1 - Wszystko wskazuje na to, że nic niebezpiecznego cię nie spotka... Wtedy słyszysz donośny plusk za pobliską skałą. Jeśli tylko masz odwagę, sprawdzasz źródło zamieszania i w ten sposób w twoje ręce trafia sterta wodoodpornych pergaminów. Po przejrzeniu ich okazuje się, że zapisano na nich notatki odnośnie magicznych roślin i zwierząt zamieszkujących okolicę. Zgłoś się po jeden punkt z ONMS lub Zielarstwa do kuferka.
2 - Nikt nie wspominał, że to niebezpieczne miejsce? Czujesz jak długie palce owijają się wokół twoich kostek - wystarcza jedno szarpnięcie, by gromada druzgotków wciągnęła cię do wody. Rzuć kostką raz jeszcze:
parzysty wynik oznacza, że poza kilkoma śladami na kostkach i przedramionach nic poważnego ci się nie stało.
Nieparzysty wynik oznacza, że potrzebujesz czyjejś pomocy w odgonieniu druzgotków.
Oparzenia druzgotków są na tyle poważne, że ślady utrzymają się na miesiąc, podczas którego musisz smarować je odpowiednią maścią.
3 - Masz wyjątkowe szczęście, skoro znajdujesz dryfujące na wodzie niewielkie drewniane pudełko. Nie widzisz w okolicy nikogo, kto mógłby ujść za właściciela... Rzuć kostką raz jeszcze:
1, 2 - znajdujesz syreni grzebień;
3, 4 - znajdujesz syrenią spinkę;
5, 6 - znajdujesz syreni naszyjnik. Upomnij się o przedmiot w odpowiednim temacie.
4 - Wbrew wszystkiemu, coś zmusza cię do zanużenia w wodnej toni. Spod wody dochodzi Cię hipnotyczny, kuszący śpiew, który zdaje się wabić Cię w głąb laguny. Jeżeli posiadasz genetykę wili lub hipnotyzera, możesz założyć, że udaje Ci się zachować rozsądek i pieśń na Ciebie nie wpływa. W innym wypadku, choć nie dajesz skusić się na oddalenie od bezpiecznych skał, poddajesz się pełnej żalu i smutku pieśni. Przez jeden wątek nic nie będzie mogło Cię rozweselić, a w dodatku każde złe słowo będzie uderzało w Ciebie dwa razy mocniej.
5 - Wiedziałeś, że w tej lagunie można spotkać hipokampusy? Cóż - teraz wiesz. Zupełnie znienacka zostajesz zalany wielką falą wody, po której twoim oczom ukazuje się młody hipokampus. Zwierzę skore jest do zabaw i cały czas cię zaczepia; czy to pływasz u jego boku, czy tkwisz na brzegu. Przy okazji znajdujesz sporą łuskę z ogona hipokampusa, za którą możesz dostać 30 galeonów!
6 - Zaszedłeś za daleko. Powietrze przeszywa rozdzierający wrzask, który zdaje się wwiercać w twoją czaszkę. Dopiero po chwili udaje ci się dostrzec, że po prostu zakradłeś się zbyt blisko odpoczywającej na skale syreny - ta postanowiła nieźle cię za to zbesztać, w języku mało przyjemnie brzmiącym ponad powierzchnią wody. Stworzenie znika w odmętach, ale tobie kręci się w głowie jeszcze przez kolejne dwa posty.