Kiedy przyjechaliście do Wenecji w ramach powitania każdy z was dostał piękną maskę, charakterystyczną dla tej wyspy. Nie jest ważne jak wyglądała kiedy mieliście ją w rękach pierwszego dnia. Szybko się okazało, że zmieniają one swój wygląd po każdym ściągnięciu maski i nigdy nie wiecie co wam dobrego (lub niedobrego) przyniesie jej moc. Wiecie że po założeniu jej mogą nastąpić różne magiczne właściwości, które nie są do przewidzenia.
Kiedy zakładacie maskę rzucacie kartą tarota w rzutach kostką by sprawdzić w jaki sposób działa. Możecie rzucić na wątek maksymalnie dwie karty tarota i wybrać sobie jedną kartę której skutki odczujecie w kolejnym wątku. Jeśli rzuciłeś karty, musisz ich użyć podczas wątku.
Właściwości maski utrzymują się przez co najmniej 3 posty, możecie jednak założyć że trwają dłużej (ale nie krócej), jeśli macie taką ochotę. Wyjątkiem są karty w których opisany jest czas trwania danej aktywności. Mamy rzut na wątek, nie możecie w jednej masce iść na kilka wątków, nawet jeśli chcecie założyć że są tego samego dnia, musicie założyć że na przykład maska sama wam spadła, wyczerpana mocą magiczną.
Za użycie maski w dowolnych 4 wątkach (w tym eventy) na co najmniej 3 posty, zrealizujecie cel Zamaskowany bandyta (1pkt).
Kiedy zakładacie maskę nie jest ona widoczna. To znaczy że nie chodzicie widocznej masce na twarzy, nie macie kłopotu z widocznością i jedynie lekko czujecie że coś na sobie macie. Jest ona jednak niewidzialna, chyba że kostka nakłada na was coś wpływającego na wygląd.
0 - Głupiec Czujesz, że maska odebrała Ci jakąś wiedzę, którą na co dzień posiadasz. Twoje umiejętności z obydwu najwyżej punktowanych dziedzin nagle są na minimalnym poziomie. Nie możesz rzucać zaklęć ani posiadać wiedzy z tego co potrafisz zazwyczaj najbardziej. Nie masz przerzutów jeśli mógłbyś ich użyć w danej lokacji czy evencie, bo na
cały ten wątek nie pamiętasz nic ze swoich 2 najwyższych statystyk.
1 - Mag Czujesz nagle, że magia... Cię opuściła. Nie wiesz jak to się stało, ale najzwyczajniej w świecie przestałeś odczuwać skutki magii. Nie możesz rzucać czarów, teleportować się i czujesz się jak mugol. Bez magii krążącej w twoich żyłach czujesz się znacznie starzej i słabiej niż zwykle.
2 - Kapłanka Myśli osoby z którą jesteś zaczynają przeplatać się razem z Twoimi. Po jakimś czasie orientujesz się, że możesz zwyczajnie czytać myśli osoby z którą tu jesteś, jakbyś był legilimentą. Nawet jeśli Twój towarzysz ma odpowiednią genetykę - nie może się przed tym obronić.
3 - Cesarzowa oraz
4 - Cesarz Może dziś obudziłeś się jako chłopak, ale teraz jesteś dziewczyną. I odwrotnie. Od założenia maski zmieniłeś swoją płeć. Wyglądasz jak Twoja damska/męska wersja.
5 - Kapłan Myśli osoby z którą jesteś zaczynają przeplatać się razem z Twoimi. Po jakimś czasie orientujesz się, że Twój towarzysz bez problemu może czytać Twoje myśli. Nawet jeśli masz odpowiednią genetykę - nie możesz się przed tym obronić.
6 - KochankowieNie mogłoby zabraknąć romantycznej maski po której założeniu masz niesamowitą ochotę na harce z innymi! Nie ważne kim jest Twój kompan, przez jakiś czas myślisz tylko o składziku na gondole, gdzie moglibyście zrzucić z siebie fatałaszki.
7 - Rydwan Twoja różdżka dziś sama Cię prowadzi i robi co chce. Nie chce odejść od Twojej ręki. Przy każdym z postów w wątku rzucasz kostką. Parzysta - udaje Ci się poskromić różdżkę, Nieparzysta - rzucasz jedno z czarnomagicznych zaklęć. Mogę one wykraczać poza Twoje punkty, ale nie mogą być niewybaczalne. Uważaj, by nie trafić przypadkiem w kogoś!
8 - Moc Czujesz, że to jest Twój dzień! Nie wiesz dlaczego, ale jakaś dziedzina wydaje Ci się dziś dziecinnie łatwa. Dowolną samonaukę na dwie osoby możesz rozpisać na jedynie 4 posty, a i tak dostaniesz 2 pkt.
9 - Pustelnik Nie możesz wytrzymać bez dotyku drugiej osoby. Kiedy jesteś na chwilę nawet sam, czujesz się jak najsmutniejszy pustelnik, nie możesz żyć bez kogoś u Twojego boku.
10 - Koło Fortuny Rzuć k6. Cyfra nieparzysta oznacza, że prześladuje Cię niesamowity pech. Parzysta - wydaje się jakbyś miał szczęście niczym po Felixie.
11 - Sprawiedliwość Dziś dla Ciebie szczególnie sprawiedliwie obdarował świat. Okazuje się, że masz kontrolę nad jednym z żywiołów. Rzuć kostką 1 - woda, 2 - powietrze, 3 - ziemia, 4 - ogień, 5,6 - wybierasz dowolny żywioł. Potrafisz nad nimi zapanować w pewnym stopniu (nie na tyle by zrobić tajfun czy inną katastrofę).
12 - Wisielec Świat staje na głowie. Dla Ciebie dosłownie. Nagle wszystko się się przekręciło i zamiast chodzić po podłodze, stąpasz po suficie. Nawet na zewnątrz wygląda jakbyś po prostu chodził bo niewidzialnym suficie, głowę mając gdzieś na poziomie kolan. Mam nadzieję, że nie masz dziś na sobie spódnicy.
13 - Śmierć Tak się właśnie czujesz, jakby śmierć czekała za rogiem. Jesteś niesamowicie osłabiony i wydaje Ci się, że masz jedną z dowolnych chorób magicznych, zerknij do
spisu, by wybrać której skutki odczuwasz.
14 - Umiarkowanie Nawet jeśli zazwyczaj stronisz od używek i nie masz ochoty na szalone rzeczy dziś - jest kompletnie inaczej. Chcesz spróbować wszystkiego, rzucić się na głęboką wodę, przekroczyć każdą granice. Zero umiaru.
15 - Diabeł Po założeniu maski przepełnia Cię chęć zrobienia najgorszych rzeczy i powiedzenia największych złośliwości. Byleby komuś dogryźć. Nawet jeśli na kimś Ci zależy dziś chcesz powiedzieć co Ci leży na sercu. Najgorsze jest to, ze nie możesz kłamać - wytykasz komuś błędy czy wady, o których pewnie w normalnych okolicznościach nigdy byś nie powiedział
16 - Wieża Przez trzy posty możesz latać! Bez żadnych ograniczeń i na dodatek masz siłę, by unieść swojego towarzysza. Jeśli decydujesz się na wspólne latanie, rzuć literkę. Jeśli wyrzucisz samogłoskę, tracisz swoją moc w bardzo złym momencie. Możesz wybrać czy spadacie na bruk i się łamiecie, a może moczycie w wodzie.
17 - Gwiazda To chyba ty dziś jesteś gwiazdą tego wybiegu, bo po założeniu maski Twój wygląd zmienia się odrobinę tak, że wydajesz się być atrakcyjniejszy dla innych osób. Może to Twój urok, może to magicbelline, ale tak naprawdę na jakiś czas posiadasz urok wili, tylko w znacznie bardziej uderzający niż posiada nawet zwykły pół-wil.
18 - Księżyc Twoja dowolna wada z cech eventowych (sam możesz wybrać która) zaczyna strasznie Ci doskwierać i pogłębia się tak, że nie możesz nad nią zapanować. Więc np. jeśli masz cechę
Bez czepka urodzony, potykasz się na każdym kroku i wszystko wypada Ci z rąk w niepojęty sposób.
19 - Słońce Twoja dowolna zaletz cech eventowych (sam możesz wybrać która) zaczyna błyszczeć jak szalona, nie jesteś jedynie dobry w jakiejś dziedzinie, jesteś doskonały. Więc np. jeśli masz cechę
Czaroglota, nagle odkrywasz że znasz znacznie więcej języków niż na co dzień.
20 - Sąd Ostateczny Twoja maska stała się sędzią Twoich czynów, wtapia się w Twój umysł, szuka grzechów które gdzie gnębią i gotowa jest zabrać Twojego towarzysza jako adwokata. Wraz ze swoim towarzyszem z wątku wpadacie w jedno dowolnie wybrane przez Ciebie wspomnienie, na zasadach takich jakbyście byli w myślodsiewni.
21 - Świat Wszystkie bariery opadły, a moc maski przenosi Cię w inny wymiar. Albo raczej Twoja maska nagle przenosi Cię w kompletnie inne miejsce na świecie (możesz wybrać jakie) gdzie możesz spędzić kilkanaście minut (nie więcej niż 3 posty) zanim maska nie teleportuje Cię z powrotem do Wenecji. Nie możesz jej zdjąć w trakcie podróży. Możesz napisać posta w inny miejscu na świecie, ale nie musisz, wystarczy że wrócisz skołowany, jeśli nie piszesz nigdzie posta, możesz założyć że byłeś tam dłużej niż kilka minut. Nie możesz nikogo zabrać ze sobą w podróż.