Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 Kuferki - kod i instrukcje

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Dexter Vanberg
Dexter Vanberg

Absolwent Gryffindoru
Wiek : 32
Czystość Krwi : 90%
Galeony : 2342
  Liczba postów : 1897
http://czarodzieje.my-rpg.com/t2680-dexter-vanberg#91111
http://czarodzieje.my-rpg.com/t2721-dexterkowe-lisciki
http://czarodzieje.my-rpg.com/t7160-dexter-vanberg#204285
Kuferki - kod i instrukcje  QzgSDG8




Administrator




Kuferki - kod i instrukcje  Empty


PisanieKuferki - kod i instrukcje  Empty Kuferki - kod i instrukcje   Kuferki - kod i instrukcje  EmptyNie 12 Sty - 12:46;



Kuferki

Każdy z graczy na forum przed utworzeniem karty postaci powinien założyć swój kuferek. Kuferki stanowią nie tylko pole na zebrany w fabule ekwipunek, ale służą też do tego, by określić, co nasz bohater potrafi lepiej - i co za tym idzie, powinno mu lepiej iść na organizowanych zajęciach. To także tu możesz wpisać, na co zezwalasz mistrzowi gry. Pamiętaj - niektóre pola wypełniasz dobrowolnie, ale na pewno łatwiej będzie Ci się grało, gdy wszystko tutaj określisz!

Czyli - kopiujesz kod do kuferka zawarty na dole strony, zakładasz temat opisany swoim imieniem i nazwiskiem, a następnie wypełniasz wszystko wedle poniższych instrukcji. Wraz z rozgrywką - temat edytujesz i uzupełniasz o zdobyte elementy. Jeszcze tylko link do swojego kuferka wrzucasz do profilu i... gotowe? Niezupełnie. Musisz jeszcze napisać swoją kartę postaci i poczekać na akceptację jednego z moderatorów. Powodzenia!
Po akceptacji karty moderator wstawi w Twój kuferek post zawierający stan początkowy punktów. Nie przejmuj się tym, to informacja dla nas.

Jeśli przywracasz ragę starszej postaci i twój kuferek wciąż posiada statystykę 'Numerologia', przepisz te punkty do 'Astronomia i Wróżbiarstwo'. Jednocześnie punkty z 'Zaklęć i OPCM' możesz rozłożyć na 'Zaklęcia i OPCM' oraz 'Czarną Magię'.



Umiejetnosci

Tabela oznaczona nazwą "Umiejętności" służy do określenia z jakich dziedzin magii twoja postać jest dobra; jest to nic innego, jak statystki postaci.
Każdy z graczy na początek dostaje:

Uczniowie poniżej 15 roku życia
Dostają na początek 10 punktów.

Uczniowie od 15 roku życia
Dostają na początek 20 punktów.

Studenci
Dostają na początek 25 punktów.

Dorosli:
Według poniższej rozpiski (dotyczy wyłącznie postaci z rangą dorosłego!)

Z ukończonymi studiami:
Do 21 roku zycia - 40 punktów
22 - 29 lat - 55 punktów
30 - 39 lat - 65 punktów
40 - 49 lat - 75 punktów
50 - xx lat - 85 punktów


Bez ukończonych studiów:
Do 21 roku zycia - 35 punktów
22 - 29 lat - 50 punktów
30 - 39 lat - 60 punktów
40 - 49 lat - 70 punktów
50 - xx lat - 80 punktów


Są to punkty do rozdzielenia między umiejętności zawarte w kodzie. Ma to na celu zlikwidowanie postaci przesadnie uzdolnionych - wszakże by powiedzieć, że ktoś jest z czegoś naprawdę dobry, musi mieć w owym zajęciu minimum 15 punktów (uczeń/student) - 30 punktów (dorosły). 0 punktów nie oznacza bycia beznadziejnym w danej dziedzinie, a jedynie posiadania wiedzy podstawowej. Możesz zainwestować wszystkie swe punkty w jeden przedmiot, a możesz je rozdzielić między wszystkie możliwe. Oczywiście punkty można zarabiać - poprzez uczestnictwo w organizowanych lekcjach i różnych eventach. Jeżeli twoja postać poprzez uczestnictwo w danym evencie zdobędzie punkty - dostanie w swym kuferku post ze specjalnym dyplomem, wówczas zdobyte punkty będziesz mógł dopisać do statystyk. W ten sposób będziemy rozwijać swych bohaterów z biegiem fabuły, a nie na początku gry określać, że są mistrzami z wszystkiego.
Rozdawane na początku punkty powinny współgrać z kartą postaci i opisanymi w niej mocnymi i słabymi stronami. W przypadku czarnej magii jest to warunek konieczny – wszelkie punkty przydzielone do tej dziedziny muszą mieć swoje fabularne uzasadnienie!
Chcemy też zaznaczyć, że punkty kuferkowe są kwestią umowną. Podczas gry inaczej traktujemy postacie dorosłe, które z założenia (nawet jeśli posiadają mniejszą ilość punktów) posiadają większą wiedzę od uczniów.
Wszyscy którzy mają 11 lub więcej punktów kuferkowych w Astronomii i Wróżbiarstwie, musi zaznaczyć, co jest dziedziną dominującą. Należy to zrobić zwyczajnie pogrubiając słowo Astronomia lub Wróżbiarstwo w swoim kuferku. Podczas korzystania z mechanik należy pamiętać, o posiadaniu w rzeczywistości o 10 punktów mniej z niepogrubionego przedmiotu. No co dzień nie trzeba używać tego na lekcjach czy eventach, chyba że wymaga tego MG bądź nauczyciel.




Ekwipunek

Całe wyposażenie postaci zdobyte w grze wpisujemy w pole "ekwipunek". Nie zapomnij więc dopisywać kolejnych przedmiotów, które dostajesz w fabule, oraz kasować te, które zużywasz lub tracisz. W ekwipunku możesz wpisać nie tylko przedmioty, ale i zdobyte lub uwarzone eliksiry, zebrane rośliny, czy zakupione słodycze. Koniecznie wpisz tam również różdżkę, którą wylosujesz na samym początku.
Posiadając własny, zakupiony przedmiot ze spisu, można dostać dodatkowe punkty do konkretnej statystyki, jeśli ten w dodatkowych informacjach ma wpisaną kuferkową wartość. Przypisane wartości podnoszące statystyki znajdziesz w spisach, w spoilerze "detale". Przedmiotów z bonusowymi punktami, możesz posiadać ile tylko zechcesz. Jednakże na jeden wątek możesz użyć maksymalnie dwóch rzeczy podnoszące statystki!
Brakuje Ci dwóch punktów z danej dziedziny do przerzutu kostek? Sprawdź, czy masz w kuferku przedmiot, który będziesz mógł użyć w poście, pisząc, że po prostu miałeś go ze sobą! Tym systemem punktów, których używać można w wątkach, jednocześnie zachęcamy do zakupów w sklepach.
Na początek możesz posiadać sowę, a także jedno dodatkowe zwierzę: kota, ropuchę, szczura, węża lub kruka. Jeśli chcesz mieć inne/jeszcze jedno, musisz je fabularnie kupić. Każde zwierzę należy wpisać do kuferka. (Jeśli nie chcesz sowy na start, możesz posiadać tylko jedno z wyżej wymienionych zwierzaków.)



Dane

Nasz Mistrz Gry musi wiedzieć, na co zezwala twoja postać. W kuferkach określamy dokładnie, jakie zmiany może nasz Mistrz wprowadzić. Jeśli wyrazisz na nie zgodę - w każdej chwili możesz oczekiwać chociażby listu z domu, w którym zostaniesz poinformowany o zmianie w sytuacji rodziny.
• Zgoda na niezapowiedzianą ingerencję MG w wątku to znak dla Mistrzów, że ich działania są przez Ciebie mile widziane. W tym przypadku brak zgody nie oznacza jednak, że nigdy nie pojawi się ingerencja z Twoim udziałem – Mistrz Gry ma prawo uznać, że ingerencja jest konieczna. Jeśli jednak grasz zgodnie z regulaminem, nie uprawiasz czarnej magii, mającej wpływ na otoczenie i nie łamiesz prawa ani regulaminu, możesz być spokojny. Jeśli nie chcesz, by Twoja postać pojawiła się w psidwaku, w tym miejscu możesz nie wyrazić na to zgody.
• Wyrażając zgodę na zabicie postaci, zgadzasz się, by w przypadku ataku, na który twoja postać nie odpowie, ani nie będzie próbowała się bronić, możesz zostać zabity. Spokojnie, nikt nie zabije jej od razu, zawsze masz możliwość obrony - wszystko zależy od tego, czy jakkolwiek zareagujesz.
Ranienie postaci - to nic innego, jak drobne uszkodzenia typu zadrapania, krótkie choroby, obicie, drobne złamania. Zaś ciężkie ranienie to poważne uszkodzenia, które wymagać będą dłuższej rekonwalescencji w skrzydle szpitalnym. W tym głębokie rozcięcia, także takie pozostawiające blizny.
• Zgadzając się na zabicie rodziców możesz w każdej chwili spodziewać się listu z domu, w którym dowiesz się, że przykładowo dzikie stworzenie zaatakowało twoją matkę, która tego nie przeżyła.
• Zmiany w sytuacji rodziny to zaś zgoda na nie tylko choroby rodziców, ich ewentualne rozwody, ale i utratę majątku. Oczywiście nie licząc zabijania członków rodziny, gdyż na to jest punkt powyższy.
Jeżeli twoja rodzina liczy więcej, niż jednego członka, musisz liczyć się z tym, że gdy którykolwiek z twoich najbliższych zgodzi się na ingerencję w sytuację rodziny, skutki dosięgną również i ciebie.
Nie musisz się zgadzać na żadną z powyższych opcji, jak i możesz aprobować jedynie jedną z nich. Wszystko zależy od Ciebie.

W Danych znajdziemy także informacje o twoim patronusie, boginie, zapachu amortencji, czy największym sekrecie, który może odkryć tylko veritaserum. Jest to pole dobrowolne - jeśli nie chcesz uzupełniać tych informacji to nie musisz, chociaż mocno do tego zachęcamy; jeśli nie masz też pomysłu co mogłoby się tam znaleźć, możesz uzupełnić je w miarę rozwijania postaci na fabule.



Zdolności

Po eventach, które uczą czegoś nasze postacie, moderatorzy będą informować w waszych tematach, iż zdobyliście nową zdolność (np. pieczenie czekoladowych żab czy teleportacja), którą będziecie mogli dopisać w dziale ze zdolnościami. Tego typu zdolności są przyznawane jednorazowo i nie trzeba na nie zbierać punktów, raz potrafisz i już nie musisz tego szkolić. W tym miejscu mogą także widnieć informacje o podjętych przez was kursach zawodowych.

Zachęcamy nie tylko do rozwijania punktowanych umiejętności, ale i do zbierania wyjątkowych zdolności poprzez uczestnictwo w eventach!



Kod kuferka

Kod:
<center><div class="kftlo"><br><div class="kfimie">wpisz imie i nazwisko</div>
<div class="kf1">★ Zaklęcia i OPCM - 0pkt
★ ONMS - 0pkt
★ Zielarstwo - 0pkt
★ Eliksiry - 0pkt
★ Działalność artystyczna - 0 pkt
★ Magiczne gotowanie - 0pkt
★ Gry miotlarskie - 0pkt
★ Historia magii i runy - 0pkt
★ Astronomia i wróżbiarstwo - 0pkt
★ Transmutacja - 0pkt
★ Uzdrawianie - 0pkt
★ Czarna Magia - 0pkt
</div><br>
<div class="kf2">
♟ różdżka - wpisz wylosowaną różdżkę
♟ wpisz zdobyty w grze przedmiot (+0 wpisz dodatkowe punkty za przypisaną statystykę, lub skasuj nawias)
</div><br>
<div class="kf3">
[center][size=12]WYRAŻANIE ZGODY:[/size][/center]
[b]• Ingerencja w wątek:[/b] nie / tak
[b]• Zabicie postaci:[/b] nie / tak
[b]• Ciężkie ranienie postaci:[/b] nie / tak
[b]• Lekkie ranienie postaci:[/b] nie / tak
[b]• Zabicie rodziców:[/b] nie / tak
[b]• Zmiany w sytuacji rodziny:[/b] nie / tak

[hide][center][size=12]CIEKAWOSTKI:[/size][/center]
[b]• PATRONUS:[/b] wpisz
[b]• BOGIN:[/b] wpisz
[b]• AMORTENCJA:[/b] wpisz
[b]• VERITASERUM:[/b] wpisz
[/hide]
</div><br><br><div class="kf4">✓ opanowana zdolność
</div></center><link type="text/css" rel="stylesheet" href="http://fonts.googleapis.com/css?family=Euphoria+Script" />






Półka dla dorosłych


Jeśli twoja postać jest już absolwentem szkoły magii, możesz w kuferku doczepić jej dodatkową półkę. Służy ona do wypisywania wyjątkowych osiągnięć zdobytych w czasie jej życia.
W dziale Osiągnięcia Szkolne wpisywane będą wyróżnienia takie jak bycie prefektem, kapitanem drużyny, czy też uczestnictwo w jednym z międzyszkolnych projektów. Możesz od razu wpisać którykolwiek z tych tytułów, jeśli realnie spełniałeś na forum taką funkcję. Jeśli jednak są to twoje założenia dotyczące postaci i tego, iż daną funkcję mogła ona sprawować za czasów szkolnych - pierw uzgodnij to z dowolnym moderatorem. Jeśli twój bohater odbywał na forum takie testy jak owutemy, czy inne mające znaczenie dla jego przyszłości - również na podstawie otrzymanego na pocztę postaci świadectwa, możesz wypisać swe stopnie.
Osiągnięcia Zawodowe służą do wypisywania przebytych przez postać staży i kursów, a także dawnych posad. Aby wpisać dowolny z nich, pierw należy go rozegrać (w retrospekcjach, bądź w czasie obecnym), po czym zameldować o tym w tym temacie. Dzięki temu moderator w temacie z waszym kuferkiem wklei wam dyplom ukończenia - a wy będziecie mogli ów kurs dopisać do osiągnięć. Półka ta jednocześnie służy do umieszczania ścieżki zawodowej naszego bohatera. Jeśli twoja postać pracowała w innym miejscu wcześniej (pamiętaj, że tam musiała spełniać warunki ze spisu posad), możesz samemu to tam dopisać.

Dodatkowa półka skierowana jest do absolwentów, jednakże, jeśli ktoś ucząc się, ma ochotę ją posiadać w swym kuferku - nic nie stoi na przeszkodzie.

Aby ją umieścić, należy skopiować poniżej zamieszczony kod. Następnie edytować temat ze swoim kuferkiem i bez żadnych odstępów, bez enterów, wkleić ją na samym końcu podstawowego kodu. Kategorie zamieszczone w kodzie są PRZYKŁADOWE, co za tym idzie, jeżeli nie zamierzasz wypełniać np. pola na oceny, możesz go skasować ze swojego kodu, aby nie wisiał pusty. W razie problemów - pisz do moderatorów!

Kod:
<center><div class="kfosog"><br>
<div class="kfos1"><kf>Sprawowane funkcje:</kf>
• wpisz

<kf>Stopnie z OWUT'emów:</kf>
• wpisz

<kf>Inne:</kf>
• wpisz
</div><div class="kfos2"> <kf>Przebyty staż: </kf>wpisz

<kf>Zdane kursy:</kf>
• wpisz

<kf>Ścieżka kariery:</kf>
• wpisz

<kf>Inne:</kf>
• wpisz
</div></div></center>





wpisz imie i nazwisko

★ Zaklęcia i OPCM - 0pkt
★ ONMS - 0pkt
★ Zielarstwo - 0pkt
★ Eliksiry - 0pkt
★ Działalność artystyczna - 0 pkt
★ Magiczne gotowanie - 0pkt
★ Gry miotlarskie - 0pkt
★ Historia magii i runy - 0pkt
★ Astronomia i wróżbiarstwo - 0pkt
★ Transmutacja - 0pkt
★ Uzdrawianie - 0pkt
★ Czarna Magia - 0pkt



♟ różdżka - wpisz wylosowaną różdżkę
♟ wpisz zdobyty w grze przedmiot (+0 wpisz dodatkowe punkty za przypisaną statystykę, lub skasuj nawias)



WYRAŻANIE ZGODY:
• Ingerencja w wątek: nie / tak
• Zabicie postaci: nie / tak
• Ciężkie ranienie postaci: nie / tak
• Lekkie ranienie postaci: nie / tak
• Zabicie rodziców: nie / tak
• Zmiany w sytuacji rodziny: nie / tak




✓ opanowana zdolność


Ostatnio zmieniony przez Dexter Vanberg dnia Pią 21 Mar - 19:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
 

Kuferki - kod i instrukcje

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: Kuferki - kod i instrukcje  QCuY7ok :: 
rozwoj postaci
 :: 
kuferki
 :: 
Nowe kuferki
-