Mieszkania
Magiczne mieszkania •
Hosmeade – aleja Amortencji •
Londyn – ulica Tojadowa •
Londyn – ulica Pokątna •
Londyn – ulica Śmiertelnego Nokturnu •
Reszta kraju i świata – świstoklikiMieszkania z tej kategorii są usytuowane w lokacjach, których w ogóle nie zamieszkują mugole. Są przepełnione magią i posługują się wyłącznie nią, o czym należy pamiętać nie tylko przy tworzeniu lokum, ale i w trakcie samej rozgrywki.
Magiczne mieszkania nie są podłączone do prądu, co samo w sobie wyklucza działanie wszystkich przedmiotów, które są nim zasilane. Możliwe jest używanie mugolskie sprzętów działających na baterie, ale trzeba pamiętać, że i wówczas najlepiej nie szaleć z rzucaniem czarów. Im wyższa czystość krwi postaci, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie ona posiadać mugolskie przedmioty i wiedzieć jak je obsługiwać!
Czarodzieje mają własne odpowiedniki wielu zwyczajnych sprzętów. Można o nich poczytać w
spisie przedmiotów, a także w
kompendium wiedzy (punkt 9).
Mugolskie mieszkania •
Londyn – mugolskie dzielnice •
Reszta kraju i świata – świstoklikiTu miejsce zagrzeje prawie każdy czarodziej, którego fascynuje mugolska kultura i technologia. Prawie, bo przed przeprowadzką powinien posiąść choćby minimum informacji na temat tego jak zachowywać się w tym środowisku, by nie zostać zdemaskowanym. Najważniejsze jest to,
by mieszkanie z zewnątrz nie odbiegało od normy, do której przywykli niemagowie, wewnątrz można pozwolić sobie na nieco więcej luzu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że
magia nie współgra z elektrycznością, której pełno w typowej mugolskiej kamienicy i należy z nią uważać. To bardzo istotne, by nie zwracać na siebie niepotrzebnej uwagi.
Domy
•
Dolina Godryka – domy •
Hogsmeade – aleja Amortencji •
Londyn – ulica Tojadowa •
Londyn – mugolskie dzielnice •
Reszta kraju i świata – świstoklikiDomy jednorodzinne i rezydencje dają przede wszystkim możliwość posiadania większej ilości pomieszczeń. Podobnie jak w przypadku mieszkań, należy pamiętać o tym, by zachowywać się adekwatnie do zamieszkałego otoczenia. W środowiskach magicznych trzeba pamiętać o braku mugolskich sprzętów, w mugolskich – o uważaniu na magię i zachowywaniu pozorów
normalności.
Uwaga! Przy zakupie domu w Dolinie Godryka należy wykonać obowiązkowy rzut kością k6, która określi stan, w jakim znajduje się dom. Treść kości podana jest w
temacie z cenami domów w Dolinie.
Domy rodzinne
Mówiąc o domu rodzinnym, mamy na myśli ten, w którym postać wychowywała się od najmłodszych lat. Żeby móc w nim grać, poza naszą postacią musi go zamieszkiwać również jakiś członek rodziny – rodzic, dziadek, ciotka albo wujek, nawet kuzynostwo. Za założenie domu rodzinnego nie trzeba uiszczać żadnej opłaty, wystarczy założyć temat w
subforum ze świstoklikami, zgłosić się w
spisie mieszkańców i w ciągu tygodnia rozpocząć tam grę.
Należy pamiętać, że dom rodzinny nie jest własnością postaci i tym samym nie można go wpisać w pole profilu przeznaczone na mieszkanie. Jeśli chcesz zostać właścicielem rodzinnej posiadłości, musisz za nią zapłacić!
Kupno i wynajem
Wynajem mieszkania:1. Każda lokacja, w której możliwy jest wynajem, zawiera dwie opcje cenowe – wyższą oraz niższą. W zależności od tego wyboru gracz wykonuje
obowiązkowy rzut kością k6, aby przekonać się, co wiąże się z wynajmem danego mieszkania.
Uwaga! W treści kości należy zawrzeć informację o lokalizacji oraz wybranym pułapie cenowym. W innym wypadku rzut zostanie uznany za nieważny.
2. Gracz, który decyduje się na wynajem mieszkania, nie zakłada nowego tematu z mieszkaniem – musi wybrać któryś z już istniejących, dokonać
jednorazowej opłaty (według cen podanych w tematach z mieszkaniami) i, korzystając z odpowiedniego kodu, zgłosić się w
spisie mieszkańców (również w wypadku, gdy gotowych mieszkań jest za mało i trzeba stworzyć nowe).
3. Wynajem jest nazwą umowną, mieszkania nie opłaca się co miesiąc ani w żadnym innym odstępie czasowym. W przypadku większej ilości lokatorów cenę można rozłożyć na kilku mieszkańców. Ceny w każdym momencie mogą wzrosnąć lub zmaleć.
4. Mieszkanie ma określony z góry wygląd – podstawowy lub zmodyfikowany przez wcześniejszego lokatora. Zmiana wyglądu któregokolwiek z pomieszczeń wiąże się z potrzebą przeprowadzenia
remontu, którego koszt wynosi 70 galeonów! Remont należy zgłosić przy użyciu odpowiedniego kodu w
spisie mieszkańców, wówczas moderator wprowadzi edycję tematu.
5. Po rezygnacji z wynajmowania mieszkania lub utraty rangi przez osobę, która je zamieszkiwała, temat staje się ponownie dostępny do wynajęcia.
6. Mieszkanie mogą wynająć studenci oraz postaci dorosłe.
7. Kuchnia i łazienka stanowią nieodłączny element każdego mieszkania/domu i nie wliczają się w ilość płatnych pokoi.
Kupno mieszkania/domu:1. Każdy chętny na zakup własnej nieruchomości musi założyć nowy temat, który nazwie numerem mieszkania. W treści posta należy zawrzeć podany w lokacjach mieszkaniowych kod i uzupełnić go o zdjęcia i/lub opisy.
Uwaga! Przed wyborem numeru mieszkania warto zajrzeć w
spis mieszkańców, by upewnić się, że jeszcze takiego nie ma (również w spoilerze „mieszkania nieaktywne”).
2. Maksymalna ilość pokoi jest zawsze określona przez cennik podany w lokacjach mieszkaniowych.
3. Po założeniu mieszkania należy zapisać się w
spisie mieszkańców, co łączy się z dokonaniem za niego jednorazowej zapłaty wedle podanego w temacie mieszkaniowym cennika.
4. W przypadku większej ilości lokatorów cenę można rozłożyć na kilku mieszkańców. Ceny w każdym momencie mogą wzrosnąć lub zmaleć.
5. Mieszkanie lub dom mogą kupić studenci oraz postaci dorosłe.
7. Kuchnia i łazienka stanowią nieodłączny element każdego mieszkania/domu i nie wliczają się w ilość płatnych pokoi.