczej).
Krótko mówiąc – przerzut to po prostu ponowny rzut kością
Rodzaje kości
Kość „k6”: klasyczna kostka 6-ścienna, daje wynik od 1 do 6.
Kość „k100”: kość 100-ścienna, daje wynik od 1 do 100.
Litera: losuje literę od A do J, wyłączając polskie znaki.
Jest to jednocześnie kość 10-ścienna!Eliksir: losuje spośród tych eliksirów: bujnego owłosienia, euforii, postarzający, amortencja, Gregory'ego, spokoju, felix felicis, ridikuskus, veritaserum, bełkoczący napój
Tarot: zawiera 22 karty tarota: 0. Głupiec, 1. Mag, 2. Kapłanka, 3. Cesarzowa, 4. Cesarz, 5. Kapłan, 6. Kochankowie, 7. Rydwan, 8. Moc, 9. Pustelnik, 10. Koło fortuny, 11. Sprawiedliwość, 12. Wisielec, 13. Śmierć, 14. Umiarkowanie, 15. Diabeł, 16. Wieża, 17. Gwiazda, 18. Księżyc, 19. Słońce, 20. Sąd ostateczny, 21. Świat
Rdzenie, drewna i długości: Potrzebne do losowania różdżek; opcje tych kości pokrywają się z drewnami i rdzeniami opisanymi w
tym temacie.