C. szczególne : Blizna u dołu brzucha oraz niewielka blizna na ręce, blizny na piersi po jadzie akromantuli, ciemnogranatowe blizny na lewym ramieniu; obrączka z czarno-zielonej muszli; runa agliz na lewym nadgarstku
Nizina Podlaska jest zróżnicować pod względem topografii terenu. To głównie równiny, poprzecinane wzniesieniami, sięgające Bugu i Wieprza. Okolica ta obfituje w wodę w postaci rzek, rzeczek i mokradeł. Gdy spojrzeć na pola, można znaleźć tutaj żyto, len, konopie, rzepak i ziemniaki, zajmujące całkiem pokaźne połcie ziemi. Pomimo tego, że mówi się, iż nie jest to teren najbardziej zalesiony, to tutaj właśnie można znaleźć pierwotną przyrodę w postaci puszcz oraz bagien.
Można spotkać tutaj ślady grodów pochodzących z końca IX wieku, ślady słowiańskiej kultury, która nigdy tutaj nie umarła, kontynuowana przez kolejne pokolenia. To teraz zróżnicowany pod względem wierzeń i historii, również tej czarodziejskiej, która wciąż zdaje się odwoływać do tego, co było dla niej pierwotne. To ziemie pełne folkloru, biesów i duchów opiekuńczych, które wciąż przemierzają te okolice, choć trudno powiedzieć, czy żyją w zgodzie z mugolami i czarodziejami.
Uważajcie na nie, bo nigdy nie wiadomo, kiedy biesy okażą wam swoją przychylność. Nawet mieszkańcy Grodu zwracają na to uwagę, przestrzegając przed samotnym zapuszczeniem się do lasów. Trzeba pamiętać, że w miejscu tym wciąż znajdują się bory i święte gaje, do których nie można tak po prostu sobie wejść, że wciąż pełno tutaj niebezpiecznych plaż, przy których czają się utopce, że na polach można spotkać południcę. Niemniej jednak to również miejsce sielskie, spokojne, pełne prostego życia, pełne prostych przyjemności, zakurzonych dróg, zniszczonych płotów i starych chat, w których można odkrywać tajemnice.
______________________
After all these years you still don't know The things that make you
beautiful
Christopher Walsh
Wiek : 35
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 183
C. szczególne : Blizna u dołu brzucha oraz niewielka blizna na ręce, blizny na piersi po jadzie akromantuli, ciemnogranatowe blizny na lewym ramieniu; obrączka z czarno-zielonej muszli; runa agliz na lewym nadgarstku
Oto zbiór linków i najważniejszych lokacji, które ułatwią Wam poruszanie się po Podlasiu oraz rozpiska atrakcji, które na Was czekają:
• Na samym początku należy zapoznać się z postem otwierającym. • W tym roku uczestnicy wakacji mieszkają w grodzie, ale nie wszyscy dostępują takich luksusów, jak dorośli. Tegoroczne kwatery, znajdują się bowiem w stodole i urokliwych przyczepach, jednak te drugie zarezerwowane są jedynie dla osób, które opuściły już dawno szkolne i studenckie czasy. • Sołtys Wiesiek, wszystkich bez wyjątku, na samym początku waszej przygody zaprasza was na luźny i sielski festyn na obrzeżach grodu. • W trakcie rozgrywki natkniecie się na różne nowe przedmioty, zwierzęta oraz rośliny. Wszelkie informacje o nich są dostępne w temacie ze spisami wakacyjnymi. • Podlasie jest pełne biesów! Jeśli macie ochotę na spotkanie z nimi, a co za tym idzie, poznanie nowych scenariuszy i wykonanie jednego z celów tymczasowych, zapoznajcie się ze wszystkimi potrzebnymi informacjami. • Jeśli chcecie poznać lepiej okoliczną magię i powiązania z naturą, koniecznie wybierzcie się do Zielonego Gaju. Pamiętajcie jednak, że czeka was długa wędrówka, która może przynieść ze sobą różne konsekwencje. • Jeśli po jakiejś przygodzie na Podlasiu potrzebujesz pomocy uzdrowiciela, uzyskasz ją u miejscowej Szeptuchy. • Jeśli jesteście odważni i ciekawscy, może zechcecie zapoznać się z zagadkami Podlasia. Przeczytajcie jednak uważnie zasady, jakie ich dotyczą. • Chcecie sprawdzić, czy jesteście świetnymi czarodziejami i obronicie się w każdej sytuacji? Pośród jezior i pól poszukajcie lokacji, w których czają się wodne biesy i spróbujcie je pokonać! Jeśli uda się wam to trzy razy, zrealizujecie kolejny z celów tymczasowych. • Tubylcy są wyposażeni w tłumaczki, więc bez problemów jesteście w stanie się z nimi dogadać. • Czeka na was wyzwanie wizbookowe! Przed wami #15daysofbeingpolish - dodajcie 15 zdjęć (każde innego dnia) z tym hashtagiem i pokażcie wszystkim jak korzystacie z wakacji na Podlasiu - czy to obcujecie z naturą, próbujecie lokalnego jedzenia, bierzecie udział w przygotowanych dla was atrakcji... Do wyboru, do koloru. Za rozegranie wyzwania dostaniecie 2 punkty do dowolnej umiejętności i wakacyjny przedmiot. Po ukończeniu zgłoście się w temacie z upomnieniami. Wyzwanie może łączyć się z #15happydays. • Miejscowi dla bardziej artystycznych dusz oferują warsztaty z tworzenia tradycyjnych krajek ochronnych. • W Polsce nie wszystko odbywa się w zgodzie z prawem, dlatego w trakcie tych wakacji możesz wziąć udział w: nielegalnych wyścigach, walkach kogutów i kwaczuchowych bojach. • W słomianych tunelach łatwo natknąć się na niespodziankę, ale można też zostawić własną! Miej oczy szeroko otwarte! • Na Podlasiu krążą opowieści o potężnych właściwościach nasięźrzału, jednak rytuał pozyskania go jest dość... osobliwy. • Wyjazd na wakacje i czekające tam na Was rozrywki wiążą się też z kilkoma nowymi celami: ★ Czy to pies, czy to bies - Spotkaj przynajmniej 3 biesy i rozegraj wskazany przy nich scenariusz na co najmniej 3 posty (2 pkt.) ★ Co Ty, topielcu, wiesz o zabijaniu? - Wygraj przynajmniej 3 pojedynki z topielcami (2 pkt) ★ Ciemno wszędzie, głucho wszędzie - Znajdź co najmniej 3 wskazówki. (1pkt) cel tylko dla dorosłych ★ Bunkrów nie ma, ale i tak jest... - Weź udział w trzech nielegalnych aktywnościach (zawody miotlarskie, walki kogutów i kwaczuchowe boje) (2 pkt) ★ W garnku trzeba dobrze zamieszać, tak jak w życiu. - w trzech wątkach na 6 postów spróbuj trzech różnych dań z lokalnej kuchni, opisując jedzenie i jego efekty w min. 3 postach (2 pkt)
______________________
After all these years you still don't know The things that make you
beautiful
Christopher Walsh
Wiek : 35
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 183
C. szczególne : Blizna u dołu brzucha oraz niewielka blizna na ręce, blizny na piersi po jadzie akromantuli, ciemnogranatowe blizny na lewym ramieniu; obrączka z czarno-zielonej muszli; runa agliz na lewym nadgarstku
Wyobrażaliście sobie kiedyś, że przyjdzie wam żyć w świecie pełnym duchów, demonów, zjaw i biesów? Cała okolica przesiąknięta jest ich obecnością, ich spojrzeniami i cichym chichotem. Zdajecie sobie sprawę z tego, że większość z nich uważnie was obserwuje, że ma względem was mniej lub bardziej przyjazne zamiary, ale tak naprawdę trudno wam coś o nich powiedzieć. Jeśli jednak już przyjdzie się wam z nimi spotkać, zawsze musicie liczyć się z różnego rodzaju konsekwencjami.
Zasady:
1. Losowanie biesów jest całkowicie dobrowolne, jeśli nie macie ochoty, by towarzyszyły wam podczas wakacji, nie musicie się na nich skupiać. Jeśli jednak zdecydujecie się na dokonanie rzutu kością literową na obecność biesa w danym wątku, jesteście zobowiązani rozegrać przypisany do niego scenariusz.
2. Obecność biesa w danym wątku i to, do czego prowadzi, możecie rozegrać w jednym poście. Jednak, jeśli chcecie otrzymać punkty za osiągnięcie celu Bies czy pies? w każdym zgłaszanym wątku musicie napisać przynajmniej trzy posty odnoszące się do tego, co spotkało was z powodu obecności danego biesa.
3. Biesy widzą wszyscy, ale ich działania odnoszą się jedynie do osoby, która danego biesa wylosowała. To zaś oznacza, że w danym wątku może pojawić się tyle biesów, ile znajduje się w nim postaci.
4. Biesy podzielone zostały na biesy domowe, które możecie spotkać jedynie w Grodzie oraz biesy wolne, które możecie spotkać w pozostałych subforach i lokacjach. Uwaga! Biesów NIE MOŻNA spotkać jedynie w Zielonym Gaju. Jest to lokacja eventowa, gdzie poniższe zasady nie obowiązują.
A - Jablon Stworzenie zdaje się być ci przychylne, a przynajmniej takie sprawia wrażenie, spokojnie zjadając kolejne jabłka. Nie ma w nim niczego przerażającego, chociaż ledwie chwilę wcześniej widziałeś, jak uciekają przed nim okoliczne dzieciaki. Ty jednak czujesz całkiem sporo inspiracji i dzięki temu spotkaniu możesz skrócić o 2 posty albo o 1 000 znaków samonaukę z ONMS albo zielarstwa.
B - Mrucek Musiałeś spotkać tego demona we śnie albo zanim opuściłeś lokum, bo przecież niemożliwe jest, żeby mrucek zszedł z zapiecka. Zbyt mu tam dobrze, prawda? I tobie też jest dobrze, chociaż sam nie wiesz dlaczego. Rzuć jedną kość sześcienną, by przekonać się, jak wpłynęło na ciebie to spotkanie, gdzie wynik parzysty oznacza, że jesteś rozleniwiony i senny przez cały wątek, a wynik nieparzysty oznacza, że zyskałeś niesamowitą umiejętność - przez cały wątek jesteś niewidzialny!
C - Płamęta Cokolwiek robisz, masz z tym prawdziwy problem. Z jakiegoś powodu płamęta nie chcąc cię zostawić i złośliwie przeszkadzają ci we wszystkim, co robisz. W bardzo prymitywny sposób, podkładając ci nogi, próbując wyrzucić trzymane przez ciebie rzeczy, wylewając mleko i niszcząc wszystko, po co chcesz sięgnąć. Jeśli ich nie przegnasz, a działa na nie jedynie miotła, pod którą zamieszkują! - w kolejnym wątku sam jesteś dokładnie taki, jak one. Płatasz najgłupsze figle, próbując w ten sposób zniechęcić swojego rozmówcę.
D - Bannik Trafiasz na niego w okolicach, a jakże, bani. Ostatecznie ten bies nie opuszcza tego miejsca właściwie w ogóle, a jeśli już, to znajduje się w okolicach wody. To pożyteczny duch, który chociaż może nie wygląda zbyt zachęcająco, ma wiele ciekawych rzeczy do opowiedzenia. Jeśli opiszesz na przynajmniej 1 000 znaków historię, jakiej od niego wysłuchujesz, możesz zgłosić się po 1 punkt z historii magii.
E - Bandurki Nie wiesz, kiedy dokładnie te małe biesy się do ciebie przyczepiły, ale są nieznośne. Zaczepiają się, wskazują na różne ciekawe miejsca, a nim jesteś w stanie powiedzieć, jak do tego dochodzi, porywają cię wraz ze sobą aż do lasów, wywodząc cię całkowicie w pole. Nie tylko nie masz pojęcia, gdzie jesteś, ale przez dwa kolejne wątki czujesz się, jakbyś miał okropnego kaca, a całe twoje ciało pokryte jest drobnymi siniakami, przypominające odciski niewielkich palców.
F - Włosień Oto bies, z którym naprawdę nie chciałbyś się spotkać, ale niestety życie potoczyło się tak, a nie inaczej! Teraz, jedyne co może cię przed nim uratować, to naprawdę szybka ucieczka, bo trafienie go zaklęciem właściwie nic nie zdziała, to bies, duch, który niepodatny jest na takie głupoty. Rzuć dwiema kośćmi stuściennymi, gdzie pierwsza oznacza twoją szybkość, a druga oznacza szybkość włosienia. Jeśli udaje ci się uciec, bies odchodzi jak niepyszny, jeśli jednak cię dogoni, rani cię dotkliwie w głowę, wyrywając część włosów, a tam gdzie cię dodatkowo dotknie, wyrasta gęsta szczecina. Musisz koniecznie wybrać się do szeptuchy!
G - Baj Spotykasz go we śnie i nawet nie do końca zdajesz sobie z tego sprawę, chociaż doskonale go pamiętasz. A może raczej to, jak dla ciebie wspaniale śpiewał? Nie pamiętasz dokładnie słów jego kołysanki, wiesz jednak, że była cudowna, a ty od dawna nie czułeś się tak wyspany, jak teraz. Dzięki temu na jeden wątek zyskujesz niezwykłą siłę i możesz cieszyć się w nim cechą silny jak buchorożec (siła).
H - Gumiennik Niepozorny, niezbyt urodziwy kot, który zastępuje twoją drogę, na pewno nie jest okazem zdrowia. Niezależnie jednak od tego, jak go potraktujesz, daje ci coś od siebie; coś, co może być przekleństwem albo błogosławieństwem. To skarb, którego właściwie powinieneś się wystrzegać, bo dzięki temu doskonale wiesz, co czuje do ciebie osoba, z którą właśnie rozmawiasz.
I - Pasiecznik Zyskujesz sobie niesamowity posłuch wśród innych na jeden wątek, chociaż właściwie nie wiesz, jak do tego doszło. Może przypadkiem ofiarowałeś jednak chleb jakiemuś niewielkiemu ludkowi w okolicach pasieki? A może po prostu bies dostrzegł cię i uznał, że to będzie doskonała zabawa, patrzeć, jak twoi towarzysze się tak naprawdę ciebie boją i zrobią dosłownie wszystko, czego od nich zażądasz. Dodatkowo możesz rzucić jedną kość literową, gdzie samogłoska oznacza, że od pasiecznika dostajesz butelkę przedniego miodu półtoraka.
J - Aitwar Trudno powiedzieć, czy masz szczęście, czy pecha, że spotykasz na swojej drodze aitwara. Bies ten jest mocno przywiązany do ludzi, których szanuje i wiele może dla nich zrobić, ale jeśli ich nie toleruje, to z reguły okazuje się wstrętnym złodziejem. Dorzuć jedną kość sześcienną, gdzie wynik parzysty oznacza, że aitwar przynosi ci 30 galeonów, zaś wynik nieparzysty powoduje, że z 30 galeonów zostajesz okradziony.
A - Wietrzyca To nie pogoda się tak gwałtownie zmieniła, a spotkałeś jednego z biesów, na dokładkę niezbyt przyjaźnie do ciebie nastawionego. Powietrzna istotna wyraźnie nie zamierza zostawić cię w spokoju, porywa cię wraz z wiatrem, z którego nie możesz się uwolnić i przenosi cię na zniszczony pomost. Spadając, łamiesz sobie rękę, na całe szczęście nie tę, którą władasz różdżką.
B - Isetki Czujesz się bardzo niekomfortowo i początkowo nie masz pojęcia dlaczego. Dopiero później, kiedy zamierzasz zmyć z siebie brud i kurz tego dnia, odkrywasz, że pod twoimi pachami zagnieździły się maleńkie biesy! Są wielkości główek od szpilek i najwyraźniej zachwycone są tym, gdzie się znajdują. I chociaż dla ciebie to niezbyt przyjemne, to dzięki ich wdzięczności za możliwość wędrowania w tak komfortowych warunkach, na jeden wątek zyskujesz niesamowite szczęście w miłości. Zupełnie, jakbyś cały skąpany był w amortencji!
C - Baba jagodowa Rodzice cię nie ostrzegali, że lepiej się nie włóczyć, bo kiedy się włóczysz, możesz napotkać coś, czego byś nie chciał? Właśnie w ten sposób trafiasz na babę jagodową, która, cóż, włóczy się i najwyraźniej jest znudzona. Niech jednak cię to nie zwiedzie, bo to bardzo sprawny bies, który w dwóch krokach znajduje się przy tobie i rzuca się ku twojej szyi, by spróbować cię udusić! Rzuć dodatkowo jedną kość sześcienną, gdzie wynik 1 albo 6 oznacza, że bies cię dosięga, ale na całe szczęście nie jest zbyt silny, by zrobić ci poważną krzywdę. Niemniej jednak przez dwa kolejne wątki na twojej szyi widać ślady jej palców.
D - Majki Jak wieść gminna niesie, majki uwielbiają hulanki i swawole, tańcząc nocą bez opamiętania. Wydają jednak z siebie odgłosy przypominające koci płacz i uwielbiają w ten sposób denerwować i rozpraszać napotykanych ludzi. Jeśli spotkasz je nocą - zaproszą cię do zabawy, porwą w swój krąg i nie pozwolą ci nawet na chwilę odsapnąć, wprawiając się w szalony nastrój, będziesz gotów zrobić coś, czego normalnie byś nie zrobił! Jeśli spotkasz je za dnia - nauczą cię kociej muzyki, a ty do końca wątku będziesz miał niesamowitą ochotę głośno miauczeć.
E - Ragany Pierwsze, co zwraca twoją uwagę, to wrzask podobny do beczenia cierpiącej katusze kozy. Drugie to kształt przypominający nieco kota, choć o ptasich cechach, który lata ponad okolicznymi drzewami. Bies, który zwraca twoją uwagę, to opiekun tych potężnych roślin, pilnujący tego, by wszystko było z nimi w porządku. Jeśli opiszesz na przynajmniej 1 000 znaków, jak pomagasz mu zająć się drzewami, możesz zgłosić się po 1 punkt z zielarstwa.
F - Świetle Ten dobry duch, kiedy już raz ci się objawi, będzie starał ci się pomagać. Mówią, że jest w stanie wskazać drogę zagubionym, że jest w stanie wyprowadzić cię z manowców, a jeśli trzeba, może nawet odpalić fajkę. Dzięki spotkaniu z nim masz możliwość przerzucenia jednej, dowolnej kostki, w czasie całego wyjazdu.
G - Chochołek Wiesz, jak to jest, kiedy ktoś nieustannie cię przedrzeźnia i nie chce dać ci spokoju? Teraz już wiesz. Chochołek przyczepił się do ciebie, jakby nie mógł bez ciebie istnieć i cały czas robi ci naprawdę głupie żarty, naśmiewa się z ciebie i próbuje parodiować, od czego aż bolą cię zęby. Nie jesteś w stanie pozbyć się go przez dwa kolejne wątki, taki jest męczący!
H - Zimnice Wpadasz na naprawdę nieprzyjemne biesy, które nie są wcale takie łatwe do złapania, bo gdy próbujesz to zrobić, rozpływają się po prostu w powietrzu. I prawdę mówiąc, lepiej, żeby szybko uciekały. Przynoszą ze sobą koszmarne zimno, a wszystko dookoła ciebie pokrywa się nieoczekiwanie lodem i szronem, którego nie jesteś w stanie się pozbyć. Dodatkowo rzuć jedną kością sześcienną, by dowiedzieć się, czy spotkałeś kościcę - wynik 1, 3 albo 6, czy ograżkę - wynik 2, 4 albo 5, a następnie dorzuć jedną kość literową, gdzie samogłoska oznacza, że biesy te miały na ciebie wpływ! Przez zimnicę przez cały wątek łamie cię w kościach i nie możesz chodzić, a przez ograżkę cały się trzęsiesz i przez cały wątek potwornie seplenisz.
I - Dziwsmits Oto wodny bies, który lubi składane mu ofiary, głównie ryby i jest w stanie zapewnić ci dobrobyt, jeśli tylko odpowiednio go potraktujesz. Urażony albo pozostawiony na pastwę losu, na pewno nie będzie ci sprzyjał. Rzuć jedną kość sześcienną, gdzie wynik parzysty oznacza, że bies jest zadowolony z twojego zachowania i w ramach nagrody na ten wątek masz możliwość oddychania pod wodą - skorzystaj z tego mądrze!, a wynik nieparzysty oznacza, że jakkolwiek byś się starał, twoje zabiegi nie przynoszą efektu i w efekcie przez cały ten wątek panicznie boisz się wody. Lepiej, żeby nie padało!
J - Och (bies możliwy do wylosowania jednokrotnie) Czy kiedykolwiek sądziłeś, że jeśli westchniesz, spod ziemi wyłoni się stary dziad i jakby nigdy nic zapyta cię: Czego ci trzeba? Bardzo wątpliwe. Jednak właśnie to cię spotkało i teraz masz niepowtarzalną okazję, żeby zażyczyć sobie dosłownie wszystkiego, więc lepiej dobrze wykorzystaj to życzenie! Uwaga: postać ma prawo zażyczyć sobie jednego, dowolnego przedmiotu z któregokolwiek wcześniejszego wyjazdu, znajdującego się w spisie przedmiotów lub 100 galeonów. Uwagq, nie dotyczy to przedmiotów określonych w spisie, jako możliwe do zdobycia jedynie w przygodzie bądź próbach. Postać może zażyczyć sobie również czegoś innego, ale bies nie spełni życzeń dotyczących miłości, czyjejś śmierci, etc.
______________________
After all these years you still don't know The things that make you
beautiful
Joshua Walsh
Wiek : 37
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 193cm
C. szczególne : runa algiz za lewym uchem, obrączka z bladoróżowej muszli, bransoletki na lewym nadgarstku
Zapraszamy do wspólnego przeżycia Rytuału Świętego Ognia. Otwórzcie się na poznanie tutejszych wierzeń i spróbujcie sił w czymś całkowicie nowym, dając się prowadzić tutejszej magii.
Wieczorem 21 lipca sołtys wsi - Wiesław powiadomił wszystkich, że tego wieczoru na świętej polanie będzie przeprowadzany rytuał, na który wszyscy goście są zaproszeni. Ma on na celu uczczenie Swargoa, boga niebiańskiego ognia, a także jego syna Swarożyca, który jest opiekunem ognia na ziemi. W czasie rytuału każdy będzie mieć okazję spróbować swoich sił w pracy ze świętym ogniem.
Rytuał nie ma ograniczeń wiekowych.
Wszelkie pytania odnośnie rytuału prosimy kierować do @Joshua Walsh