Chodzą pogłoski, że moczary samoistnie zmieniają swoje położenie. Raz znajdują się w północnej części rezerwatu, raz w zachodniej, raz można je znaleźć w nocy a raz w środku dnia. Bez względu na okoliczności panuje tu półmrok i chłód.
Rzuć obowiązkowo kostką przy pierwszej wizycie na moczarach.
Spoiler:
1 - ledwo wchodzisz na podmokły teren a grunt lekko zapada się pod Twoimi stopami. Oplatają Cię glony, grube niczym macki. Z każdym Twoim ruchem wciągają Cię głębiej pod wodę. Jeśli masz minimum 10 punktów z Zaklęć i Uroków zrozumiesz, że musisz znieruchomieć i delikatnie się wyswobodzić. W przypadku braku wymaganej ilości punktów kuferkowych, potrzebujesz pomocy drugiej osoby w wydostaniu się, a co więcej znajdziesz na swych nogach nieprzyjemnie wyglądające pręgi. Będą się goić dobre kilka dni.
2 - zauważasz, że dzisiejszego dnia jesteś bardziej wrażliwy na aurę tego miejsca. Stopniowo dopada Cię melancholia i będzie się utrzymywać tak długo, aż nie opuścisz tego miejsca.
3 - cały czas czujesz aurę złej magii, która za Tobą podąża. Po drodze z dowolnej przyczyny oprzesz dłoń o pobliski kamień i poczujesz ból. Dotknąłeś dziwnej runy, która zraniła wnętrze Twojej dłoni i zniknęła… a uczucie złej magii przepłynęło gładko do Twojego serca. Czy tego chcesz czy nie, w ciągu najbliższej nocy będziesz o niej śnić. Do tego wszystkiego nagle czujesz w sobie narastającą złość i zdenerwowanie. Na usta cisną się jedynie kąśliwe uwagi i łatwiej się irytujesz. Efekt trwa do końca wątku. Z powodu snów związanych z Czarną magią będziesz niewyspany przez kilka najbliższych dni.
4 - leżąca nieopodal wielką kłoda pokryta mchem okazała się starym jak świat okazem błotoryja. Rzuć kostką k6. Parzysta- cichaczem udaje Ci się uniknąć wybudzenia bestii. Nieparzysta - w dowolny sposób umyślnie lub niechcący wybudzasz stworzenie, które Cię atakuje. Opisz w jaki sposób go płoszysz/uciekasz. Fakt faktem, nie wychodzisz z tego cało. Twój nadgarstek/kostka u nogi zostaje dotkliwie skręcona, do tego jesteś przemoczony i posiniaczony. Jeśli zostaniesz tu dłużej niż kolejne 3 posty, błotoryj Cię znajdzie i znów zaatakuje lecz tym razem złamie Ci dowolną kończynę.
5 - absolutnie nic się nie dzieje. Jest cicho… zbyt cicho. Słyszysz każde plumknięcie wody, kumkanie ropuchy, bzyczenie ważki. Masz czas aby rozejrzeć się i przeanalizować panującą tu florę. Dzięki temu zyskujesz +1 pkt do Zielarstwa. Zgłoś się po nie w odpowiednim temacie!
6 - brodząc w wodzie zauważasz pojedynczą roślinę skrzeloziela. Zgłoś się po nią w odpowiednim temacie.