Każdy nowy użytkownik ma obowiązek założyć nowy temat opatrzony swoim imieniem i nazwiskiem, po czym skopiować od niego poniższą kartę postaci, oraz dokładnie ją uzupełnić. Nie należy zmieniać domyślnych czcionek wzoru karty bez konkretnego celu tego zabiegu. Jeśli karta jest gotowa do sprawdzenia, daj nam znać pisząc pod spodem kolejnego posta. Pamiętaj, że wstawienie karty w budowie nie jest jednoznaczne z rezerwacją wizerunku! „Podbicie” gotowej karty do akceptacji jest równoznaczne z dokonaniem standardowej rezerwacji na wizerunek.
Po poprawieniu karty postaci koniecznie poinformuj o tym osobę sprawdzającą nowym postem pod kartą. Równocześnie z kartą, należy założy kuferek
(przeczytaj szczegóły), w którym określasz umiejętności swojej postaci w różnych dziedzinach. Osoba sprawdzająca kartę skontroluje czy punkty zostały rozdzielone z opisem w karcie.
Ważne wskazówki
• W przypadku wyjątkowo krótkiej KP, należy liczyć się z prośbą moderatora o rozwinięcie jej, by można było w pełni zrozumieć koncept postaci. Podobnie podchodzimy do wyjątkowo długich KP, które moderator może zachęcić do skrócenia - prosimy o opisywanie tych istotnych sytuacji, niekoniecznie biografii każdego najdrobniejszego etapu życia postaci. Im dłuższa KP, tym dłuższy może być proces jej sprawdzania.
• Bycie tubylcem też jest fajne. Jeśli nie tworzysz Przyjezdnego (czyli postaci z oficjalnej wymiany, które czasem organizuje Hogwart), zachęcamy do robienia postaci pochodzących z Wielkiej Brytanii.
•Robiąc postać o czystości krwi 75% i więcej, karta powinna być pełna magii (szczególnie w historii) i dopracowana. Poniżej znajdziesz wskazówki co uwzględnij w karcie postaci czystokrwistej.
• Charakter jest ważny, ponieważ na jego podstawie przydzielimy cię do domu. W tym punkcie opisujesz też umiejętności. Pamiętaj, że nikt nie jest dobry we wszystkim! To, co napisałeś w karcie musisz zobrazować w kuferku, rozdzielając punkty do odpowiednich dziedzin.
• Przypominamy, że do Slytherinu trafiają jedynie postacie półkrwi lub czystszej.
• Historia ma dotyczyć twojej postaci. Niespecjalne interesuje nas jak poznali się rodzice, ale wspomnij o przeszłości swoich przodków, jeśli ma to duży wpływ na postać. Szkoły magii są na całym świecie, dlatego pamiętaj, że pochodząc np. z Meksyku nie można ot tak pójść do Hogwartu. Musisz to odpowiednio wytłumaczyć. Nie przydzielaj jednak sam siebie do domu, ponieważ zrobi to administracja i nie zawsze będzie się to pokrywać z twoimi wyobrażeniami. Jeśli bardzo nie będzie ci pasował dom do którego zostałeś przydzielony - napisz do administracji! Przy odpowiednim uargumentowaniu wszystko da się załatwić.
• Rodzina to miejsce na opis twoich krewnych. Napisz o stosunkach postaci z nimi, czym się zajmują i jaką mają czystość krwi. Nie interesują nas raczej odległe ciotki, o ile nie miały wpływu na twoją postać.
Roczniki w poszczególnych klasach
W
tym temacie znajduje się spis wszystkich aktywnych obecnie uczniów i studentów Hogwartu - może się on okazać pomocny przy wyborze klasy oraz szukaniu relacji z innymi graczami.
UWAGA! Podane klasy dotyczą roku szkolnego 2024/2025.2013 = 1 klasa 2012 = 2 klasa 2011 = 3 klasa 2010 = 4 klasa 2009 = 5 klasa 2008 = 6 klasa 2007 = 7 klasa
| 2006 = I studencki 2005 = II studencki 2004 = III studencki |
Wybór czystości krwi
Aby ujednolicić nazewnictwo, przy czystości krwi używamy %. Ponieważ liczba kombinacji może być niezliczona, prezentujemy dostępne opcje i ich znaczenia.
100% Oznacza, że postać urodziła się w rodzinie przestrzegającej zasad czystej krwi i nigdy nie posiadała członka, który zmieszałby krew z mugolami (ewentualnie mogli oni zostać wydziedziczeni).
90% Są to bardzo zbliżone rodziny do powyższych, jednak zdarzało się, że ich członkowie łączyli się z mugolami.
75% Wynik połączenie czarodzieja 100% i 50%, bądź 75% i 75%.
50% Przy takiej czystości możliwe są 2 opcje: Jeden z rodziców jest czarodziejem czystej krwi (100%) a drugi to mugol (lub mugolak). Druga opcja, to kiedy obydwoje rodzice są półkrwi (50%).
25% Wynik połączenia czarodzieja 50% i 0% albo 50% i mugola.
10% Są to postacie, które pochodzą z prawie-mugolskich rodzin, jednak w niedalekiej przeszłości miały czarodziei w rodzinie. Najczęstszy przypadek to kiedy jedno albo obydwoje z rodziców są mugolakami (0%).
0% Oznacza mugolaka (potocznie mówiąc szlamę), czyli czarodzieja, który urodził się w mugolskiej rodzinie, a żadne z jego rodziców nie było czarodziejem.
W większości przypadków krew obliczana jest poprzez zaokrąglanie. Najłatwiej obliczyć to dodając czystość krwi obojga rodziców, a następnie dzieląc ją przed dwa, wynik zaokrąglając. Zachęcamy jednak do nie wdawania się w rachunki i przesadne kombinowanie, najłatwiej jest skorzystać z rozpiski powyżej!
Mugol = człowiek niemagiczny, niemający pojęcia o magii; obecnie nie ma możliwości tworzenia ich na forum Mugolak = tzw szlama, czarodziej, który urodził się w rodzinie mugoli. Prawdopodobnie w dalekiej przeszłości miał przodka, czarodzieja, którego gen postanowił się uaktywnić.
Tworząc charłaka należy pamiętać, że jest to osoba urodzona w magicznej rodzinie ale nie posiadająca umiejętności magicznych. Magiczna rodzina oznacza taką, gdzie owy charłak będzie posiadać status krwi 75% lub wyższy.
Czysta krew
Karty postaci, które mają czystą krew, sprawdzane są ostrzej pod względem zawartości magii. Ograniczenia takowe wprowadzone są ze względu na to, iż rodów mogących się poszczycić czystą krwią było niewiele, dodatkowo nie znali oni mugolskiego świata, o czym często zapominają nasi gracze. Przed stworzeniem postaci z pilnującej % krwi rodziny, zapraszamy do sprawdzenia naszych forumowych
rodów.
• Karta postaci czystokrwistej musi być mocno dopracowana i poprawnie napisana.
• Postać nie powinna jakkolwiek znać mugolskiego świata. Wynalazki takie jak komputer, lodówki, odtwarzacze muzyczne, czy nawet książki mugolskich autorów, nie powinny być dla czystokrwistej postaci jakkolwiek znane. Wyjątkiem są wyłącznie bohaterowie, którzy mimo swej krwi bardzo dużo przebywali w otoczeniu mugoli. Dodatkowo czystokrwiste postacie przeważnie mieszkały z dala od mugoli, należy o tym pamiętać w kartach.
• Wychowankowie domu Slytherina, szczególnie o stuprocentowej czystości krwi pałali niechęcią do mugoli, było to także pielęgnowane wśród rówieśników. Ich znajomość mugolskiego świata (szczególnie, jeśli rodzice postaci również pochodzili z tego domu) powinna być minimalna.
• Postacie czystokrwiste znacznie lepiej powinny znać kulturę i
twórców magicznych niż mugolskich. To samo tyczy się przypadków, gdy bohater sięga po używki - powinien wyłącznie po te o
magicznym pochodzeniu.
Większość tych punktów powinna być również brana pod uwagę w przypadku osób o 90% czy 75% czystej krwi.
Obcokrajowcy
W związku z mugolskim Brexitem obcokrajowcy nie są już tak mile widziani na Wyspach Brytyjskich. Hogwart zmniejszył ilość wymian międzyszkolnych, a dyrekcja coraz mniej chętnie przyjmuje na studia osoby, które ukończyły inne szkoły. Rodzice młodych czarodziejów również nie mogą już tak łatwo przyjeżdżać na Wyspy w poszukiwaniu pracy.
W związku z powyższą sytuacją, karty postaci zza granicy są sprawdzane bardziej restrykcyjnie, zwłaszcza pod kątem zgodności z poniższymi zasadami.
• Przyjazd postaci na Wyspy nie powinien wiązać się z migracją zarobkową rodziców; nie powinien być też kaprysem samej postaci. Dobrym uzasadnieniem nauki w Hogwarcie są wymiany międzyszkolne z poprzednich lat, które znajdziesz w
kalendarium.
• Karta postaci obcokrajowca powinna dobrze obrazować jego pochodzenie. Zagraniczne imię i nazwisko czy specyficzny wygląd nie jest wystarczający. Poświęć czas zapoznaniu się z kulturą danego kraju i postaraj się, by historia twojego bohatera była klimatyczna. Do dyspozycji masz
opisy szkół, cały internet i własną wyobraźnię.
• Postaraj się jak najstaranniej napisać kartę - powinna być dopracowana i poprawna pod względem języka i ortografii. Pamiętaj, że moderatorzy będą zwracać na to większą uwagę.
• Jeśli możesz - uwzględnij w swojej karcie postaci to, jaki wpływ wywarł Brexit na jej życie na Wyspach. Mimo że Hogwart zawsze był przyjazną szkołą dla obcokrajowców, los pisze różne scenariusze i nie wszystko musi być proste i przyjemne!
Wzór karty
- Kod:
<center> <div class="kpcz2">
<tytuly1x>Imie Nazwisko</tytuly1x>
<div class="kpcz5"><div class="kpcz4" style="background-image: url(TU WPISZ LINK DO OBRAZKA (480x260), NIE KASUJĄC NAWIASÓW);"></div></div><div class="kpcz6">
<pole1>DATA URODZENIA</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>CZYSTOŚĆ KRWI</pole1> Wybierz jedno - 0% 10% 25% 50% 75% 90% 100%
<pole1>MIEJSCE URODZENIA</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>MIEJSCE ZAMIESZKANIA</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>W HOGWARCIE JEST OD KLASY</pole1>Tutaj wpisz
<pole1>OBECNIE JEST NA ROKU</pole1> Wybierz odpowiednie - I - VII/ I - III studencki
<pole1>WYMARZONY DOM</pole1> Wybierz jedno: Ravenclaw/Hufflepuff/Slytherin/Gryffindor
<pole1>WYBRANY WIZERUNEK</pole1>Tutaj wpisz
</div>
<div class="czesckp"><tytuly>Wyglad</tytuly>
<pole1>WZROST</pole1> Tutaj wpisz w centymetrach
<pole1>BUDOWA CIAŁA</pole1> Tutaj wpisz wagę bądź jaką ma figure
<pole1>KOLOR OCZU</pole1> Tutaj wpisz
<pole1>KOLOR WŁOSÓW</pole1> Tutaj wpisz
<pole1>ZNAKI SZCZEGÓLNE</pole1> Tutaj wpisz
<pole1>PREFEROWANE UBRANIA</pole1> Tutaj wpisz opis ubrań
<tytuly>Charakter</tytuly>
[justify]<kptext>
Tutaj wpisz opis charakteru.
</kptext>[/justify]<tytuly>Historia</tytuly>
[justify]<kptext>
Tutaj wpisz opis historii.
</kptext>[/justify]<tytuly>Rodzina</tytuly>
[left]<kptext>
★ Tutaj wpisz członka rodziny wraz z krótkim opisem
★ Tutaj wpisz członka rodziny wraz z krótkim opisem
</kptext>[/left]<tytuly>Ciekawostki</tytuly>
[left]<kptext>
★ Wpisz ciekawostkę
★ Wpisz ciekawostkę
★ Wpisz ciekawostkę
</kptext>[/left]</div></div></center>