Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 Eliksiry

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Dexter Vanberg
Dexter Vanberg

Absolwent Gryffindoru
Wiek : 32
Czystość Krwi : 90%
Galeony : 2342
  Liczba postów : 1897
http://czarodzieje.my-rpg.com/t2680-dexter-vanberg#91111
http://czarodzieje.my-rpg.com/t2721-dexterkowe-lisciki
http://czarodzieje.my-rpg.com/t7160-dexter-vanberg#204285
Eliksiry - Eliksiry QzgSDG8




Administrator




Eliksiry - Eliksiry Empty


PisanieEliksiry - Eliksiry Empty Eliksiry  Eliksiry - Eliksiry EmptyCzw Wrz 19 2013, 10:18;


Eliksiry

Istnieje pięć kategorii eliksirów zależnych od stopnia ich zaawansowania (wczesnoszkolne, proste, złożone, zaawansowane, specjalne). Aby uwarzyć dany eliksir, należy spełniać określone progi; niektóre z nich mają dodatkowe wymagania bądź ułatwienia płynące z umiejętności w innej dziedzinie (głównie eliksiry lecznicze).

Eliksiry wczesnoszkolne: podstawowe mikstury obecne w naszym codziennym życiu, stanowią podstawę programową, proste do przygotowania – zna je każdy czarodziej.

Eliksiry proste: wymagają nieco więcej umiejętności, niezależnie od ilości punktów w kuferku zna je każdy dorosły z ukończonymi studiami.

Eliksiry złożone: silne, stosunkowo skomplikowane, wymagają umiejętności i precyzji, nie są tak często spotykane w codziennym użyciu.  

Eliksiry zaawansowane: bardzo mocne, o zaawansowanym działaniu i dużym wpływie na przyjmującą je osobę, trudne w przygotowaniu, wymagają dużych umiejętności z zakresu warzenia eliksirów. Zasady nauki tych eliksirów opisane są poniżej.

Eliksiry specjalne: najpotężniejsze i/lub najniebezpieczniejsze mikstury magicznego świata. Zasady nauki tych eliksirów opisane są poniżej.

Każdy eliksir jest opatrzony „detalami”, po których rozwinięciu ukazują nam się dodatkowe istotne informacje:
Wygląd, zapach i smak - podają więcej szczegółów na temat eliksirów.
Zakup jest informacją o tym ile będzie kosztować w sklepie; jeśli nie ma tego zapisu, oznacza to, że nie można go nigdzie zakupić. Eliksiry oraz składniki można kupować np. w Sklep z eliksirami J. Pippin's, Sklep z eliksirami Dearów, Sklepik z eliksirami, Sklepie zielarskim i Aptece "Ziołowy Kociołek". Zwróćcie uwagę na to, że nie wszędzie można zakupić te same eliksiry.
Główne składniki stanowią trzon danej mikstury; nie jest to absolutnie wszystko, co wrzucamy do kotła w momencie jej przygotowywania, ale są jej esencją i ich posiadanie bardzo się opłaca!
Cena składników – podane są dwie kwoty; pierwszą z nich płacimy, kupując wszystkie składniki, natomiast drugą, jeśli mamy w posiadaniu co najmniej jeden ze składników głównych (możemy zbierać je fabularnie, więcej na ten temat znajdziecie poniżej).

Mechanika eliksirów
Od 4.10.2020r. warzenie eliksirów opiera się w dużej mierze na posiadaniu wymienionych składników głównych. Umożliwiamy ich samodzielne pozyskiwanie (informacje o tym jak to zrobić znajdziecie tutaj), mogą też stanowić nagrodę np. w pomniejszych eventach czy ingerencjach.
Do uwarzenia eliksirów wczesnoszkolnych, prostych i złożonych składniki główne nie są wymagane – możecie po prostu zapłacić w aptece wyższą z podanych kwot i niczym się nie przejmować.
Jeśli chodzi o eliksiry zaawansowane, trzeba posiadać minimum jeden z wymienionych przy nich składników, natomiast niższa cena obowiązuje przy dwóch posiadanych składnikach! Przy eliksirach specjalnych trzeba posiadać minimum dwa składniki główne, a niższa cena obowiązuje przy trzech.
Nie ma możliwości zakupienia głównych składników w formie, która niosłaby ze sobą profity (niższa cena, możliwość uwarzenia eliksiru specjalnego); aby działały w taki sposób, należy je zdobyć drogą fabularną.

W praktyce cena za warzenie eliksirów wygląda tak, że przy zakupie wszystkich potrzebnych składników na dany eliksir płacimy +/- 50% jego ceny sklepowej, natomiast w momencie posiadania co najmniej jednego z wymienionych składników, owa cena dodatkowo się obniża.
Kociołek, którego używamy do uwarzenia danej mikstury, może nieść ze sobą dodatkowe profity – przy odpowiedniej ilości posiadanych składników głównych można uwarzyć eliksir bez ponoszenia kosztów i pisania posta/listu w sklepie! Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj

Zakupu potrzebnych składników należy dokonywać w magicznych aptekach (1, 2, 3).

Podczas jednego wątku można uwarzyć maksymalnie jeden eliksir. Uwarzenie eliksiru z kategorii wczesnoszkolne, proste, złożone i zaawansowane zawsze zapewnia jego 3 porcje, poczas gdy zakup w sklepie = 1 porcja.
Uwarzenie eliksiru z kategorii specjalne zapewnia jedną porcję.

Nauka eliksirów na lekcjach i samodzielna
Nauczyciel na lekcji może uczyć uczniów wszystkich eliksirów wczesnoszkolnych, prostych, złożonych i zaawansowanych (specjalne jedynie przy kontakcie z moderacją), musi jednak pamiętać o odpowiednim poziomie trudności – uczniowie mogą próbować opanować warzenie eliksiru z kategorii o 1 wyższej niż najwyższa dostępna dla nich.
Oznacza to, że postać posiadająca zarówno 2, 5, jak i 8 punktów w kuferku może uczyć się eliksirów prostych, natomiast przy 11 pkt – również złożonych. Mimo ogólnej dostępności wciąż zachęcamy do używania na lekcjach eliksirów wczesnoszkolnych; nie zostaną one wpisane do kuferka jako umiejętność, ale postaci otrzymają punkty za udział w zajęciach.
Nauczyciel, ogłaszając lekcję, powinien określić wymagania dla uczestników. Jeśli chce uczyć eliksiru  złożonego, powinno być to wymaganie „minimum 11 punktów w kuferku z zaklęć”.
Po zakończeniu lekcji nauczyciel wpisuje do kuferka zarówno zdobyte punkty, jak i nauczone eliksiry.
Tutaj znajdziesz poradnik dla nauczycieli.

Od 4.10.2020r. progi punktowe z lekcji pozostają takie same zarówno dla nauki w wątku, jak i samodzielnej (jednopostówki).

Pamiętajcie, że uwarzenie eliksiru zaawansowanego wymaga posiadania minimum jednego składnika głównego, a eliksiru specjalnego – dwóch.

Ważne! Jeżeli w poniższym spisie jest adnotacja, że eliksir jest znany tylko danej postaci, a nie ma ona rangi, można uznać, że jest on ogólnodostępny.

Temat do zgłaszania nowych magicznych propozycji







Ostatnio zmieniony przez Dexter Vanberg dnia Nie Kwi 13 2014, 20:33, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down


Dexter Vanberg
Dexter Vanberg

Absolwent Gryffindoru
Wiek : 32
Czystość Krwi : 90%
Galeony : 2342
  Liczba postów : 1897
http://czarodzieje.my-rpg.com/t2680-dexter-vanberg#91111
http://czarodzieje.my-rpg.com/t2721-dexterkowe-lisciki
http://czarodzieje.my-rpg.com/t7160-dexter-vanberg#204285
Eliksiry - Eliksiry QzgSDG8




Administrator




Eliksiry - Eliksiry Empty


PisanieEliksiry - Eliksiry Empty Re: Eliksiry  Eliksiry - Eliksiry EmptyWto Paź 15 2013, 00:21;




Eliksiry zwykłe


Wczesnoszkolne (0-10 pkt)
Bełkoczący Napój
Powoduje, że osoba mówi bez ładu i składu, trudno jest ją zrozumieć, a przede wszystkim - nie potrafi się wysłowić. Popularny eliksir, który jest stosowany przede wszystkim w celu uniemożliwienia zrobienia komuś żartu.
Detale:

Bujnego Owłosienia
Sprawia, że włosy rosną ze zastraszającą szybkością. Wcieramy go w miejsce, gdzie mamy mało włosów (np. na głowie) i po 20-30 minutach powinny się tam pojawić całkiem nowe, prawdziwe włosy. W przypadku doustnego spożycia powoduje, w zależności od dawki, albo pokrycie kończyn górnych i dolnych bujnym owłosieniem, albo całego ciała.
Detale:

Łysienia
Powoduje wypadanie włosów w miejscu aplikacji, które odrastają dopiero po kilku tygodniach. Używany regularnie sprawia, że włosy odrastają słabsze i cieńsze. Spożycie eliksiru może spowodować wypadnięcie wszystkich włosów i kilkudniowe problemy jelitowe.
Detale:

Neonu
Stosowany niczym farba, zmienia kolor powierzchni i powoduje jej płynne przechodzenie z jednej barwy do drugiej. Eliksiru pod żadnym pozorem nie należy spożywać, gdyż w formie jałowej może spowodować zatrucie, połączone z efektem nałożonym na barwę skóry - jej zmienianie się.
Detale:

Ridikuskus
Po wypiciu tego eliksiru człowiek zaczyna tańczyć i śmiać się do łez. Tego efektu nie można powstrzymać żadnymi zaklęciami - czarodziej ciągle się śmieje i próbuje wykonywać taneczne kroki, nawet jeżeli zostanie odpowiednio przetrzymany. Długość trwania zależy od przyjętej dawki.
Detale:

Wzrostu
Powoduje zmianę wzrostu osoby, która go wypije - "podwyższa" lub "obniża" w zależności od tego, czy podczas ostatniego etapu przygotowywania eliksiru zostanie dodany liść pokrzywy lekarskiej (wyższy wzrost), czy figa abisyńska (niższy wzrost). Każda kropla powoduje różnicę 10cm, efekt utrzymuje się przez 24h.
Detale:


Proste (11-20 pkt)
Czuwania
Utrzymuje on przytomność napojonej nim osoby, pomimo wszystkich czynników zewnętrznych. Eliksir bezsenności, przeciwstawny do eliksiru słodkiego snu. W zbyt dużych dawkach lub przyjmowany za często może być niebezpieczny - powoduje ogromne zmęczenie, omdlenia, senność oraz wycieńczenie organizmu. Należy stosować z umiarem.
Detale:

Euforii
Eliksir, który powoduje przypływ energii wypełniającej ciało i usuwający na krótki czas zmęczenie. Oprócz tego, że uzależnia, ma też inne skutki uboczne. Powoduje on nadmierny, trudny do opanowania chichot i chęć chwytania ludzi za nosy.
Detale:

Grom
Eliksir ma działanie pobudzające ośrodek nerwowy, stymulując wydzielanie adrenaliny - hormonu ucieczki i walki. Pod jego wpływem człowiek staje się niezwykle pobudzony, bardzo często również agresywny, w związku z czym łatwo o dodatkowe problemy. Osobę znajdującą się pod wpływem Gromu bardzo trudno jest uspokoić i wymaga stosowania eliksirów spokoju.
Detale:

Gregory'ego
Przekonuje na dwie godziny pijącego, że ten, kto dał mu eliksir jest jego najlepszym przyjacielem - bez żadnych wyjątków. Oznacza to możliwość wyjawnienia głębszych sekretów, pociągnięcia za język oraz dowiedzenia się istotnych informacji, jako że osoba, która zażyła eliksir, nie jest tego świadoma.
Detale:

Przywracający
Służy do cofania efektów prostych zaklęć i uroków rzuconych na różne przedmioty, zwierzęta, czy ludzi.
Detale:

Słodkiego Snu
Powoduje natychmiastowe zaśnięcie bez snu trwające, w zależności od dawki i metody podania, od kilku minut do kilku godzin. Można podać do wypicia lub nasączyć nim jakiś pokarm. Opary także mają właściwości nasenne, jednak mogą spowodować przy krótkim wdychaniu jedynie senność.
Detale:

Tęczowy
Powoduje, że osoba, która go wypiła, ma przyjemne wizje na jawie, jakie pozwalają zapomnieć o problemach. Najczęściej występujące elementy wizualne to jednorożce, tęcze, chmurki i kwiatki umożliwiające rozluźnienie się. Eliksir działa od 15 do 30 minut, w zależności od stężenia. Przy dłuższym stosowaniu może uzależniać.
zakazany w szkole
Detale:

Wyciskacz łez (eliksir kapsaicynowy)
Magiczny odpowiednik mugolskiego gazu pieprzowego; powoduje podrażnienie oczu i dróg oddechowych, jest odporny na zaklęcia czyszczące. Pierwszy twórca tego eliksiru zastosował formę płynu, którą znacznie łatwiej szczelnie zamknąć w fiolce niż gaz. Aby zadziałał, należy rozbić fiolkę możliwie jak najbliżej osoby, którą chcemy unieszkodliwić.
Ze względu na trudność z usunięciem pozostałości eliksiru, zabroniono używania go na terenie szkoły.
Detale:


Złożone (21-30 pkt)
Amortencja
Najsilniejszy eliksir miłosny znany w świecie czarodziejów. Wystarczy dodać kilka kropel do napoju danej osoby, a zapała ona obsesyjnym uczuciem do osoby, która go uwarzyła. Znakiem, że wywar się udał jest bijący z niego perłowy blask i para unosząca się w charakterystycznych spiralach. Każdy człowiek zapach amortencji odczuwa inaczej. Woń wywaru kojarzy mu się zawsze z zapachami, które są dla niego najprzyjemniejsze. Im jest starszy, tym jego działanie staje się mocniejsze.
Progi: Poziom prosty przy min. 7pkt z zielarstwa
Detale:

Animagiczny
Nie należy do szczególnie popularnych. Zaraz po przygotowaniu jest zupełnie bezużyteczny, ale jeśli zostanie do niego dodany żuty przez miesiąc liść mandragory, bardzo wspomaga pierwszą przemianę animaga. Należy wypić go w dzień pełni, a następnie wypowiedzieć zaklęcie bezróżdżkowe "Amato Animo Animato Animagus". Tego eliksiru nie można zakupić w sklepach, gdyż wymagany jest do jego procesu uwarzenia własny, żuty przez miesiąc liść mandragory, w związku z czym należy go uwarzyć na własną rękę.
Progi: Poziom prosty przy min. 10pkt z transmutacji
Detale:

Colore Inversio
Uspokaja i relaksuje osobę spożywającą, powoduje widzenie świata w odwróconych kolorach. Po trzydziestu minutach występuje stan lekkiego otumanienia, a także delikatny paraliż mięśni lub ich skurcze. Mikstura działa maksymalnie godzinę, a częste zażywanie może powodować uzależnienie. Skutkiem ubocznym jest ogromny ból głowy objawiający się po dwunastu godzinach.
zakazany
Progi: poziom prosty przy min. 8pkt z Czarnej Magii
Detale:

Dormitionis
Eliksir usypiający drogą oddechową. Nie służy do stosowania doustnego, a do rozbicia u czyichś stóp bądź rozpylenia w powietrzu (w zamkniętym pomieszczeniu). Im na mniejszym obszarze eliksir jest dawkowany tym jego działanie silniejsze, im większy obszar tym słabsze, mogące wprowadzić maksymalnie w ospałość. Jeśli jest rozpylany na terenie otwartym (bądź w miejscu z uchylonym oknem) to bardzo szybko wietrzeje i traci swoje działanie. Uwarzenie go wymaga obowiązkowego zasłaniania ust i nosa. Osoby uśpione można wybudzić tak jak z normalnego snu. Eliksir możliwy do nauki w Hogwarcie, jednak obowiązuje go surowy zakaz używania poza lekcjami.  
Detale:

Exsecratio
Eliksir pozwala sprawdzić czy dana osoba nosi w sobie klątwę, a wprawny eliksirowar potrafi określić dodatkowo mniej lub bardziej dokładny czas dźwigania tej klątwy, nie momentu jej przerwania. Podanie eliksiru doustne - jeśli wargi podmiotu zmienią kolor na czarny to znak, że nosi w sobie klątwę. Eliksir nie służy do diagnozy, w związku z czym nie można określić dokładnie typu rzuconej klątwy.
Detale:

Młodości
Wypicie jednej dawki tego eliksiru powoduje odmłodzenie danej osoby o dziesięć lat, z pełnym zachowaniem mentalnie prawdziwego wieku i trwających chorób. Działa przez jedną godzinę - po tym czasie należy podać go ponownie, w przeciwnym przypadku nastąpi powrót do pierwotnej postaci.
Detale:

Otwartych zmysłów
Powoduje umiarkowane zaburzenia percepcji, euforię oraz poczucie głębokiego relaksu, który trudno jest zaburzyć. Wzmaga łaknienie, zaburza orientację czasoprzestrzeni i zwiększa wrażliwość na bodźce zewnętrzne. Nazwa wzięła się od właśnie 'otwarcia umysłu', jakie może nastąpić po spożyciu.
zakazany w szkole
Progi: poziom prosty przy min. 5pkt z Czarnej Magii


Detale:

Postarzający
Zależnie od przyjętej dawki, postarza o kilka miesięcy lub lat, z pełnym zachowaniem mentalnie prawdziwego wieku i trwających chorób. Działa przez jedną godzinę - po tym czasie należy podać go ponownie, w przeciwnym przypadku nastąpi powrót do pierwotnej postaci.
Detale:

Rozpaczy
Powoduje ból, odurzenie i przywraca wspomnienia tego, co najgorsze. Osoba, która znajduje się pod wpływem eliksiru, może, w zależności od stanu psychicznego, albo przechodzić to wszystko stosunkowo łagodnie, albo próbować załagodzić nagłe, negatywne uczucia w najróżniejsze sposoby. Udokumentowane zostały przypadki samouszkodzeń, a w przypadku podwójnie przyjętej dawki - prób popełnienia samobójstwa.
zakazany
Progi: poziom prosty przy min. 10pkt z Czarnej Magi

Detale:


Somnium sirenis
Eliksir zamieniający ludzi w syreny. Po jego zażyciu, człowiekowi wyrasta pokryty łuskami ogon, jest w stanie oddychać pod wodą oraz zmienia się lekko jego wygląd fizyczny (piękniejsze włosy, lśniąca skóra). Osoba zyskuje także jedwabisty, kuszący głos, który powoduje, że przechodzący obok ludzie natychmiast zostają zauroczeni (podobnie do amortencji). Efekt ten jednak przestaje działać, gdy głos syreny ucichnie. Służy głównie w celach rozrywkowych. Efekt utrzymuje się przez godzinę. Autorami eliksiru są @Maximilian Felix Solberg oraz @Lucas Sinclair.
Progi: Poziom prosty przy 10 pkt z transmutacji.
Detale:


Żywej śmierci
Nazwa substancji powstała od określenia działania wywaru. Po jej wypiciu konsument zapada w głęboką śpiączkę, która dla niedoświadczonych czarodziejów może wydać się śmiercią danej osoby. Dopiero przedawkowanie powoduje rzeczywisty zgon.
Detale:


Zaawansowane (31-40 pkt)
Afrodisia
Eliksir, którego sława dorównuje Amortencji. Niektórzy upierają się, że ma do niej podobne działanie, jednak Afrodisia nie wywołuje miłości, czy zauroczenia, a zwiększa popęd seksualny. Podobnie jak Amortencja, jest eliksirem silnym, a siła działania zwiększa się z upływem czasu (im starszy, tym mocniejszy). Najsilniej działa, gdy doda się do niego kilka kropli krwi osoby, na której ma być użyty, jednak ten składnik można pominąć. Przy podaniu eliksiru z krwią innej osoby, może wystąpić szereg skutków ubocznych, te jednak zależą od konkretnego przypadku. Zanotowano m.in. lewitację, bujny porost włosów, ale również senność, apatię, łysienie.
Detale:

Chroniący przed ogniem
Używany do przechodzenia przez ogień bez szwanku i bez konieczności stosowania specjalnej odzieży ochronnej. Po wypiciu wywołuje uczucie lodu i oziębłości w pijącym i zapewnia ochronę przed większością płomieni. Nie działa na skrajnie silne zaklęcia czarnomagiczne (szatańska pożoga, protego diabolica).
Detale:

Krwinkowy
Po spożyciu powoli zmienia krwinki w organizmie na kamienie, co może doprowadzić do śmierci. Przez około trzy dni, otruty odczuwa punktowy, rozsiany losowo po organizmie, silny ból, wynikający z powolnego tamowania przepływu krwi. Ciecz ma kolor ciemnej czerwieni. Początkowo jest trochę gęsta, ale rozrzedzona idealnie łączy się z innymi płynami. Znalezienie antidotum jest dość proste, mianowicie wystarczy zagotować dwie uncje wody destylowanej z garścią liści mięty, a następnie spożywać w odstępie dziesięciu minut po cztery łyki.
zakazany
Progi: poziom złożony przy min. 15pkt z Czarnej Magii

Detale:

Morsmorthis
Wywołuje błyskawiczny wzrost ciśnienia tętniczego, powodujący wylew krwi do mózgu, skutkiem czego dochodzi do udaru krwotocznego mózgu. Następstwem jest postępująca utrata przytomności, trudność w komunikacji, brak możliwości prawidłowego wysłowienia się, widoczny paraliż twarzy. Częsta przyczyna śmierci lub trwałego kalectwa np. całkowitego paraliżu kończyn dolnych i górnych.
zakazany
Progi: poziom złożony przy min. 20pkt z Czarnej Magii

Detale:

Pamięci
Przywraca utraconą pamięć, wspomnienia, które zostały utracone w mechaniczny lub magiczny sposób, pozwalając na ich odzyskanie. Jest jednak bezskuteczny w przypadku naprawdę silnej amnezji - wszystko zależy tak naprawdę od danego przypadku.
Detale:

Wyciąg z Krylicy
W zależności od fazy zebrania krylicy, daje różne efekty. Krylicę zebraną w czasie rozwoju, można wykorzystać w eliksirach uzdrawiających, przyłożona do rany po poparzeniu, niweluje ból i sprawia, że ciało człowieka utrzymuje się w odpowiedniej temperaturze.
Składnik zebrany w fazie rozkwitu pozwala wytworzyć eliksir chroniący przed ogniem, ciało człowieka pokrywa wtedy delikatna, lodowa warstwa, która roztapia się w przeciągu pół godziny.
Wykorzystanie fragmentu Krylicy z fazy umierania powoduje wytworzenie mikstury, która po wypiciu zamraża organy wewnętrzne i automatycznie zabija człowieka.
Z powodu trudności w rozpoznawaniu fazy zebrania rośliny, zakazane jest używanie jej.
Progi: 20 pkt z zielarstwa (zamiast eliksirów)
Jeśli nie masz 20 pkt z zielarstwa:
Detale:

Zapomnienia
Sprawia, że osoba, która go wypiła, zapomina o wszystkim, co wydarzyło się przez ostatnie trzy godziny wstecz. W przypadku przedawkowania mogą pojawiać się nadmierne problemy z pamięcią, zapominanie o mniej lub bardziej ważnych faktach z życia oraz chwilowa amnezja.
Detale:


Specjalne (min. 41 pkt)
Felix Felicis
Lub inaczej Płynne Szczęście. Eliksir zapewniający szczęście każdemu, kto go wypije. Jego używanie jest zakazane przy pisaniu testów, w zawodach sportowych, wyborach prezydenckich itp. Zbyt częste korzystanie z niego powoduje zadufanie w sobie, a źle uwarzony może spowodować nieodwracalne, negatywne skutki.
Detale:

Niewidzialności
To jeden z najbardziej skomplikowanych w przygotowaniu mikstur, która umożliwia na krótki okres pozostanie niewidzialnym. Potrzebne do niego składniki są trudne do zdobycia, a sam przepis na tyle wymagający, że tylko najlepsi alchemicy mogą sobie z nim poradzić — jedno zamieszanie w złą stronę i efekt będzie odwrotny.
Detale:

Veritaserum
Najsilniejszy eliksir prawdy, znany w świecie czarodziejów. Po jego wypiciu, człowiek odpowiada na wszystkie zadane mu pytania nie tylko całkowicie szczerze, ale jak najbardziej wyczerpująco - wedle własnej opinii i zdania na poszczególny temat. Nie da się jednak przy pomocy tego eliksiru wydobyć tajemnicy, której strzeże dana osoba (Strażnik Tajemnicy). Ministerstwo Magii wyznaczyło ścisłe granice, pozwalające na użycie tego eliksiru tylko w niektórych przypadkach. Wystarczą trzy krople mikstury, by zmusić każdego do ujawnienia swoich najgłębszych sekretów. Prawidłowo uwarzony, powinien być bezbarwny i bezwonny, więc praktycznie nie sposób go wykryć. Istnieje na nie antidotum, ale nazwa nie jest znana.
Detale:

Wielosokowy
Dzięki temu eliksirowi człowiek na jedną godzinę zamienia się w inna osobę, której odrobina ciała jest w jego eliksirze. Jeżeli w wywarze jest np. włos psa, to zamienia w czlowieko-psa, co jest dość kłopotliwe do usunięcia, gdyż eliksiru wielosokowego nie używa się do transmutacji zwierzęcej. Nawet najbardziej doświadczeni czarodzieje mają z tym eliksirem czasami trochę kłopotów.
Detale:

Wszechpotencjału
Eliksir podobny do felix felicis, jednak zamiast przynosić szczęście, czasowo zwiększa potencjał magiczny pijącego. Pozwala na czasowe dodanie sobie 5 pkt. kuferkowych do dowolnej statystyki lub dodatkowej pozytywnej cechy eventowej na czas trwania wątku lub eventu (czas jego trwania na evencie zależy od woli MG).
Detale:


Powrót do góry Go down


Rasheed Sharker
Rasheed Sharker

Nauczyciel
Wiek : 28
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 191cm
C. szczególne : Wysoki wzrost, blizny: trzy linie oplatające jego prawą dłoń
Dodatkowo : Wężoustość, legilimencja i oklumencja
Galeony : 2609
  Liczba postów : 2938
https://www.czarodzieje.org/t7093-rasheed-sharker
https://www.czarodzieje.org/t7096-callisto
https://www.czarodzieje.org/t7190-rasheed-sharker
Eliksiry - Eliksiry QzgSDG8




Gracz




Eliksiry - Eliksiry Empty


PisanieEliksiry - Eliksiry Empty Re: Eliksiry  Eliksiry - Eliksiry EmptyPią Kwi 29 2016, 21:35;




Eliksiry lecznicze


Wczesnoszkolne (0-10 pkt)
Menstruacyjny
Zażywany przez kobiety podczas trwania "tych dni". Działa rozkurczająco, przeciwbólowo oraz uspokajająco, łagodząc nieprzyjemne objawy okresu. Bardzo popularny ze względu na łatwość w przygotowaniu i brak poważniejszych skutków ubocznych.
Detale:

Migrenowy
Zmniejsza dolegliwości migrenowe, zwalcza światłowstręt i zaburzenia błędnika, po paru minutach dając realne, odczuwalne efekty zażycia. Stosowany bardzo często przy zwyczajnym bólu głowy bądź tym wynikającym z jakiegoś urazu, nie tylko przy migrenie. Przedawkowanie może spowodować odwrotny skutek.
Detale:

Pieprzowy
Inaczej rozgrzewający. Podawany w stanach przeziębienia bądź chorób, które wymagają podwyższenia temperatury ciała. Istnieje również w formie nieco wzmocnionej, znanej jako eliksir ekstrapieprzowy, który wykazuje znacznie mocniejsze działanie, odczuwalne również poprzez skutek uboczny zażywania - parę wydobywającą się z uszu.
Detale:

Po-zatruciowy
Zapobiega kłopotom żołądkowym, nudnościom i wymiotom, spowodowanym zatruciami pokarmowymi (nieświeża żywność, niejadalne grzyby, alkohol, eliksiry), zmniejszając znacząco skutki uboczne. Prosty w wykonaniu, ma postać płynu o mlecznej barwie i gorzkim, wapiennym smaku.
Detale:

Regenerujący
Wzmacnia i przyspiesza regenerację po zatruciach. Dodaje energii, usuwa skutki lekkiego odwodnienia, odżywia organizm, przywracając mu równowagę elektrolityczną. Ma postać ciemnego płynu o wyjątkowo ostrym smaku. Jednym z głównych składników jest papryczka Red Savina Habanero.
Detale:


Proste (11-20 pkt)
Czyszczący rany
Eliksir używany do sterylizacji ran, by nie wdarło się do organizmu żadne zakażenie. Podczas stosowania rana piecze i kuje, wydobywając charakterystyczny, lekko szarawy dym. Należy zachować środki ostrożności podczas stosowania na głębsze rany, by nie doszło do wzrostu ciśnienia i powstania dodatkowych uszkodzeń tkanek.
Progi: Poziom wczesnoszkolny przy min. 5pkt z uzdrawiania
Detale:

Łagodzący
Pozbywa się wysypki, zaczerwienienia oraz innych zmian skórnych, razem z wywołanym przez nie pieczeniem lub swędzeniem, łagodząc ogólne objawy podrażnienia. Działa też na siniaki, zmniejszając ich widoczność oraz przyspieszając regenerację tkanek. Niewłaściwe przygotowanie może pogorszyć stan skóry.
Detale:

Nopuerun
Najpopularniejszy eliksir antykoncepcyjny. Wiele czarownic pije go co tydzień w celu uniknięcia możliwości zajścia w ciążę. Jego skuteczność jest uwarunkowana od tego, czy został właściwie przyrządzony - jeżeli nie popełniono żadnych błędów, otrzymuje się stuprocentową gwarancję działania.
Progi: poziom wczesnoszkolny przy min. 5 pkt z uzdrawiania
Detale:

Spokoju
Eliksir, który uśmierza lęk i łagodzi niepokój. Stosowany jest zarówno zaradczo, w przypadku wystąpienia objawów paniki, jak również w ramach dopełnienia terapii. Im jest zażywany przez dłuższy czas, tym organizm bardziej się do niego przyzwyczaja, a nagłe odstawienie powoduje rozdrażnienie i niekiedy agresję - należy wówczas zmniejszać stopniowo dawkę, by tego uniknąć.
Detale:


Złożone (21-30 pkt)
Ciążowy
Umożliwia kobiecie stwierdzenie czy jest w ciąży. Aby z niego skorzystać, wystarczy dodać do niego próbkę swojego moczu. W przypadku ciąży zmieni on swoją barwę na malinową, a w przypadku jej braku przyjmie kolor niebieski. Inne zabarwienie może świadczyć o tym, że eliksir został niepoprawnie przygotowany lub wskazywać na ciężką chorobę układu rozrodczego.
Progi: Poziom prosty przy min. 5pkt z uzdrawiania
Detale:

Dictum
Eliksir detoksykujący. Oczyszcza organizm ze wszystkich toksyn i substancji narkotycznych, dostarcza w zamian elektrolitów i soli, które zostały utracone w procesie metabolicznym. Czasami stosowany jest również w przerwaniu ciągu alkoholowego. Efektem dawkowania eliksiru są nudności oraz bóle mięśni i głowy.
Progi: poziom prosty przy min. 5 pkt z uzdrawiania
Detale:

Hematografowy
Po dodaniu do tego eliksiru paru kropel krwi, można odczytać z niego jej skład. Jest to możliwe przez odpowiednią interpretację powstających w bezbarwnym płynie kolorowych smug. Samo sporządzenie eliksiru nie jest skomplikowane, jednak poprawne odczytanie składu krwi wymaga dużych umiejętności uzdrowicielskich (20 pkt z uzdrawiania).
Progi: poziom prosty przy min. 10 pkt z uzdrawiania
Detale:

Rozluźniający mięśnie
Szczególnie przydatny w momencie spazmatycznego ucisku i zastygnięcia mięśni, eliksir ten stosuje się doraźnie w przypadkach wymagających interwencji medycznej - czyli sytuacjach wyjątkowo intensywnych lub o trwaniu dłuższym niż standardowy skurcz. Efekty jego zażycia widać już w przedziale od pięciu do dziesięciu minut. Zawiera między innymi podstawowe substancje uzupełniające braki w pierwiastkach, które owe skurcze mogą powodować.  
Progi: poziom prosty przy min. 8 pkt z uzdrawiania
Detale:

Wiggenowy
Eliksir regenerujący zdrowie - nawet mała buteleczka po wypiciu bądź zastosowaniu kilku kropel w miejscu skaleczenia leczy ciężkie obrażenia. Bardzo często używany jest wspomagająco w celu przyspieszenia powrotu do pełni sił po intensywnych urazach. Nie jest w stanie uleczyć ran po działaniu czarnomagicznych zaklęć.
Progi: poziom prosty przy min. 10 pkt z uzdrawiania
Detale:


Zaawansowane (31-40 pkt)
Aceso
Zmodyfikowany eliksir wiggenowy, pozwala na odroczenie w czasie działania procesów zaleczających rany. Aceso pozostaje w organizmie przez określony czas (wynoszący 2-4 posty), zaleczając obrażenia lekkie w ciągu 1-2 postów, natomiast średnie - w zależności od typu - w ciągu 2-3 postów, wyłączając złamania i skręcenia. W przypadku obrażeń z kategorii ciężkich nie zaleczy w pełni ran, ale przyczyni się do ich stopniowego załagodzenia, zmniejszając krwawienie i potencjalny krwotok.
Przydatny podczas pojedynków, pozwalając na korzystanie ze zdolności regeneracyjnych eliksiru wiggenowego bez konieczności poświęcania chwili na jego zażycie - bądź co bądź - odraczając konieczność korzystania w pewnym stopniu z zaklęć uzdrawiających. Można stosować go na całkowicie zdrowe ciało.
Autor eliksiru: @Felinus Faolán Lowell
Progi: Poziom złożony przy min. 15 pkt z uzdrawiania
Detale:

Dente Crescere
Eliksir używany w celu wyhodowania nowego zęba w miejsce poprzedniego, który został uszkodzony bądź całkowicie usunięty. Proces regeneracji jest dość bolesny, a uwarzenie eliksiru jest dość pracochłonne.
Progi: Poziom złożony przy min. 10 pkt z uzdrawiania
Detale:

Melisomina
Eliksir o właściwościach silnie znieczulających, usuwających nawet silne trucizny z rany, do nakładania na skórę. Wypity wywołuje, poza utratą czucia, silne wymioty i halucynacje. W latach 50' w małych ilościach używany jako narkotyk, a teraz, kiedy hodowle ostrogonów są pod kontrolą i składniki stały się niezwykle drogie, używany głównie przez wysokiej klasy eliksirowarów bądź personel medyczny w szpitalach.
Detale:

Necessitudo
Dzięki temu eliksirowi można sprawdzić pokrewieństwo maksymalnie dwóch osób. Do uwarzonego eliksiru należy dodać po kolei po kropli krwi/jednego włosa - jeśli eliksir zmieni barwę na błękitny to potwierdzenie pokrewieństwa - jeśli na fiolet - pokrewieństwa brak, zaś jeśli na granatowy - istnieje pokrewieństwo, ale dalsze. Uwarzenie tego eliksiru jest czasochłonne i wymagające. Gotowy eliksir musi stać całą dobę w ochłodzonym miejscu i dopiero można przystąpić do sprawdzenia. Nie nadaje się do picia, jego spożycie niesie ze sobą konsekwencje zdrowotne (wizyta w szpitalu św. Munga).
Detale:

Przejrzystości
Łagodzi skutki doświadczania widzenia przyszłości przez jasnowidzów, działa tym silniej, im słabiej rozwinięty jest ten dar. Czarodziej, który go przyjmuje, jest w stanie o wiele lepiej poradzić sobie ze skutkami ubocznymi doświadczanych wizji, jego organizm jest w stanie więcej wytrzymać, a i sama wizja nie wywiera na zażywającego aż tak wielkiego wpływu. Nie ma on mocy neutralizowania działania daru jasnowidzenia, jednak ułatwia oswojenie się z nim.
Autor eliksiru: @Maximilian Brewer
Detale:

Szkiele-Wzro
Eliksir, który powoduje odrastanie utraconych kości i ich regenerację w przypadku powstania uszkodzeń. Sam proces nie jest przyjemny i przypomina uczucie wbicia wielu drzazg w miejsce działania magicznego specyfiku. Używany przede wszystkim przez magiczną służbę zdrowia.
Detale:

Tojadowy
Powoduje, że człowiek zarażony wilkołactwem, podczas pełni zachowuje świadomość i umysł ludzki. Taka osoba nie jest wówczas groźna dla otoczenia i panuje nad sobą, choć pierwotne instynkty nie znikają całkowicie. Wzbronione jest dodawanie do niego cukru, gdyż niszczy on działanie eliksiru. Podstawowym składnikiem jest tojad.
Progi: Poziom złożony przy min. 5 pkt z uzdrawiania
Detale:

Wczesnoporonny
Stosuje się go do spędzania płodu (do trzech miesięcy). Głównym składnikiem jest wrotycz zwyczajny, którego toksyny doprowadzają do przekrwienia narządów, co może spowodować poronienie. W zależności od przypadku proces może przebiegać albo całkowicie poprawnie, albo z wieloma komplikacjami.
Progi: Poziom złożony przy min. 8 pkt z uzdrawiania
Detale:


Specjalne (min. 41 pkt)


Dekokt Cierpiętnika
Czarny i gęsty eliksir warzony na bazie grzybów. Podawany jedynie zewnętrznie. Spowalnia rozwój klątwy wywołanej kontaktem z przedmiotem czarnomagicznym (nie działa na likantropię). Nie niweluje ani nie osłabia działania klątwy, a jedynie spowalnia jej rozrost.
Progi: Minimum 30 punktów z Eliksirów oraz 20 punktów z Uzdrawiania.
Detale:

Ferveret Sanguis
Jest antidotum na najbardziej niebezpieczny eliksir czarnomagiczny na świecie, Morsmorthis. Podany w nie dużym odstępie czasu od Morsmorthis, potrafi odwrócić wszystkie skutki uboczne. Należy go stosować tylko w określonej ilości, bo zbyt duża dawka antidotum, może spowodować skutek odwrotny od zamierzonego. Dopracowanie receptury tego eliksiru zajęło jego autorce kilka lat. Cała receptura jest znana tylko przez @"Beatrice L. O. O. Dear" i tylko po przekazaniu jej, ktoś jest w stanie przygotować antidotum.
Progi: Poziom zaawansowany przy 10 pkt z uzdrawiania  lub 10 pkt z czarnej magii
Detale:

Morphius
Uśmierza natychmiastowo nawet ogromny ból, działając bezpośrednio na obwodowy układ nerwowy. Silnie odurzający, posiadający wiele skutków ubocznych - powoduje między innymi senność i apatię, zaburzenia odbieranej rzeczywistości. Bardzo szybko również uzależnia, w związku z czym podawany jest tylko w przypadkach koniecznych, gdy inne środki nie wykazują żadnego działania. Odpowiednikiem mugolskim jest morfina.
Progi: Poziom zaawansowany przy 10 pkt z uzdrawiania
Detale:

Organi Prosthes
Eliksir, który potrafi zregenerować kończynę bez bazy tkankowej. Ma jednak bardzo duże ograniczenia, gdyż może być to wtedy jedynie proteza, która wygląda jak dana część ciała, wygląda jak ona, to nie działa w żadnym stopniu. Może więc pomóc na bóle fantomowe, bądź poprawić wygląd osoby. Powinno się go używać na niewielkich organach. Zastosowanie jej np. na ręce powodowałoby jedynie stworzenie dużego, bezwładnego mięśnia. Dodatkowo podczas stosowania występują mdłości i konieczność wymiotowania. Eliksir wytworzony i znany tylko @Huxley Williams.
Progi: Poziom zaawansowany przy 20 pkt z uzdrawiania
Detale:


Organi Sanentur
Regeneruje uszkodzone organy. Do sporządzenia tego eliksiru potrzeba ogromnej wiedzy o działaniu wielu substancji na organizm, a regeneracja może trwać nawet do kilku godzin, zależnie od organu i tego, co zostało dokładnie uszkodzone. Trudny do uwarzenia i bardzo łatwo o pomyłkę przy tym procesie, w związku z czym wymaga odpowiedniego doświadczenia.
Progi: Poziom zaawansowany przy 20 pkt z uzdrawiania
Detale:

Powrót do góry Go down


Sponsored content

Eliksiry - Eliksiry QzgSDG8








Eliksiry - Eliksiry Empty


PisanieEliksiry - Eliksiry Empty Re: Eliksiry  Eliksiry - Eliksiry Empty;

Powrót do góry Go down
 

Eliksiry

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: Eliksiry - Eliksiry MGJ6B65 :: 
wprowadzenie
 :: 
spisy fabularne
-