Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 Rozwój postaci

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Daisy Manese
Daisy Manese

Student Slytherin
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 26
Czystość Krwi : 90%
Dodatkowo : pałkarz
Galeony : 1
  Liczba postów : 1800
http://czarodzieje.forumpolish.com/t11001-daisy
http://czarodzieje.forumpolish.com/t11249-listy-do-daisy#303189
http://czarodzieje.forumpolish.com/t11219-daisy-manese
Rozwój postaci  QzgSDG8




Gracz




Rozwój postaci  Empty


PisanieRozwój postaci  Empty Rozwój postaci   Rozwój postaci  EmptyNie 1 Kwi - 23:49;




Rozwój postaci


Zdobywanie punktów do kuferka
Jeśli chcesz, żeby twoja postać się rozwijała, możesz zdobywać punkty do kuferka na kilka sposobów. Większość z nich pozwala zdobyć punkty do dowolnej umiejętności, inne - poszczególne lekcje czy organizowane eventy, pozwalają postaci stawać się lepszą w konkretnej dziedzinie.
1. Lekcje, praca, eventy
2. Samodzielna nauka
3. Rozegrane wątki
4. 15happydays na wizbooku
5. Cele
6. Prowadzenie lekcji nauczycielem półfabularnym, organizowanie treningu quidditcha kapitanem drużyny -> przysługujące punkty
7. Wymiana galeonów na punkty
8. Kółka pozalekcyjne i Ścieżki kariery

Samodzielne rozwijanie umiejętności

(tzw. samonauka)


Postać może samodzielne rozwijać wszystkie kuferkowe umiejętności poprzez:

Pojedynczy post spełniający poniższe warunki:
(za 1 pkt kuferkowy)
• Zawiera min. 3 tysiące znaków (liczone ze spacjami).
• Nauka w poście zajmuje min. 2 tysiące znaków. A więc przy postach o długości 3 tysięcy nauka musi być głównym tematem posta; przy 4 tysiącach musi stanowić minimum jego połowę.
• Stanowi odrębną całość (nie jest częścią wątku ani go nie rozpoczyna).
• Zawiera elementy magiczne (np. samonauka z miotlarstwa nie składa się wyłącznie z treningu fizycznego, który mógłby zrobić zwykły mugol).

Wątek:
• Liczone są jedynie te posty z wątku, w których postać faktycznie w jakiś sposób utrwala zdobytą już wiedzę, dzieli się nią z innymi lub zdobywa nową.
• Samonauka musi stanowić istotny motyw całego wątku i w każdym liczonym poście zostać wyraźnie zaakcentowana, tzn. nie wystarczy wspomnieć o tym poprzez dwa zdania lub po prostu rzucić jakieś zaklęcie.
• Musi zawerać elementy magiczne (np. samonauka z miotlarstwa nie składa się wyłącznie z treningu fizycznego, który mógłby zrobić zwykły mugol).

UWAGA: W ciągu miesiąca uczniowie i studenci mogą rozliczyć maksymalnie 3 samonauki (wątki lub jednopostówki), a postaci dorosłe 5 samonauk.

Wątki z nauką nie mogą być jednocześnie wątkami ze zdarzeniami losowymi ani wątkami (i jednopostówkami) w pracy zgłaszanymi przy miesięcznym rozliczeniu!

• 3-5 postów na jedną osobę - 1 pkt
• 6 postów (i więcej) na jedną osobę - 2* pkt

* Nie każdy wątek zawierający po 6 postów na uczestnika będzie rozliczany 2 punktami kuferkowymi, ponieważ ważna jest w ich ramach również wartość merytoryczna oraz jakość każdego z napisanych postów. Podstawowym progiem otrzymania gwarantowanych 2 punktów jest po 6 postów na wysokość avatara, w których wykonywanie trenowanej czynności, bądź przyswajanie wiedzy każdorazowo obejmuje co najmniej 8 linijek/połowę wysokości avatara. Dodatkowe rozpisanie kości zawierających więcej niż dwie wersje wydarzeń, zwłaszcza w sytuacjach pasujących do okoliczności rozwijania postaci zawsze będzie mile widziane i ułatwi ocenę wątku na wyższą liczbę punktów dla niestandardowych przypadków i rozwiązań.

Co zaliczane jest jako samonauka?
• Utrwalanie posiadanej już wiedzy, zdobywanie nowej lub dzielenie się nią z drugą osobą
• Nauka poprzez praktykę ale i teorię - oznacza to, że samonauką może być zarówno czytanie podręcznika, odrabianie pracy domowej, jak i trening zaklęć, warzenie eliksirów, obserwacja roślin lub cokolwiek tylko przyjdzie wam do głowy. Ogranicza Was tylko wyobraźnia, jednak pamiętajmy, że jesteśmy na forum literackim, a więc postarajmy się być nieco bardziej kreatywni. Dodatkowo nie zapominajmy, że piszemy w świecie magicznym, a więc i nasza nauka dotyczyć powinna magicznego świata, np. gdy chcemy zdobyć punkt z Magicznego Gotowania nie zapominajmy o wykorzystywaniu zaklęć, magicznych przedmiotów lub wspominaniu o specjalnych efektach potraw.

Przykładowe pomysły na samonaukę:
- opis wykładu, udzielanych korepetycji, nauka o konkretnej roślinie z podręcznika, ćwiczenie poznanych już zaklęć w nieco innej formie (np. zabawa nad zwiększaniem/zmniejszaniem siły zaklęcia), eksperymenty (udane lub mniej udane), dyskusja

Przykładowe samonauki w jednopostówce:
Teoria:

Praktyka:

Nauka nowych zaklęć i eliksirów
Dozwolona jest również nauka nowych zaklęć i eliksirów. Są trzy możliwe opcje nauki:
1. Na lekcji, kiedy nauczyciel przekazuje posiadaną wiedzę uczniom, którzy danego zaklęcia/eliksiru jeszcze nie potrafią
2. W prywatnym wątku, gdzie nauczyciel przekazuje uczniowi wiedzę, której ten jeszcze nie posiada. Taki wątek musi mieć minimum po 5 postów na osobę.
3. W jednopostówce, gdzie uczeń samodzielnie uczy się zaklęcia albo eliksiru. Taki post musi mieć minimum 3 tysiące znaków.

1. Nauka czarów i eliksirów na lekcjach i samodzielnie*
*Punkt dotyczy zaklęć i eliksirów z kategorii wczesnoszkolnych, prostych, złożonych, a w przypadku studentów również zaawansowanych.

Nauczyciel na lekcji może uczyć uczniów wszystkich zaklęć wczesnoszkolnych, prostych oraz złożonych (zaawansowanych i specjalnych [w przypadku eliksirów tylko specjalnych] jedynie przy konsultacji z moderacją), które sam potrafi. Musi jednak pamiętać o odpowiednim poziomie trudności - uczniowie mogą starać się opanować zaklęcie lub eliksir, którego wymagania przekraczają ich statystyki w kuferku maksymalnie o 1 kategorię punktową.

Np. postać posiadająca 5 punktów w kuferku z zaklęć, może nauczyć się zaklęć takich jak: Expulso (poziom prosty) czy Sonorus (poziom prosty), ale Bąblogłowy (poziom złożony) już nie będzie w stanie. Podobnie może uczestniczyć na lekcji, podczas której jest ćwiczony riddikulus (poziom wczesnoszkolny). Nie nauczy się zaklęcia, które już umie, ale otrzyma punkty do kuferka za udział w lekcji.
Nauczyciel, ogłaszając lekcję, powinien określić wymagania dla uczestników. Jeśli chce uczyć zaklęcia, z kategorii „złożone”, powinno to być „minimum 11 punktów w kuferku z zaklęć”.

Po zakończeniu lekcji nauczyciel wpisuje do kuferka zarówno zdobyte punkty, jak i nauczone zaklęcia oraz eliksiry.

Nauka samodzielna podobna jest do tej na lekcji, jednak w tym przypadku wiedzę przekazuje osoba dane zaklęcie już potrafiąca (nauczyła się go wcześniej, bądź ma wystarczającą liczbę punktów w kuferku) na takich samych zasadach jakby robił to nauczyciel - mianowicie nie może nauczyć drugiej postaci zaklęcia/eliksiru przekraczającego jego umiejętności o więcej niż 1 kategoria punktowa. Podczas jednego wątku można nauczyć się maksymalnie 2 nowych zaklęć lub 1 eliksiru. W przypadku nauki 2 zaklęć wczesnoszkolnych, prostych, złożonych lub zaawansowanych w jednym wątku musi być to nauka na 6 postów, natomiast w przypadku zaklęć specjalnych jest to zawsze tylko 1 zaklęcie.

Samodzielna nauka w jednym poście umożliwia nauczenie się maksymalnie jednego zaklęcia i/lub eliksiru; zasady odnośnie do progów punktowych pozostają takie same, jak w przypadku nauki w wątku.

2. Nauka zaklęć zaawansowanych i specjalnych
Zaklęć z tych dwóch kategorii można nauczyć się tylko w wątku z nauką, od osoby, która już je potrafi (nauczyła się ich w ten sam sposób lub jest dorosłym z ukończonymi studiami i spełnia wymagane progi). W przypadku uczniów jest tak zarówno z zaklęciami zaawansowanymi, jak i specjalnymi, w przypadku studentów – tylko ze specjalnymi.
Dorośli z ukończonymi studiami mogą opanować zaklęcia w dowolny sposób (również poprzez osiągnięcie wymaganego progu punktowego).

UWAGA: Uczniowie i studenci, którzy przed 4.10.2020r. używali zaklęcia z tych kategorii i spełniają wymagania punktowe, mogą zgłosić się po wpisanie zaklęcia do kuferka w odpowiednim temacie, podając w zgłoszeniu link do wątku, w którym został rzucony ten czar.

Warzenie eliksirów
1. Składniki
Aby uwarzyć samodzielnie eliksir, należy w jednej z magicznych aptek zakupić składniki – ich cena znajduje się w w spisie, w „detalach” pod każdym z nich.
Dodatkowo każdy eliksir ma określone trzy składniki główne, które można (choć w większości przypadków nie trzeba) zebrać, aby zapłacić niższą cenę za zakup reszty. Koszt wszystkich składników to zawsze ok. 50% ceny sklepowej eliksiru, natomiast posiadany składnik główny obniża ją o dodatkowe +/- 25% (druga kwota podana w detalach).
UWAGA: eliksiry z kategorii zaawansowane wymagają posiadania przynajmniej jednego składnika głównego (bez niego nie da się dokonać zakupu pozostałych składników!), a eliksiry z kategorii specjalne – dwóch.

Główne składniki możecie dostawać od Mistrza Gry lub zbierać samodzielnie. W subforum „spisy fabularne” znajduje się temat, w którym wyjaśnione jest w jaki sposób można je pozyskiwać. Zebranie/przygotowanie składnika wymaga posta na min. 2 tys. znaków lub wątku zlożonego z min. 4 postów na osobę!

2. Kociołki
Odpowiedni ekwipunek może znacząco ułatwić pracę eliksirowara:
Kociołek cynowy - podstawowe narzędzie potrzebne do przygotowania mikstury.
Kociołek z mosiądzu, składany, miedziany - w przypadku eliksirów wczesnoszkolnych, prostych i złożonych przy trzech posiadanych składnikach obniża cenę warzenia do 0 i pozwala na przygotowanie eliksiru bez posta/listu w aptece.
Kociołek srebrny, złoty, samomieszalny - w przypadku eliksirów wczesnoszkolnych, prostych i złożonych przy dwóch posiadanych składnikach obniża cenę warzenia do 0 i pozwala na przygotowanie eliksiru bez posta/listu w aptece; w przypadku eliksirów zaawansowanych są to trzy składniki!

3. Wymagania
Eliksir można uwarzyć w wątku na min. 4 posty na osobę lub w poście na min. 2 tysiące znaków (liczonych ze spacjami). Żeby post z warzeniem eliksiru był jednocześnie nauką, musi on spełniać wymagania samonauki (3 tys. znaków)

UWAGA: W przypadku nauki eliksiru - w jednym wątku należy nauczyć się warzyć, a dopiero w kolejnym można wykonać eliksir, który zostanie wpisany do kuferka.

UWAGA: Jeżeli wątek tworzenia eliksiru/nauki zaklęcia spełnia warunki samonauki, wtedy można zgłosić się zarówno po wpis z umiejętnością warzenia eliksiru/rzucania zaklęcia, jak i po punkt/punkty umiejętności.


Po punkty za wątki, wpisanie nauczonych zaklęć i dodanie uwarzonych eliksirów należy zgłaszać się w upomnieniach.

Powrót do góry Go down
 

Rozwój postaci

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: Rozwój postaci  QCuY7ok :: 
rozwoj postaci
 :: 
Cele fabularne
-