C. szczególne : Oparzenia: prawa noga, część nogi lewej, część torsu, wnętrze prawej ręki. Blizny po porażeniu prądem: wewnętrzna część lewej dłoni i przedramienia.
Środkowy z poziomów roboczych ochrzczony został Midgardem - ziemią krasnoludów i ludzi. Tunele tutaj łączą chłód przemarzniętej ziemi, jaki bije od sufitu, z gorącem złóż lawy głęboko pod ziemią. Łatwo natrafić w owej części na podziemne wodospady, których wilgoć sprzyja rozwojowi osobliwych gatunków grzybów. Ściany obrosły niezwykłymi porostami, pomiędzy którymi błyszczą zielone i brązowe minerały - kolory ziemi i życia. Poziom ten jest najbardziej aktywnym, jako, że hodowane tu szmaragdy czy topazy zbiera się łatwo, przyjemnie i przede wszystkim szybko. Mnogość rodzajów kamieni sprawia, że zawsze każdy ma pełne ręce roboty. Młodzi górnicy odsyłani są do pomocy w Midgardzie, bowiem trudno tu o wypadek. Korytarze nie kończą się nagłymi zapadliskami jak w Asgardzie oraz daleko do niebezpiecznych jezior lawy Helheimu.
Uwaga! Magia używana do hodowli minerałów nie ma efektu na krasnoludy, jednak wpływa na ludzi. Przebywając na terenie Midgardu podlega się ziemskim pragnieniom. U jednych objawiają się niesamowitym łakomstwem, u innych lenistwem. Czasem manifestują się poprzez pożądanie, chęć na alkohol lub głód nikotynowy. Wiele zależy od osoby.
Dla chętnych: Możesz sprawdzić, czy któryś z kamieni da się podważyć i wyjąć. Rzuć w tym celu kostką:
Spoiler:
1, 6 - minerał drgnął i za moment upadł na ziemię pod Twoimi nogami. Możesz go zachować na pamiątkę lub sprzedać po powrocie do Londynu. Kawałek nie jest duży, ale uzyskasz za niego 30 galeonów! 2, 5 - nic się nie stało. Może lepiej to zostawić, nim jakiś górnik się zdenerwuje? 3, 4 - słyszysz za sobą rozmowy idących krasnoludów i decydujesz się przestać majstrować przy ścianie. Bezpieczniej wrócić do roli zwykłego zwiedzającego.