Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 WZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły)

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Effie Fontaine
Effie Fontaine

Absolwent Gryffindoru
Wiek : 31
Czystość Krwi : 100%
Dodatkowo : pół wila
Galeony : 4381
  Liczba postów : 2482
http://czarodzieje.forumpolish.com/t24-effie-fontaine
http://czarodzieje.forumpolish.com/t253-effie-fontaine
http://czarodzieje.forumpolish.com/t7168-effie-fontaine#204310
http://czarodzieje.forumpolish.com/forum
WZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły) QzgSDG8




Administrator




WZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły) Empty


PisanieWZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły) Empty WZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły)  WZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły) EmptyCzw 10 Cze 2010 - 12:24;



Karta Postaci

Każdy nowy użytkownik ma obowiązek założyć nowy temat opatrzony swoim imieniem i nazwiskiem, po czym skopiować od niego poniższą kartę postaci, oraz dokładnie ją uzupełnić. Nie należy zmieniać domyślnych czcionek wzoru karty bez konkretnego celu tego zabiegu. Jeśli karta jest gotowa do sprawdzenia, daj nam znać pisząc pod spodem kolejnego posta. Pamiętaj, że wstawienie karty w budowie nie jest jednoznaczne z rezerwacją wizerunku! „Podbicie” gotowej karty do akceptacji jest równoznaczne z dokonaniem standardowej rezerwacji na wizerunek. Po poprawieniu karty postaci koniecznie poinformuj o tym osobę sprawdzającą nowym postem pod kartą.

Równocześnie z kartą, należy założy kuferek (przeczytaj szczegóły), w którym określasz umiejętności swojej postaci w różnych dziedzinach. Osoba sprawdzająca kartę skontroluje czy punkty zostały rozdzielone z opisem w karcie.




Ważne wskazówki

W przypadku wyjątkowo krótkiej KP, należy liczyć się z prośbą moderatora o rozwinięcie jej, by można było w pełni zrozumieć koncept postaci. Podobnie podchodzimy do wyjątkowo długich KP, które moderator może zachęcić do skrócenia - prosimy o opisywanie tych istotnych sytuacji, niekoniecznie biografii każdego najdrobniejszego etapu życia postaci. Im dłuższa KP, tym dłuższy może być proces jej sprawdzania.
Zachęcamy do tworzenia postaci Dorosłych w każdym wieku - bycie starszym też jest fajne! Pamiętaj, że im starsza postać tym więcej będzie miała punktów w kuferku, a więc - będzie więcej umiała.
Spis zawodów znajduje się tutaj.
Robiąc postać o czystości krwi 75% i więcej, karta powinna być pełna magii (szczególnie w historii) i dopracowana. Poniżej znajdziesz wskazówki co uwzględnij w karcie postaci czystokrwistej.
Charakter jest bardzo ważny, zwłaszcza jeśli postać uczęszczała do Hogwartu i w KP uwzględniony jest dom, do którego przynależała. W tym punkcie można uwzględniać również umiejętności. Pamiętaj, że nikt nie jest dobry we wszystkim! To, co napisałeś w karcie, musisz zobrazować w kuferku, rozdzielając punkty do odpowiednich dziedzin.
Historia ma dotyczyć twojej postaci. Niespecjalne interesuje nas jak poznali się rodzice, ale wspomnij o przeszłości swoich przodków, jeśli ma to duży wpływ na postać. Opisz losy swojej postaci w dzieciństwie (najlepiej z uwzględnieniem pierwszych objawów magii), w szkole, a także w dorosłym życiu. Jeśli jest cudzoziemcem, wyjaśnij dlaczego teraz mieszka w Wielkiej Brytanii.
Charakter i Historia to rubryki, które niezależnie od konceptu całej Karty Postaci powinny mieć formę opisową.
Rodzina to miejsce na opis twoich krewnych. Napisz o stosunkach postaci z nimi, czym się zajmują i jaką mają czystość krwi. Nie interesują nas raczej odległe ciotki, o ile nie miały wpływu na twoją postać.
Jeśli chcesz w Karcie Postaci uwzględnić posiadanie zwierzęcia, które nie znajduje się na dozwolonej w kuferkach liście, będziesz musiał zapłacić za niego zaraz po otrzymaniu akceptu - w przeciwnym przypadku, moderacja będzie mogła za pomocą Mistrza Gry odebrać takiego zwierzaka!
Przy przydzielaniu do hogwarckiego domu najważniejszy jest charakter. Choć w przypadku postaci Dorosłych nie jest to już rygorystycznie sprawdzane (ze względu na upływ czasu, podczas którego postać mogła się zmienić od lat szkolnych), prosimy o pilnowanie głównych cech wybranego domu.
Przypominamy, że do Slytherinu trafiają jedynie postacie półkrwi lub czystszej.



Wybór czystości krwi
Aby ujednolicić nazewnictwo, przy czystości krwi używamy %. Ponieważ liczba kombinacji może być niezliczona, prezentujemy dostępne opcje i ich znaczenia. Oto te najpopularniejsze:

100% Oznacza, że postać urodziła się w rodzinie przestrzegającej zasad czystej krwi i nigdy nie posiadała członka, który zmieszałby krew z mugolami (ewentualnie mogli oni zostać wydziedziczeni).
90% Są to bardzo zbliżone rodziny do powyższych, jednak zdarzało się, że ich członkowie łączyli się z mugolami.
75% Wynik połączenie czarodzieja 100% i 50%, bądź 75% i 75%.
50% Przy takiej czystości możliwe są 2 opcje: Jeden z rodziców jest czarodziejem czystej krwi (100%) a drugi to mugol (lub mugolak). Druga opcja, to kiedy obydwoje rodzice są półkrwi (50%).
25% Wynik połączenia czarodzieja 50% i 0% albo 50% i mugola.
10% Są to postacie, które pochodzą z prawie-mugolskich rodzin, jednak w niedalekiej przeszłości miały czarodziei w rodzinie. Najczęstszy przypadek to kiedy jedno albo obydwoje z rodziców są mugolakami (0%).
0% Oznacza mugolaka (potocznie mówiąc szlamę), czyli czarodzieja, który urodził się w mugolskiej rodzinie, a żadne z jego rodziców nie było czarodziejem.

W większości przypadków krew obliczana jest poprzez zaokrąglanie. Najłatwiej obliczyć to dodając czystość krwi obojga rodziców, a następnie dzieląc ją przed dwa, wynik zaokrąglając. Zachęcamy jednak do nie wdawania się w rachunki i przesadne kombinowanie, najłatwiej jest skorzystać z rozpiski powyżej!

Mugol = człowiek niemagiczny, niemający pojęcia o magii; obecnie nie ma możliwości tworzenia ich na forum Mugolak = tzw szlama, czarodziej, który urodził się w rodzinie mugoli. Prawdopodobnie w dalekiej przeszłości miał przodka, czarodzieja, którego gen postanowił się uaktywnić.

Tworząc charłaka należy pamiętać, że jest to osoba urodzona w magicznej rodzinie ale nie posiadająca umiejętności magicznych. Magiczna rodzina oznacza taką, gdzie owy charłak będzie posiadać status krwi 75% lub wyższy, a także przypadek 50%, gdzie oboje rodzice byli czarodziejami.





Czysta krew
Karty postaci, które mają czystą krew, sprawdzane są ostrzej pod względem zawartości magii. Ograniczenia takowe wprowadzone są ze względu na to, iż rodów mogących się poszczycić czystą krwią było niewiele, dodatkowo nie znali oni mugolskiego świata, o czym często zapominają nasi gracze. Przed stworzeniem postaci z pilnującej % krwi rodziny, zapraszamy do sprawdzenia naszych forumowych rodów.

Karta postaci czystokrwistej musi być mocno dopracowana i poprawnie napisana.
Postać nie powinna jakkolwiek znać mugolskiego świata. Wynalazki takie jak komputer, lodówki, odtwarzacze muzyczne, czy nawet książki mugolskich autorów, nie powinny być dla czystokrwistej postaci jakkolwiek znane. Wyjątkiem są wyłącznie bohaterowie, którzy mimo swej krwi bardzo dużo przebywali w otoczeniu mugoli. Dodatkowo czystokrwiste postacie przeważnie mieszkały z dala od mugoli, należy o tym pamiętać w kartach.
Wychowankowie domu Slytherina, szczególnie o stuprocentowej czystości krwi pałali niechęcią do mugoli, było to także pielęgnowane wśród rówieśników. Ich znajomość mugolskiego świata (szczególnie, jeśli rodzice postaci również pochodzili z tego domu) powinna być minimalna.
Postacie czystokrwiste znacznie lepiej powinny znać kulturę i twórców magicznych niż mugolskich. To samo tyczy się przypadków, gdy bohater sięga po używki - powinien wyłącznie po te o magicznym pochodzeniu.

Większość tych punktów powinna być również brana pod uwagę w przypadku osób o 90% czy 75% czystej krwi.






Obcokrajowcy
W związku z mugolskim Brexitem obcokrajowcy nie są już tak mile widziani na Wyspach Brytyjskich. Hogwart zmniejszył ilość wymian międzyszkolnych, a dyrekcja coraz mniej chętnie przyjmuje na studia osoby, które ukończyły inne szkoły. Rodzice młodych czarodziejów również nie mogą już tak łatwo przyjeżdżać na Wyspy w poszukiwaniu pracy.
W związku z powyższą sytuacją, karty postaci zza granicy są sprawdzane bardziej restrykcyjnie, zwłaszcza pod kątem zgodności z poniższymi zasadami.

Przyjazd postaci na Wyspy nie powinien wiązać się z migracją zarobkową rodziców; nie powinien być też kaprysem samej postaci. Dobrym uzasadnieniem nauki w Hogwarcie są wymiany międzyszkolne z poprzednich lat, które znajdziesz w kalendarium.
Karta postaci obcokrajowca powinna dobrze obrazować jego pochodzenie. Zagraniczne imię i nazwisko czy specyficzny wygląd nie jest wystarczający. Poświęć czas zapoznaniu się z kulturą danego kraju i postaraj się, by historia twojego bohatera była klimatyczna. Do dyspozycji masz opisy szkół, cały internet i własną wyobraźnię.
Postaraj się jak najstaranniej napisać kartę - powinna być dopracowana i poprawna pod względem języka i ortografii. Pamiętaj, że moderatorzy będą zwracać na to większą uwagę.
Jeśli możesz - uwzględnij w swojej karcie postaci to, jaki wpływ wywarł Brexit na jej życie na Wyspach. Mimo że Hogwart zawsze był przyjazną szkołą dla obcokrajowców, los pisze różne scenariusze i nie wszystko musi być proste i przyjemne!




Wzór karty

Kod:
<center> <div class="kpcz2">
<tytuly1x>Imie Nazwisko</tytuly1x>
<div class="kpcz5"><div class="kpcz4" style="background-image: url(TU WPISZ LINK DO OBRAZKA (480x260), NIE KASUJĄC NAWIASÓW);"></div></div><div class="kpcz6">
<pole1>DATA URODZENIA</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>CZYSTOŚĆ KRWI</pole1> Wybierz jedno - 0% 10% 25% 50% 75% 90% 100%
<pole1>MIEJSCE URODZENIA</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>MIEJSCE ZAMIESZKANIA</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>UKOŃCZONA SZKOŁA </pole1>Tutaj wpisz
<pole1>UKOŃCZONE STUDIA </pole1>Tak/Nie
<pole1>WYBRANA POSADA DO OBJĘCIA</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>PRZEPRACOWANY CZAS W POWYŻSZEJ PRACY</pole1>Tutaj wpisz od którego roku postać zajmuje wybrane stanowisko
<pole1>WYBRANY WIZERUNEK</pole1>Tutaj wpisz
</div>
<div class="czesckp"><br><tytuly>Wyglad</tytuly>

<pole1>WZROST</pole1> Tutaj wpisz w centymetrach
<pole1>BUDOWA CIAŁA</pole1> Tutaj wpisz wagę bądź jaką ma figure
<pole1>KOLOR OCZU</pole1> Tutaj wpisz
<pole1>KOLOR WŁOSÓW</pole1> Tutaj wpisz
<pole1>ZNAKI SZCZEGÓLNE</pole1> Tutaj wpisz
<pole1>PREFEROWANE UBRANIA</pole1> Tutaj wpisz opis ubrań  


<tytuly>Charakter</tytuly>
[justify]<kptext>

Tutaj wpisz opis charakteru.


</kptext>[/justify]
<tytuly>Historia</tytuly>
[justify]<kptext>

Tutaj wpisz opis historii.


</kptext>[/justify]
<tytuly>Rodzina</tytuly>
[left]<kptext>

★ Tutaj wpisz członka rodziny wraz z krótkim opisem
★ Tutaj wpisz członka rodziny wraz z krótkim opisem



</kptext>[/left]
<tytuly>Ciekawostki</tytuly>
[left]<kptext>

★ Wpisz ciekawostkę
★ Wpisz ciekawostkę
★ Wpisz ciekawostkę

</kptext>[/left]</div></div></center>



Wygląd karty:

Imie Nazwisko

DATA URODZENIATutaj wpisz
CZYSTOŚĆ KRWI Wybierz jedno - 0% 10% 25% 50% 75% 90% 100%
MIEJSCE URODZENIATutaj wpisz
MIEJSCE ZAMIESZKANIATutaj wpisz
UKOŃCZONA SZKOŁA I DOM Tutaj wpisz
UKOŃCZONE STUDIATak/Nie
WYBRANA POSADA DO OBJĘCIATutaj wpisz
PRZEPRACOWANY CZAS W POWYŻSZEJ PRACYTutaj wpisz od którego roku postać zajmuje wybrane stanowisko
WYBRANY WIZERUNEKTutaj wpisz


Wyglad

WZROST Tutaj wpisz w centymetrach
BUDOWA CIAŁA Tutaj wpisz wagę bądź jaką ma figure
KOLOR OCZU Tutaj wpisz
KOLOR WŁOSÓW Tutaj wpisz
ZNAKI SZCZEGÓLNE Tutaj wpisz
PREFEROWANE UBRANIA Tutaj wpisz opis ubrań  


Charakter


Tutaj wpisz opis charakteru.


Historia


Tutaj wpisz opis historii.


Rodzina


★ Tutaj wpisz członka rodziny wraz z krótkim opisem
★ Tutaj wpisz członka rodziny wraz z krótkim opisem



Ciekawostki


★ Wpisz ciekawostkę
★ Wpisz ciekawostkę
★ Wpisz ciekawostkę

Powrót do góry Go down
 

WZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły)

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: WZÓR KARTY I WSKAZÓWKI TWORZENIA (dorosły) QCuY7ok :: 
karty postaci
 :: 
nowe karty
-