Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 Fabularne Genetyki - Poradnik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Nessa M. Lanceley
Nessa M. Lanceley

Nauczyciel
Wiek : 25
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 159
Dodatkowo : animag, magia bezróżdżkowa
Galeony : 916
  Liczba postów : 3856
https://www.czarodzieje.org/t15974-nessa-m-lanceley
https://www.czarodzieje.org/t15976-freya-i-korespondencja-dla-panny-lanceley#434018
https://www.czarodzieje.org/t15975-nessa-m-lanceley#433995
genetyki - Fabularne Genetyki - Poradnik  QzgSDG8




Gracz




genetyki - Fabularne Genetyki - Poradnik  Empty


Pisaniegenetyki - Fabularne Genetyki - Poradnik  Empty Fabularne Genetyki - Poradnik   genetyki - Fabularne Genetyki - Poradnik  EmptyPon Maj 04 2020, 18:23;




PORADNIK ZDOBYWANIA GENETYKI FABULARNIE


Należy pamiętać, że każde podanie jest rozpatrywane indywidualnie i brak miejsca nie oznacza braku możliwości uzyskania umiejętności magicznych z listy tych dostępnych na drodze fabularnej. Przedstawione poniżej kryteria są minimalne, mają mniej więcej przedstawić nasze oczekiwania, zachęcić do kreatywności i ciekawych metod nauki. Nie można rozpocząć nauki wcześniej, niż po przekroczeniu minimalnego progu punktowego — z czego 10 punktów musi być zdobytych drogą fabularną (lekcje, samodzielne nauki itp.).
Pamiętajcie, że nie zdobędziecie umiejętności w miesiąc — nawet jeśli rozegracie wszystkie minimalne wymagania, zależy nam na przełożeniu to odpowiednio na czas rzeczywisty. Minimum zdobywania genetyki w czasie realnym z pomocą nauczyciela to od 3 do 5 miesięcy w zależności od predyspozycji postaci, a przy samodzielnej nauce od 4 do 7 miesięcy. Magia bezróżdzkowa to minimum pół roku aktywnej gry z nauczycielem lub rok czasu, gdy opanowujemy ją samodzielnie.  


Animagia

Odłam transmutacji, który polega na przekształceniu własnego ciała bez użycia różdżki w zwierzęcy odpowiednik, zgodny z naszym charakterem i zwierzęcym opiekunem. Aby rozpocząć zdobywanie fabularne należy mieć 25 punktów Transmutacji oraz rangę minimum studenta. Polecamy założyć sobie nowy temat, by na bieżąco zapisywać swoje postępy, bądź stworzyć do tego post w dzienniku. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie, a więc brak miejsca wcale nie oznacza braku możliwości uzyskania umiejętności - cenimy kreatywność! Należy pamiętać, że próba zmiany w zwierzę jest wymagająca i niebezpieczna, ważne jest przestrzeganie odpowiednich rytuałów oraz wiedza. Czarodziej nie wie do samej próby, jaką formę przybierze, a podejście do próby zbyt wcześnie zwykle kończy się śmiercią lub nieodwracalnymi zmianami ciała. Jeśli moderator sprawdzający Twoje postępy uzna, że potrzebujesz więcej nauki, ma on prawo poprosić Cię o kilka dodatkowych postów. Kiedy uważasz, że wystarczająco się nauczyłeś możesz zgłosić się do odpowiedzialnego moderatora za genetyki bądź w razie jego nieobecności innego dowolnego moderatora na forum.

Fabularne wytyczne:
• należy rozegrać wątek lub retrospekcję (min.6 postów na osobę), gdzie wytłumaczy nasze zainteresowanie nauką animagi - jak się o niej dowiedziałeś? Co sprawiło, że chcesz spróbować? Czy faktycznie masz potencjał i jesteś dobry z kontrolowania magii oraz transmutacji?;
• napisać min. 2 posty (min. 3 tysiące znaków ze spacjami) opisujący pomysł, przygotowanie się do procesu nauki - zapoznanie z przepisem na eliksir, zapisaniem potrzebnych składników oraz wspomnieć o ogólnych zasadach, które dotyczą całego rytuału;
• jeśli uczymy się z pomocą gracza posiadającego tę umiejętność lub z pomocą Mistrza gry/Czarodziejskiej Duszy, należy rozpisać wątek (min. 6 postów), gdzie dowiadujemy się o jego umiejętności oraz prosimy o pomoc w jej opanowaniu przez nas;
• rozegrać min. 3 wątki (po 6 postów na osobę) w których spędzamy czas na nauce lub ćwiczeniach  z osobą, która już ma opanowaną tą umiejętność; jeśli na forum jest takich deficyt można zastąpić to osobą, która ma wysoki próg nauki transmutacji; polecamy tu wybranie sobie mentora, osoby, która będzie nami kierować podczas nauki lub poprosić o pomoc Mistrza gry/użytkownika z Czarodziejowej Duszy;
• rozegrać 2 posty (min. 3 tysiące znaków), gdzie ćwiczymy zaklęcia warte 30 punktów, jakie można znaleźć w zaawansowanych księgach do transmutacji, a także 1 post (3 tysiące znaków) lub wątek (6 postów na osobę) - można prosić o pomoc - z uwarzeniem eliksiru;
• rozegranie wypicia eliksiru oraz rzucenie inkantacji, ważne jest pamiętanie o burzy z piorunami za oknem. Należy opisać uczucia towarzyszące zmianie formy oraz pierwsze wrażenia z przebywania w postaci zwierzęcej;
• należy minimum 10 razy wspomnieć o żuciu listka młodej mandragory - bez przerwy od pełni do pełni przez 30 dni, a następnie zamknięcie go w szklanej fiolce i zamknięcie go w zacienionym miejscu. Stanowi od podstawę - esencję - do eliksiru animagicznego;
• im więcej punktów w statystykę transmutacji  tym szybciej odniesiemy sukces. Warto również ćwiczyć eliksiry i zaklęcia;
• po udanej przemianie trzeba pamiętać o treningach szybkiej zmiany, która z początku idzie dość mozolnie oraz o przyzwyczajaniu się do zwierzęcej formy. Zmiany zmysłów i postrzegania skutkują częstym bólem głowy, a przy zbyt intensywnym korzystaniu z umiejętności w pierwszych miesiącach, również omdleniami.
• Napisz w temacie, dlaczego przemieniasz się akurat w to zwierzę i z jakiego powodu do Ciebie pasuje.

Zgłoś cały proces w odpowiednim temacie - wklejając odnośniki oraz podbijając go do sprawdzenia, gdy skończysz



Hipnoza

Zdobywanie hipnozy fabularne wymaga szczegółowego rozpisania w jaki sposób jej się uczymy, skąd się dowiedzieliśmy itp. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Polecamy założyć sobie nowy temat, by na bieżąco zapisywać swoje postępy, bądź stworzyć do tego post w dzienniku. Aby rozpocząć umiejętność hipnozy potrzebujesz co najmniej 25 punktów kuferkowych rozdysponowanych w czarną magię. Musisz wykonać jak najwięcej z poniżej wymienionych rzeczy. Jeśli moderator sprawdzający Twoje postępy uzna, że potrzebujesz więcej nauki, ma on prawo poprosić Cię o kilka dodatkowych postów. Kiedy uważasz, że wystarczająco się nauczyłeś możesz zgłosić się do odpowiedzialnego moderatora za genetyki bądź w razie jego nieobecności innego dowolnego moderatora na forum. Doceniamy wszelką kreatywność!

Fabularne wytyczne:
• napisać min. 3 posty (min. 3 tysiące znaków ze spacjami) opisujący pomysł, przygotowanie się do procesu tworzenia, czytanie książek etc.;
• napisać wątek lub retrospekcję (min. 6 postów na osobę), gdzie po raz pierwszy zetknęliśmy się z hipnozą;
• rozegrać min. 3 wątki (po 6 postów na osobę) w których spędzamy czas na nauce bądź treningach z osobą, która już ma opanowaną tą umiejętność; jeśli na forum jest takich deficyt można zastąpić to osobą, która ma wysoki próg nauki czarnej magii; polecamy tu wybranie sobie mentora, osoby, która będzie nami kierować podczas nauki - może nam w tym pomóc Mistrz Gry lub użytkownik z Czarodziejowej Duszy;
• swoje wyniki porównać z jeszcze jedną osobą biegłą w czarnej magii, bądź hipnozie;
• rozegrać min. 2 próby (w dowolnych wątkach (min. 6 postów), za zgodą drugiej osoby, bądź bez) podczas których próbujemy hipnozę;
• ćwicz swoje skupienie w jak największej ilości zwykłych wątków; wystarczy o tym wspomnieć (min/10 razy);
• warto robić samonauki innych przedmiotów (np. zaklęć czy historia magii). by pogłębić wiedzę o hipnozie.

Zgłoś cały proces w odpowiednim temacie - wklejając odnośniki oraz podbijając go do sprawdzenia, gdy skończysz



Leglimencja

Jedna z trudniejszych umiejętności magicznych, którą mamy możliwość uzyskania poprzez podanie fabularne, Aby móc przystąpić do procesu nauki, należy posiadać rangę studenta oraz wymagane jest posiadanie 25 punktów w OPCM lub 15 punktów w OPCM i 10 w CM. Polecamy założyć sobie nowy temat, by na bieżąco zapisywać swoje postępy, bądź stworzyć do tego post w dzienniku. Każda genetyka jest rozpatrywana indywidualnie, a brak miejsca wcale nie oznacza braku możliwości uzyskania umiejętności - cenimy kreatywność! Należy pamiętać, że nauka penetrowania ludzkiego umysłu jest czasochłonna, wymagająca wielu godzin praktyki i odpowiedniej pewności siebie, wynikającej z pełnej świadomości tego, co chcemy osiągnąć. Jeśli moderator sprawdzający Twoje postępy uzna, że potrzebujesz więcej nauki, ma on prawo poprosić Cię o kilka dodatkowych postów. Kiedy uważasz, że wystarczająco się nauczyłeś możesz zgłosić się do odpowiedzialnego moderatora za genetyki bądź w razie jego nieobecności innego dowolnego moderatora na forum.

Fabularne wytyczne:
• napisać min. 3 posty (min. 3 tysiące znaków ze spacjami) opisujący pomysł, przygotowanie się do procesu nauki, czytanie książek etc.;
• napisać wątek lub retrospekcję (min. 6 postów na osobę), gdzie po raz pierwszy zetknęliśmy się z leglimencją oraz w przypadku posiadania aktywnego nauczyciela  jeden, gdzie poznajemy/dowiadujemy się o nim i jego umiejętnościach;
• rozegrać min. 3 wątki (po 6 postów na osobę) w których spędzamy czas na nauce bądź treningach z osobą, która już ma opanowaną tą umiejętność; jeśli na forum jest takich deficyt można zastąpić to osobą, która ma wysoki próg nauki czarnej magii; polecamy tu wybranie sobie mentora, osoby, która będzie nami kierować podczas nauki - może nam w tym pomóc Mistrz Gry lub użytkownik z Czarodziejowej Duszy;
• rozegrać 1 wątek lub napisać 3 posty (3 tysiące znaków jeden), gdzie próby kończą się niepowodzeniem poprzez zbyt słabą koncentrację lub za małą pewność siebie oraz 1 post, gdzie nasza postać uświadamia sobie, jak daleko będzie mogła sięgnąć do prywatnego życia innych i jakie ma do tego podejście - czy będzie chciała to wykorzystywać nagminnie, czy ma inny cel w nauce tej umiejętności (min. 3 tysiące znaków)i;
• rozegrać min. 2 próby (w dowolnych wątkach, za zgodą drugiej osoby, bądź bez) podczas których próbujemy użyć Legilimencji;
• ćwicz swoje skupienie w jak największej ilości zwykłych wątków; wystarczy o tym wspomnieć (min. 10 razy);
• warto robić samonauki innych przedmiotów (np. zaklęć czy historia magii). by pogłębić wiedzę o leglimencji.

Zgłoś cały proces w odpowiednim temacie - wklejając odnośniki oraz podbijając go do sprawdzenia, gdy skończysz.



Magia Bezróżdżkowa

Najtrudniejsza umiejętność magiczna, wymagająca perfekcyjnej kontroli chaosu bez użycia transmutatora. Aby rozpocząć zdobywanie fabularne umiejętności, należy mieć 30 punktów zaklęć oraz minimum rangę studenta, będącego na drugiej połowie X roku (3 rok studencki).  Polecamy założyć sobie nowy temat, by na bieżąco zapisywać swoje postępy, bądź stworzyć do tego post w dzienniku. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie, a więc brak miejsca wcale nie oznacza braku możliwości uzyskania umiejętności - cenimy kreatywność! Nauka perfekcyjnego rzucania zaklęć za pomocą dłoni zajmuje wiele lat, a i tak tylko maleńki procent jest w stanie dojść do efektów porównywalnych z użyciem różdżki. Wymaga ona ciągłego doskonalenia i ciężkiej, sumiennej pracy. Jeśli moderator sprawdzający Twoje postępy uzna, że potrzebujesz więcej nauki, ma on prawo poprosić Cię o kilka dodatkowych postów. Kiedy uważasz, że wystarczająco się nauczyłeś możesz zgłosić się do odpowiedzialnego moderatora za genetyki bądź w razie jego nieobecności innego dowolnego moderatora na forum.

Fabularne wytyczne:
• należy rozegrać wątek lub retrospekcję (min. 6 postów na osobę), gdzie wytłumaczy nasze zainteresowanie nauką magii bezróżdkowej - jak się o niej dowiedziałeś? Co sprawiło, że chcesz spróbować? Czy faktycznie masz potencjał?;
• napisać min. 3 posty (min. 3 tysiące znaków ze spacjami) opisujący pomysł, przygotowanie się do procesu nauki, zebranie materiałów, zdobywanie informacji;
• jeśli uczymy się z pomocą gracza posiadającego tę umiejętność lub z pomocą Mistrza gry, należy rozpisać wątek (min. 6 postów), gdzie dowiadujemy się o jego umiejętności oraz prosimy o pomoc w jej opanowaniu przez nas;
• rozegrać min. 3 wątki (po 6 postów na osobę) w których spędzamy czas na nauce lub ćwiczeniach  z osobą, która już ma opanowaną tą umiejętność; jeśli na forum jest takich deficyt można zastąpić to osobą, która ma wysoki próg nauki zaklęć; polecamy tu wybranie sobie mentora, osoby, która będzie nami kierować podczas nauki lub poprosić o pomoc Mistrza gry/użytkownika z Czarodziejowej Duszy;
• rozegrać 3 posty (min. 3 tysiące znaków), gdzie ćwiczymy rzucanie zaklęć podstawowych bez użycia różdżki, co może skończyć się wybuchem magicznym lub niepowodzeniem;
• rozegrać 3 posty(min. 3 tysiące znaków), gdzie osiągamy małe sukcesy i co czujemy, gdy magia nabiera kształtu pod wpływem naszych rąk;
• należy minimum 15 razy wspomnieć o próbach rzucania drobnych czarów oraz ich skutkach. Warto pamiętać, że początkowo, magia bezróżdżkowa wymaga trzymania różdżki blisko siebie;
• im więcej punktów w statystykę zaklęcia&OPCM -  tym szybciej odniesiemy sukces;
• należy pamiętać, że opanowywanie genetyki trwa również po jej przyznaniu i jesteśmy wtedy na poziomie początkującym. Wychodzą nam mniejsze czary (do 10/15 punktów kuferkowych w zależności od zawartości naszego kuferka), natomiast te silniejsze miewają różne efekty - na pewno są słabsze niż te rzucane z różdżką.

Zgłoś cały proces w odpowiednim temacie - wklejając odnośniki oraz podbijając go do sprawdzenia, gdy skończysz



Oklumencja

Znacznie trudniejsza od Leglimencji umiejętności którą mamy możliwość uzyskania poprzez podanie fabularne.  Aby móc przystąpić do procesu nauki, należy posiadać rangę studenta oraz wymagane jest posiadanie 25 punktów w OPCM lub 15 punktów w OPCM i 10 w CM. Polecamy założyć sobie nowy temat, by na bieżąco zapisywać swoje postępy, bądź stworzyć do tego post w dzienniku. Każda genetyka jest rozpatrywana indywidualnie, a brak miejsca wcale nie oznacza braku możliwości uzyskania umiejętności - cenimy kreatywność! Należy pamiętać, że nauka obrony własnego  umysłu jest czasochłonna, wymagająca wielu godzin praktyki i odpowiedniego charakteru, większość czarodziejów nie jest w stanie jej opanować. Jeśli moderator sprawdzający Twoje postępy uzna, że potrzebujesz więcej nauki, ma on prawo poprosić Cię o kilka dodatkowych postów. Kiedy uważasz, że wystarczająco się nauczyłeś możesz zgłosić się do odpowiedzialnego moderatora za genetyki bądź w razie jego nieobecności innego dowolnego moderatora na forum.

Fabularne wytyczne:
•  należy spełniać wymagania charakteru - postać musi pokazywać zdolność odcięcia się od emocji, zachowania spokoju w większości sytuacji i niereagowanie zbyt impulsywnie (np. Snape - Potter nie był w stanie jej opanować przez swój sposób bycia);
•  napisać min. 3 posty (min. 3 tysiące znaków ze spacjami) opisujący pomysł, przygotowanie się do procesu nauki, czytanie książek etc.;
•  napisać wątek lub retrospekcję (min. 6 postów na osobę), gdzie po raz pierwszy zetknęliśmy się z oklumencją - jakie wywarła na nas wrażenie -  oraz w przypadku posiadania aktywnego nauczyciela  jeden, gdzie poznajemy/dowiadujemy się o nim i jego umiejętnościach;
•  rozegrać min. 3 wątki (po 6 postów na osobę) w których spędzamy czas na nauce bądź treningach z osobą, która już ma opanowaną tą umiejętność; jeśli na forum jest takich deficyt można zastąpić to osobą, która ma wysoki próg nauki czarnej magii; polecamy tu wybranie sobie mentora, osoby, która będzie nami kierować podczas nauki - może nam w tym pomóc Mistrz Gry lub użytkownik z Czarodziejowej Duszy;
•  rozegrać 2 posty (3 tysiące znaków jeden) lub wątek (min. 6 postów osoba), gdzie próby kończą się niepowodzeniem poprzez zbyt słabe odcięcie się od emocji oraz 2 posty/lub wątek gdzie odnosi się pierwsze sukcesy;
•  ćwicz swoje opanowanie i odcięcie się od emocji w jak największej ilości zwykłych wątków; wystarczy o tym wspomnieć (min.10 razy).

Zgłoś cały proces w odpowiednim temacie - wklejając odnośniki oraz podbijając go do sprawdzenia, gdy skończysz.



Wężoustość

Polegająca na umiejętności naśladowania oraz płynnego komunikowania się w mowie węży genetyka, możliwa jest do rozpoczęcia zdobywania fabularnie po przekroczeniu 25 punktów ONMS. Polecamy założyć sobie nowy temat, by na bieżąco zapisywać swoje postępy, bądź stworzyć do tego post w dzienniku. Każda genetyka jest rozpatrywana indywidualnie, a brak miejsca wcale nie oznacza braku możliwości uzyskania umiejętności - cenimy kreatywność! Należy pamiętać, że próba rozmowy z gadami bywa czasochłonna, a także ryzykujemy ukąszeniami. Zwierzęta te nie są skore do współpracy, jeśli wężoustość nie jest wrodzona. Jeśli moderator sprawdzający Twoje postępy uzna, że potrzebujesz więcej nauki, ma on prawo poprosić Cię o kilka dodatkowych postów. Kiedy uważasz, że wystarczająco się nauczyłeś możesz zgłosić się do odpowiedzialnego moderatora za genetyki bądź w razie jego nieobecności innego dowolnego moderatora na forum.

Fabularne wytyczne:
• należy rozegrać wątek lub retrospekcję (min. 6 postów na osobę), gdzie wytłumaczy nasze zainteresowanie nauką mowy węży - skąd się o tym dowiedzieliśmy, co nas skusiło do podjęcia tej próby?;
• napisać min. 2 posty (min. 3 tysiące znaków ze spacjami) opisujący pomysł, przygotowanie się do procesu nauki, czytanie książek etc - szukanie wskazówek lub instrukcji, które pomogą zacząć próby mówienia;
• jeśli uczymy się z pomocą gracza posiadającego tę umiejętność lub z pomocą Mistrza gry/Czarodziejskiej, należy rozpisać wątek (min. 6 postów na osobę), gdzie dowiadujemy się o jego umiejętności oraz prosimy o pomoc w jej opanowaniu przez nas;
• rozegrać min. 3 wątki (po 6 postów na osobę) w których spędzamy czas na nauce bądź treningach z osobą, która już ma opanowaną tą umiejętność; jeśli na forum jest takich deficyt można zastąpić to osobą, która ma wysoki próg nauki opieki nad magicznymi stworzeniami; polecamy tu wybranie sobie mentora, osoby, która będzie nami kierować podczas nauki lub poprosić o pomoc Mistrza gry/użytkownika z Czarodziejowej Duszy LUB napisanie minimum 5 postów samodzielnej nauki (3 tysiące znaków jeden) w towarzystwie wybranego przez nas węża, opisując postępy oraz porażki - jeśli nie mam nauczyciela;
• rozegrać 2 posty (3 tysiące znaków minimum), gdzie próby kończą się niepowodzeniem - wąż nie był w stanie nas zrozumieć, coś nas rozpraszało oraz 2 posty/lub wątek gdzie odnosi się pierwsze sukcesy;
• im więcej punktów w statystykę ONMS, tym szybciej odniesiemy sukces. Warto również ćwiczyć eliksiry oraz magię leczniczą, które mogą pomóc w przypadku ukąszenia.

Zgłoś cały proces w odpowiednim temacie - wklejając odnośniki oraz podbijając go do sprawdzenia, gdy skończysz




Wilkołak

Genetyka ta do zdobycia fabularnie jest chyba najprostszą, ale i najbardziej ryzykowną możliwością. Utwórz swój temat w odpowiednim dziale. Najskuteczniejszą metodą jest poproszenie Mistrza Gry lub aktywnego Wilkołaka będącego po pierwszej pełni księżyca o pomoc. W przeciwieństwie do innych umiejętności nie wymaga ona pisania samodzielnych nauk lub wątków do bezpośredniego jej uzyskania. Trudności rozpoczynają się natomiast później, gdy nasza postać zostaje już ugryziona. Kiedy uważasz, że wystarczająco się nauczyłeś, możesz zgłosić się do odpowiedzialnego moderatora za genetyki bądź w razie jego nieobecności innego dowolnego moderatora na forum.

Fabularne wytyczne:
• rozegrać wątek z Mistrzem Gry lub aktywnym na forum Wilkołakiem podczas pełni księżyca;
• rozegrać wątek w szpitalu Świętego Munga, ponieważ spotkanie z często pozbawionym świadomości wilkołakiem bywa brutalne i pełne obrażeń;
• w wątku ukazać reakcję naszej postaci na wiadomość, że podczas następnej pełni przejdzie bolesną przemianę, podczas której traci panowanie nad sobą. Jakie jest jej nastawienie do Wilkołactwa?;
• rozegrać przygotowywanie się do pełni lub wątek w dniach poprzedzających pierwszą przemianę. Należy pamiętać, że przypominają one intensywne przeziębienie, pełne gorączki lub bólu mięśni, braku sił;
• opisać przebieg pierwszej pełni - przemianę, towarzyszące jej uczucia oraz to, gdzie i w jakim stanie znajduje się postać po powrocie do ludzkiej postaci. Warto uwzględnić towarzyszący temu ból, dezorientację, intensywność zwierzęcych zmysłów oraz brutalność bestii, gdy przebywa się w jej formie;
• warto pracować nad kondycją fizyczną, zwiększając wytrzymałość, co ma wpływ na mniej bolesne przemiany.

Zgłoś cały proces w odpowiednim temacie - wklejając odnośniki oraz podbijając go do sprawdzenia, gdy skończysz.


Powrót do góry Go down
 

Fabularne Genetyki - Poradnik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: genetyki - Fabularne Genetyki - Poradnik  QCuY7ok :: 
rozwoj postaci
 :: 
Genetyki
-